autor: Maciej Hajnrich
Unreal Tournament 2004 - przed premierą - Strona 3
Trzecia odsłona krwawego, wirtualnego sportu zapoczątkowanego w roku 1999 przez zespoły Epic Games Inc. i Digital Extremes. Unreal Tournament 2004 zawiera wszystko to, co znalazło się w Unreal Tournament 2003 oraz wydane po premierze UT2003 dodatki...
Przeczytaj recenzję Unreal Tournament 2004 - recenzja gry
Dzięki UnrealTV masa graczy będzie mogła oglądać mecze UT2004, gdyż działanie tego systemu ma mały wpływ na działanie serwera (czyli obciąża go w najmniejszym stopniu). Zmodyfikowana procedura głosowania, wybierania mapek, trybu gry, mutatorów innych zasad czy np. wyrzucania niechcianych graczy będzie jeszcze bardziej przystępna w obsłudze. Podobnie zresztą jak interfejs użytkownika – całkowicie przemodelowany będzie jeszcze bardziej intuicyjny i bardziej praktyczny.
Unreal Tournament 2004 powstaje z myślą o rozgrywkach sieciowych tylko i wyłącznie, wobec czego zabraknie w nim typowego trybu singleplayer, tak jak w poprzednich częściach. Niemniej jednak gracze nie mający stałego dostępu do internetu, bądź chcący po prostu poćwiczyć, będą mogli grać z botami, czyli elektronicznymi graczami. Najprawdopodobniej nie zabraknie trybu kariery z UT2003, jednak autorzy milczą na ten temat.
Jeśli chodzi o oprawę graficzną to możemy być pewni, iż najnowszy Unreal Tournament podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej. Różnorodność map, obiektów, modeli (w tym postacie Skarrj, Necris czy Xan Kriegor), tekstur, broni, efektów specjalnych, duża ilość szczegółów – tego możemy być pewni. Klimat UT2004 z pewnością nie odbiegnie od całej serii - będzie po prostu nierzeczywisty. Ogromne mapy, pojazdy i niesamowita grywalność przemawiają za tym tytułem. Po przeglądnięciu galerii zdjęć i obejrzeniu trailerów nie śmiem wątpić, że wszystkie informacje prasowe na temat UT2004 są wiarygodne i pozostaje tylko sprawdzić, jak wyglądają w praktyce.
Jeśli zaś chodzi o wymagania sprzętowe – bo pod tym kątem także warto spojrzeć na grę – nie będą nadzwyczaj wygórowane. Do zabawy wystarczyć ma procesor kompatybilny z Pentium III/AMD Athlon 733MHz (zegar powyżej 1GHz jest zalecany), 128MB RAM oraz 3GB na twardym dysku. Najciekawszą informacją jest fakt, iż gra będzie obsługiwać programowy rendering, dzięki czemu posiadacze np. laptopów (z szybkim procesorem i sporą ilością pamięci) będą mogli dołączyć do społeczności graczy UT bez żadnych przeszkód.
Maciek „valpurgius” Hajnrich