Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 września 2003, 14:16

autor: Filip Dąbrowski

Soldner: Secret Wars - zapowiedź - Strona 2

Akcja SÖLDNER: Secret Wars toczy się w niezbyt odległej przyszłości roku 2010. Wielkim potęgom jak Stany Zjednoczone czy Rosja po blisko połowie wieku znudziła się rola tzw. „Światowej Policji”.

Osobny akapit należy poświęcić na opis trybu multiplayer. Nad kodem sieciowym pracuje kilkudziesięciu programistów i liczba ta wydaje się być współmierna do przyszłej ilości osób mogących uczestniczyć w rozgrywce. Na publicznych serverach walczyć będzie do 128 osób jednocześnie, co przywodzi na myśl raczej skojarzenia z grami Massive Multiplayer Online, a nie typowym shooterem FPP. To jednak, jak już wspomniałem, tylko w miejscach udostępnionych przez producenta. Grając poprzez TCP/IP będzie możliwość zakładania własnych serverów, na których limit wynosi już tylko 32 osoby. Jednak w porównaniu z maksymalną ilością jednocześnie połączonych miłośników rozgrywki online w innych grach akcji, pozostaje to liczbą imponującą. Dodatkową atrakcją sieciowych potyczek ma być losowy generator map. Coś takiego widzieliśmy już w Soldier of Fortune 2, tutaj jednak pomysł ma być bardziej dopracowany.

Nowe pozycje na rynku wydawniczym nie mają szans na sukces bez powalającej grafiki. Soldner: Secret Wars zdaje się jednak spełniać ten warunek. Silnik w pełni wykorzystuje możliwości technologii Hardware Transform & Lighting, co zapewnia cieniowanie w czasie rzeczywistym, dynamiczne efekty światła słonecznego i wiele innych atrakcji. Doświadczymy również zmiennych warunków pogodowych oraz cyklu dzień/noc. Środowisko rozgrywki to przede wszystkim otwarte przestrzenie, na których dominuje bujna roślinność, oraz obszary miejskie, pełne zabudowań stanowiących idealną ochronę dla naszych ludzi.

Soldner: Secret Wars zdaje się wyrastać na grę nowatorską. Zastosowane rozwiązania, jak możliwość ingerencji w wygląd plansz oraz niszczenia obiektów, muszą wpłynąć dodatnio na przyszły odbiór tej produkcji. Jeśli twórcy postarają się o ciekawą kampanię single player i odpowiednio przygotują kod sieciowy pod przyszłe potyczki dziesiątek graczy, ujrzymy produkt mający wszelkie zadatki ku temu, by stać się jednym z kandydatów do gry roku. Weryfikacja szumnych zapowiedzi twórców nastąpi już w czerwcu.

Filip „Tensor” Dąbrowski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.