Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 31 marca 2004, 12:50

autor: Piotr "Phoenix" Siejczuk

World of Warcraft - test przed premierą

Poniżej prezentujemy pierwsze wrażenia z gry w wersję beta World of Warcraft, najnowszego i zarazem najbardziej spektakularnego przedsięwzięcia firmy Blizzard.

Przeczytaj recenzję World of Warcraft - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

„Beyond the gates of mighty kingdoms, lies a vast unexplored world”

„Powyższymi słowami przedstawiciele firmy Blizzard Entertainment zapowiedzieli rozpoczęcie prac nad nową grą z gatunku MMOcRPG, która, znana jest obecnie pod nazwą World of WarCraft. Zdarzenie to miało miejsce w 2001 roku, kiedy to na początku września odbyły się targi ECTS. Zaś 19 marca bieżącego roku po wielu tygodniach oczekiwań, licznych obietnicach i zmianach terminów oficjalnie rozpoczęły się beta testy gry. Pracownicy firmy postanowili zastosować zupełnie nową metodę dystrybucji beta wersji najnowszego tytułu. Po tym, gdy uprzednio wybrani szczęśliwcy otrzymali odpowiednie wiadomości na swoje skrzynki e-mail nie pozostało im już nic innego, jak tylko rozpocząć pobieranie odpowiednich danych. BitTorrent dla jednych okazał się łaskawy, dla innych trochę mniej (pojawiały się problemy ze ściąganiem). Mi osobiście udało się pobrać betę w niedzielę 21 marca. Po wykonaniu odpowiednich czynności uruchomiłem grę... Moja radość w tym momencie była ogromna, wszakże na dzień ten czekałem z utęsknieniem już od prawie trzech lat. Moim oczom ukazał się poniższy obraz:

Po zalogowaniu się wybrałem opcję stworzenia nowej postaci. Zauważyć tutaj należy fakt, iż na dzień dzisiejszy grać można jedynie przedstawicielami Przymierza, w skład którego wchodzą następujące rasy: Ludzie, Krasnoludy, Gnomy oraz Nocne Elfy. Horda z Orkami na czele oraz Taurenami, Trollami i Nieumarłymi wprowadzona zostanie do świata Azeroth nieco później. Na szczęście rasa, którą obrałem sobie już kilka miesięcy temu udostępniona została już w pierwszej fazie testów. Mówię tu o Nocnych Elfach, niestety, jak się okazuje nie można mieć wszystkiego. Swoje podróże w świecie WarCrafta planowałem przeżywać jako Łowca.

Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy
Diablo 4 wygląda jak Diablo, którego zawsze chcieliśmy

Przed premierą

Hell, it's about time – powiedział Findlay w zwiastunie StarCrafta 2 i ten cytat idealnie pasuje do sytuacji Blizzarda. Możliwe, że Diablo 4 będzie takim hack'n'slashem, o jakim zawsze marzyliśmy i pozwoli nam wybaczyć firmie wszystkie potknięcia.

Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki
Diablo Immortal - Diablo 3 w końcu trafiło tam, gdzie jego miejsce… na komórki

Przed premierą

Nie, to nie żart na Prima Aprilis. Pora odczarować zaklęty złym PR-em tytuł. Wersja alfa pokazała, że jeśli odrzucimy uprzedzenia wywołane Blizzconem, to Diablo Immortal okazuje się lepszą grą na smartfony niż Diablo 3 na PC w chwili premiery.

Darkest Dungeon 2 może być rewelacyjną grą RPG, ale kiepską kontynuacją
Darkest Dungeon 2 może być rewelacyjną grą RPG, ale kiepską kontynuacją

Przed premierą

Choć Darkest Dungeon 2 znajduje się dopiero w fazie wczesnego dostępu, widać, że twórcy postanowili wzbogacić system znany z oryginału o wiele elementów. Jednocześnie jednak pokusili się o rezygnację z wielu ważnych mechanik.