Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 maja 2004, 11:43

autor: Włodarczak Adam

Hannibal - przed premierą - Strona 2

Hannibal to przygodowa gra akcji z bardzo dużą dozą „dreszczyku” odziedziczonego po wyśmienitym thrillerze, na którym bazuje - Milczenie owiec. W grze możemy spotkać śmiertelnie niebezpiecznego i zarazem niezwykle inteligentnego zabójcę, doktora Lectera.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Czy jest na co czekać, i czy jest sens w ogóle czytać ten zwiastun dalej? Nie mam co ku temu żadnych wątpliwości!

W rolach głównych

Fabułę oraz ogólny klimat gry tworzyć będzie połączenie kilkuset (sic!) stron scenariusza (pisanego specjalnie na potrzeby gry) z elementami doskonale znanymi z filmu Ridleya Scotta. Gracz wcieli się w postać atrakcyjnej (choć twierdzę, że to rzecz gustu...) agentki FBI, Clarice Starling. Stosunkowo młoda, spragniona sprawiedliwości, łakoma dobra, pani oficer będzie ścigać przez większość rozgrywki niegłupiego, przebiegłego, szalenie błyskotliwego i psychopatycznego kanibala, dr Hannibala Lectera...

Tak to wygląda w skrócie jeśli chodzi o stronę fabularną - teraz czas na konkretne zakąski.

Pomieszanie z poplątaniem

Zadaniem gracza będzie obserwacja wszystkiego, co się wokół dzieje. Pan Lecter, podobnie zresztą jak w filmie, będzie dążył do ostatecznego spotkania z Panią Starling. Po drodze kobieta (czyli gracz) przejdzie istną szkołę życia, wykazując się niemałą, detektywistyczną zaprawą. Badanie kolejnych niewyjaśnionych zbrodni, łączenie faktów, składanie tego wszystkiego w jedną, spójną i logiczną całość, czy też korzystanie z podpowiedzi Pana Lectera, nakierowujących, ale jednocześnie mącących w głowie agentce – to chleb powszedni, który zdają się wypiekać piekarze z Arxel Tribe.

Cały ten mętlik rozłożony zostanie na sześć kluczowych poziomów. Niektóre z leveli mają przypominać nam filmowe sceny – oczywiście jednak nie będą to zupełne klony, a wyłącznie akcje w małym stopniu nawiązujące do kinowego obrazu. Pozostałe etapy stworzone zostaną na podstawie pokaźnego scenopisu.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.