Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 lutego 2004, 12:29

autor: Maciej Hajnrich

Unreal Tournament 2004 - przed premierą - Strona 3

Trzecia odsłona krwawego, wirtualnego sportu zapoczątkowanego w roku 1999 przez zespoły Epic Games Inc. i Digital Extremes. Unreal Tournament 2004 zawiera wszystko to, co znalazło się w Unreal Tournament 2003 oraz wydane po premierze UT2003 dodatki...

Dzięki UnrealTV masa graczy będzie mogła oglądać mecze UT2004, gdyż działanie tego systemu ma mały wpływ na działanie serwera (czyli obciąża go w najmniejszym stopniu). Zmodyfikowana procedura głosowania, wybierania mapek, trybu gry, mutatorów innych zasad czy np. wyrzucania niechcianych graczy będzie jeszcze bardziej przystępna w obsłudze. Podobnie zresztą jak interfejs użytkownika – całkowicie przemodelowany będzie jeszcze bardziej intuicyjny i bardziej praktyczny.

Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o rozgrywkach sieciowych tylko i wyłącznie, wobec czego zabraknie w nim typowego trybu singleplayer, tak jak w poprzednich częściach. Niemniej jednak gracze nie mający stałego dostępu do internetu, bądź chcący po prostu poćwiczyć, będą mogli grać z botami, czyli elektronicznymi graczami. Najprawdopodobniej nie zabraknie trybu kariery z UT2003, jednak autorzy milczą na ten temat.

Jeśli chodzi o oprawę graficzną to możemy być pewni, iż najnowszy Unreal Tournament podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej. Różnorodność map, obiektów, modeli (w tym postacie Skarrj, Necris czy Xan Kriegor), tekstur, broni, efektów specjalnych, duża ilość szczegółów – tego możemy być pewni. Klimat UT2004 z pewnością nie odbiegnie od całej serii - będzie po prostu nierzeczywisty. Ogromne mapy, pojazdy i niesamowita grywalność przemawiają za tym tytułem. Po przeglądnięciu galerii zdjęć i obejrzeniu trailerów nie śmiem wątpić, że wszystkie informacje prasowe na temat UT2004 są wiarygodne i pozostaje tylko sprawdzić, jak wyglądają w praktyce.

Jeśli zaś chodzi o wymagania sprzętowe – bo pod tym kątem także warto spojrzeć na grę – nie będą nadzwyczaj wygórowane. Do zabawy wystarczyć ma procesor kompatybilny z Pentium III/AMD Athlon 733MHz (zegar powyżej 1GHz jest zalecany), 128MB RAM oraz 3GB na twardym dysku. Najciekawszą informacją jest fakt, iż gra będzie obsługiwać programowy rendering, dzięki czemu posiadacze np. laptopów (z szybkim procesorem i sporą ilością pamięci) będą mogli dołączyć do społeczności graczy UT bez żadnych przeszkód.

Maciek „valpurgius” Hajnrich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.