Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 sierpnia 2004, 11:13

autor: Maciej Bajorek

Pro Evolution Soccer 4 - przed premierą - Strona 2

Nowa odsłona "Pro Evolution Soccer", najważniejszego konkurenta FIFY budzi wiele emocji. Nie może ich nie budzić zważywszy, że konkurent to w zasadzie jedyny, a chodzą słuchy, że i lepszy...

Gameplay

19 lutego ukazała się w Japonii „Winning Eleven 7 INTERNATIONAL”. Jest to poprawiona pod względem grywalności wersja „Pro Evolution Soccer 3”. Poprawiono w niej wiele uporczywych błędów. Po pierwsze: podania po ziemi są szybsze, dośrodkowania wykonywane są bardziej płasko. Po drugie, obrońcy bardziej się przepychają z napastnikami (znacznie trudniej strzelić bramkę z rzutu rożnego); dzięki temu trudno jest przedryblować wielu zawodników. Ograniczona została zasada dotknięcia ręką piłki. Na tak udoskonalonej wersji oparto cały system gameplay’a PES 4.

Zasadniczą zmianą mającej ukazać się gry jest poprawiony system podań. Będziemy mogli podać do zawodnika stojącego dalej niż najbliższy do gracza z piłką. Oznacza to mniej więcej, iż będziemy mogli podać do dowolnego zawodnika na murawie, a nie jak dotychczas tylko do najbliższego. Wachlarz dośrodkowań zostanie rozszerzony – w poprzednich grach serii mogliśmy jedynie wybrać wysokość podania (wysoko, niżej, po ziemi), natomiast teraz możemy wybrać obszar, na który chcemy posłać piłkę. Zapewne zastanawia się niejeden z Was w jaki sposób to zostało zaprojektowane. Otóż, wersji na XBoxa, po wciśnięciu „O” i zaraz potem „X”, wychylamy kierunek wybierając tym samym miejsce dośrodkowania (brak wciśnięcia oznacza środek pola karnego); wychodzi więc łącznie dziewięć pozycji. Natomiast podanie prostopadłe górą otrzymało nowy pasek siły podania.

W wywiadzie dla japońskiego czasopisma Famitsu, główny producent gry Shinto „Seabass” Takatsuka stwierdził, że zespół usilnie pracował nad wprowadzeniem pewnej dozy elastyczności w kontroli piłki przez zawodników. Miałoby to polegać na możliwości zmiany kierunku odwrócenia się niezależnie od pozycji do piłki. Taka możliwość istniałaby tylko dla zawodników o dużym potencjale technicznym. Seabass dodał także, że liczba tricków wzrosła i są także dodatkowe, ukryte. Zmieniono także możliwości niektórych, istniejących już zwodów. Na przykład znana przekładka a’la Ronaldo została udoskonalona w taki sposób, aby była „użyteczna”. Zapowiadane są specjalne, indywidualne tricki, podobno na przykład będzie zwód Ronaldinho. W sumie ma ich być dziesięć.

Z pewnością dla graczy najbardziej interesującą innowacją będzie możliwość wykonania pośredniego rzutu wolnego. Ciekawostką będzie fakt możliwości natychmiastowej zmiany wykonania rzutu wolnego, nawet już po wciśnięciu strzału. Developerzy twierdzą, że bardzo ciężko pracowali nad ulepszeniem rzutów karnych; tutaj niestety nie podali żadnej, dodatkowej informacji.

Będzie sędzia widoczny na murawie. Nareszcie – chciałoby się powiedzieć. Sędzia oczywiście będzie uczestniczył w samej rozgrywce, ale także brał udział w sytuacjach dochodzących do spięć między zawodnikami. Pewnym udoskonaleniem jest możliwość upomnienia przez sędziego, a w przypadku większej ilości fauli (lub jednego brutalnego) możliwe jest obejrzenie kartki odpowiedniego koloru.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!