Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 grudnia 2003, 12:36

autor: Artur Okoń

Evil Genius - zapowiedź - Strona 2

Evil Genius to oryginalna gra strategiczno-symulacyjna utrzymana w charakterystycznym stylu thrillerów szpiegowskich z lat 60 i 70-tych XX wieku (klimat jak z wczesnych filmów opowiadających o Jamesie Bondzie lub też z filmów o Austinie Powersie).

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Spoglądając na grę uważniej, nie sposób nie dostrzec podobieństw do Dungeon Keepera. Już sam system sterowania jest zbliżony - głównym aspektem jest stawianie nowych pomieszczeń, szpikowanie korytarzy zmyślnymi pułapkami i mikrozarządzanie jednostkami, mające na celu zwiększenie ich umiejętności. Evil Genius jest również przesycony humorem znanym chociażby z absurdalnych filmów o agencie Austinie Powersie. Torturowanie bohaterskich agentów przeciwnika w olbrzymim mikserze czy też w zgniatającej sali bibliotecznej przy akompaniamencie obłędnego śmiechu naszego geniusza, wywoła uśmiech niemal na każdej twarzy. Pod względem wizualnym gra dostosowuje się do luźnej atmosfery rozgrywki. Postacie i pomieszczenie tryskają kolorami, przypominając stylistykę znaną z komiksów. W grze zastosowano w pełni trójwymiarowy silnik 3D, dzięki któremu można dokonywać zbliżeń i dowolnie manewrować kamerą. Mimo wszystko, z tego co widziałem do tej pory, Evil Genius graficznie nie urzeka, jednak prace wciąż znajdują się w bardzo wczesnym etapie i może się to jeszcze zmienić.

Czas na małe podsumowanie. Jestem bardzo zadowolony, bo gra niesie ze sobą olbrzymi powiew świeżości, którego ostatnio w branży brakowało. Absurdalny humor rodem z Austina Powersa w grze strategicznej jest moim zdaniem ciekawym połączeniem, przez co Evil Genius choćby z ciekawości z całą pewnością zagości na moim dysku. Co więcej, gra według prasy i krytyków została wybrana jedną z najlepszych gier prezentowanych na tegorocznych targach E3, co też o czymś świadczy. Niestety, zła wiadomość jest taka, iż będziemy musieli na nią jeszcze długo poczekać, bo wstępna data wydania została ustalona dopiero na jesień 2004 roku! Trzeba więc tylko cierpliwie poczekać. Myślę, że warto, gdyż wówczas nawet James Bond nie uratuje zagrożonego przez was świata! Buachachachachacha!

Artur „MAO” Okoń

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.