Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 października 2003, 17:27

autor: Jacek Hałas

Ford Racing 2 - przed premierą - Strona 3

Ford Racing Evolution to bezpośrednia kontynuacja wydanego w 1999 roku Ford Racing. Cechą wyróżniającą tamtą grę, która zarazem stanowi mocny punkt FRE jest oficjalna licencja oraz wsparcie Forda umożliwiające wykorzystanie wybranych modeli koncernu.

Przeczytaj recenzję Ford Racing 2 - recenzja gry

Skoro już wspomniałem o poprzedniej ścigałce RazorWorks, nie można nie zahaczyć tematu SI komputerowych przeciwników, który to miał „TIR”-a wyróżniać. Końcowy efekt może i nie był rewelacyjny, ale trzeba przyznać, że momentami udawało mu się czymś gracza zaskoczyć, a więc i wyróżnić na tle konkurencji. Autorzy „FR Evolution” obiecują zaimplementować do gry ulepszony moduł sztucznej inteligencji. O jego jakości przekonamy się jednak dopiero w momencie premiery gry.

Wygląda na to, że jednym z mocniejszych punktów „FR Evolution” może okazać się spory wybór tras. Autorzy wyraźnie stawiają na ich różnorodność. Co prawda w obecnym stadium produkcji pokazywane są jedynie tradycyjne obiekty asfaltowe, ale w finalnym produkcie mają się też pojawić odcinki przeznaczone dla rajdowców, fanów konstrukcji owalnych (a’la NASCAR) czy posiadaczy pojazdów z napędem 4x4. Tras w grze ma być co najmniej kilkanaście. Z pewnością pojawią się też w kilku różnych odmianach (np. lustrzane odbicie). Gra ma się cechować zróżnicowanym poziomem trudności, przy czym bez żadnych problemów wszystko będzie można skończyć na tym najniższym. Nie wiem czy jest to dobre posunięcie. Nie chciałbym pokończyć wszystkich pucharów w dwa wieczory, a jeśli autorzy nie zarzucą tego pomysłu, to tak właśnie może się stać.

Graficznie „FR Evolution” nie rzuca na kolana, ale i nie wywołuje obrzydzenia. Warto zaznaczyć, iż gra jest w dość wczesnym stadium, tak więc z pewnością finalny produkt może wyglądać znacznie lepiej. Odnoszę wrażenie, że autorzy jak na razie większą uwagę przywiązują do otoczenia tras niż pojazdów, które się na nich pojawią. Te wyglądają dość przeciętnie. Jedyne co je wyróżnia, to solidnie zrealizowany efekt odbijania się otoczenia na ich karoseriach i szybach. Wyraźnie jednak widać, że brakuje im detali. Mam nadzieję, że do momentu premiery zostaną upiększone. Wracając zaś do tras, autorzy obiecują mnóstwo ruchomych elementów, między innymi helikoptery przelatujące nad trasą czy też pojazdy cywilne podczas rozgrywania wyścigów na odcinkach otwartych. O muzyce wiadomo natomiast tylko tyle, że ma być dość przyciężkawa (punk, rock) i umiejętnie komponować z dynamiczną formą rozgrywki.

„Ford Racing Evolution” w niczym nie przypomina swojego poprzednika. To dobrze, bo o tamtym produkcie chciałbym jak najszybciej zapomnieć. Nie ma co jednak ukrywać, autorzy muszą jeszcze nad swoim dziełem solidnie popracować. Grafika mimo widocznych starań powinna być trochę lepsza, wypadałoby też przemyśleć kwestię poziomu trudności i awansowania w trybie kariery. Myślę jednak, że pomimo tych wszystkich narzekań i niepewnych elementów możemy liczyć na solidny tytuł, który umili czas oczekiwania na „NFS Underground”. Gra ma ukazać się późną jesienią, chociaż osobiście bardziej stawiam na Gwiazdkę.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!