Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 lipca 2004, 13:33

autor: Łukasz Malik

The Fall: Last Days of Gaia - zapowiedź - Strona 3

Studio Silver Style tworząc „The Fall” postanowiło zapełnić lukę w post-apokaliptycznych grach role playing. „Wzrosła temperatura powietrza, stopniały lodowce, światowe metropolie znalazły się pod wodą, a ogromne huragany dopełniły dzieła zniszczenia”.

SPECJALnie zaprojektowany system rozwoju postaci

Osobiście nigdy nie lubiłem dłubać w statystykach i nie przywiązywałem uwagi do tego, jaki konkretnie system użyto w grze. Ot, po prostu zawsze rozwijałem swoją postać zbytnio się nad tym nie skupiając i żadnych problemów z cRPG’ami do tej pory nie miałem. Znam też takich, którzy samą postać potrafią tworzyć dwie godziny. Ale wróćmy do „The Fall”. Pozwoliłem sobie na małe porównanie systemu SPECIAL (znanego z „Falloutów” i „Lionhearta”) do tego użytego w „The Fall”. System stworzony na potrzeby omawianej gry wygląda na bardzo intuicyjny i prosty podobnie jak SPECIAL, główne założenia są również bardzo podobne, jednak nie jest to system bezklasowy, już na samym początku wybieramy profesję. Niestety na razie nie ma informacji, jaki będzie miała wpływ na grę. Wiadomo natomiast, że postura jaką sobie wybierzemy będzie miała wpływ na umiejętności. Głównych atrybutów postaci będzie 6 (siła, zręczność, inteligencja, charyzma, budowa ciała, sprawność), wartość każdego z nich od 1 do 20. Umiejętności będzie 14: walka wręcz, 4 związanie z broniami (lekkie, ciężkie, snajperskie, do rzucania), materiały wybuchowe, przetrwanie, skradanie, kradzież, otwieranie zamków, inżynieria, mowa, prowadzenie pojazdów, medycyna. Przyjmują one wartości od 1 do 99. Do tego dochodzi cała masa umiejętności specjalnych, które możemy wybrać po osiągnięciu określonej puli umiejętności. Podobnie jak to miało miejsce np. w „Neverwinter Nights” sami zaprojektujemy wygląd naszej postaci. Od koloru skóry począwszy, na ubraniach skończywszy.

3D Fallout

Jak widzicie na obrazkach, grafika jest w pełnym 3D, kamerę ustawimy wedle własnych upodobań. Może to być rzut izometryczny lub nawet perspektywa trzeciej osoby (TPP). Jednak to, co prezentują screeny nie zachwyca. Grafika jest przyzwoita, nic lepszego nie można o niej powiedzieć. Ładnie wygląda w rzucie izometrycznym, wioski, miasta stworzone ze statków (!) oraz pojazdy prezentują się naprawdę ciekawie. Jednak gdy przybliżymy kamerę, na światło dzienne wychodzą pewne niedostatki jak niskiej jakości tekstury i nieco kanciaste postacie. Miejmy nadzieję, że chociaż część niedoróbek zniknie w wersji finalnej.

Premiera i rokowania...

Premiera miała nastąpić w drugim kwartale tego roku, niestety nie nastąpiła. Jedno jest pewne – jest bardzo blisko. Trudno snuć jakieś rokowania dotyczące sukcesu gry tym momencie. Na pewno wygłodniali post-apokaliptycznego cRPG gracze rzucą się na „The Fall” jak hieny. Może porównanie jest niezbyt trafne, bo mam nadzieję, że „The Fall” nie będzie padliną. Wierzę, że będzie to gra, która da mi chociaż połowę przyjemności jaką dał mi „Fallout”. Na mojej liście najbardziej oczekiwanych gier tego roku „The Fall: Last Days of Gaia” znajduje się na pewno w pierwszej dziesiątce.

„The Fall” a sprawa polska

Jeżeli chodzi o polskiego dystrybutora, mam dla Was bardzo dobre wieści. Hurtownia Play po zmiażdżonych przez prasę grach z serii „Racer” (Maluch, Poldek, Trabi etc.) wzięła się ostro do pracy i poszerzyła ofertę o bardzo ciekawe, aczkolwiek mniej znane tytuły (min. „Spartan”, „Warlords Battlecry III”, „Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin”). Jak się zapewne domyślacie, w ofercie znalazł się także „The Fall”. Play ma zamiar go wypuścić na rynek pod koniec roku (zapewne w okolicach gwiazdki) w cenie ok. 20 zł! W planach jest także lokalizacja, jednak na chwilę obecną nie wiemy, czy będzie obejmowała także dialogi, czy będzie to tzw. lokalizacja kinowa.

Łukasz „Verminus” Malik

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.