Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 czerwca 2003, 08:57

autor: Marek Bazielich

Worms 3D - przed premierą - Strona 3

Kolejna odsłona nieśmiertelnych robaków, tym razem w całkowicie nowym, w pełni wykorzystującym grafikę 3D wydaniu. Czy gruntowny remont przypadnie do gustu wszystkim dotychczasowym fanom gry i przyciągnie do ich grona kolejnych?

Przeczytaj recenzję Worms 3D - recenzja gry

Poza arsenałem znów będziemy mogli wykorzystywać skrzynki z wyposażeniem technicznym, w którego skład wchodzić będą: plecaki odrzutowe, podgląd skrzynek na mapie, osłona przeciwrakietowa, celownik snajperski, celownik laserowy oraz wiele innych już sprawdzonych, a także zupełnie nowych elementów wyposażenia, które na dzień dzisiejszy możemy uznać za nadchodzącą niespodziankę, ponieważ producenci nabrali wody w usta i nie chcą zbytnio rozwodzić się nad tym tematem.

Warto również wspomnieć o czymś w rodzaju specjalnych zdolności naszych robaków, jakich dotychczas jeszcze nie było. Nie powiedziano jeszcze dokładnie, na jakiej zasadzie będzie się to odbywało, ale wiemy, że można będzie naszym robakiem za pomocą nadprzyrodzonych zdolności wywołać małe trzęsienie ziemi, zarazę, powódź lub huragan. Wszystko to, w połączeniu z bronią specjalną, daje nam ogromne możliwości bojowe! Bardzo dobrze, że producenci postanowili położyć tak duży nacisk w tym kierunku, zresztą trudno się dziwić, gdyż jest to przecież główny motor napędowy gry.

Już teraz wiemy, że pieczołowicie przygotowywany jest obszerny tryb do gry pojedynczej, w którego skład wchodzić będzie kilkadziesiąt oryginalnych i zróżnicowanych misji. Nie znalazłem żadnych informacji na temat celów zadań, ale dowiedziałem się, iż do prostych należeć nie będą. Wszystko za sprawą sztucznej inteligencji, która wszczepiona zostanie komputerowym okazom robaczej populacji. Ponoć komputer ma sobie radzić znacznie lepiej niż dotychczas. Nie wiem, czy pamiętacie, ale w poprzednich częściach robaki sterowane przez komputer prawie nigdy nie używały liny w celu przemieszczenia się w odległe, trudnodostępne miejsca, przez co rozgrywka często stawała się o niebo prostsza. Ciekawe jak będzie w tym wypadku?

Poza trybem jednoosobowym, udostępniony zostanie też tryb umożliwiający grę za pośrednictwem sieci lokalnej (LAN) lub globalnej (Internet). Kiedy ogarnie nas nuda i poczujemy się samotni, zawsze można będzie podłączyć się do jednego z wolnych serwerów i rozpocząć batalię z bardziej (choć nie w każdym wypadku) myślącymi istotami. Podobno tryb multiplayer ma być kolejną mocną stroną nowej odsłony „robaków” - można było się tego spodziewać, w końcu nastaje era gier online’owych. Co prawda w naszym kraju swobodna gra sieciowa po łączach internetowych jest utrudniona, ale to już tylko kwestia czasu.

Tak właśnie przedstawia się ogólny zarys informacji na temat Worms 3. Po przeanalizowaniu całego tekstu jasno wynika, że przeprowadzony gruntowny remont powinien przypaść do gustu wszystkim dotychczasowym fanom gry i przyciągnąć do ich grona kolejnych. Wygląda na to, iż „robaki” nadchodzą dużymi krokami i to w wielkim stylu, powoli zaczyna się szybsze bicie serca spowodowane dreszczykiem emocji towarzyszącym zbliżającemu się dniu premiery. Ja osobiście tego tytułu wyczekiwał będę z wytęsknieniem, a międzyczasie możemy przejść się na ryby ...

Marek „Toldi” Bazielich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.