autor: Filip Dąbrowski
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - przed premierą - Strona 2
W roku 2006, straszliwa katastrofa spowodowała eksplozję sarkofagu stworzonego wokół uszkodzonego reaktora elektrowni atomowej w Czernobylu. Pył radioaktywny został rozniesiony na wielkie tereny i przyniósł śmierć ludziom, zwierzętom i roślinom...
Przeczytaj recenzję S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - recenzja gry
Oprócz zwykłej ludności cywilnej, napotkamy także innych Stalkerów, z którymi nawiążemy lub nie współpracę. Dostępne mają być również pojazdy, dzięki którym w szybki sposób będziemy mogli penetrować 20-kilometrowy obszar naszych działań. Zapowiadane jest również bardzo ciekawe rozwiązanie, polegające na losowym generowaniu wydarzeń w świecie gry oraz miejsc, w których znajdziemy bronie, apteczki, artefakty i inne gadżety. Dzięki temu grę będzie można przechodzić za każdym razem w inny sposób.
S.T.A.L.K.E.R. działa na całkowicie nowym engine 3D o nazwie X-Ray. W pełni wykorzystuje on dobrodziejstwa DirectX 9.0 i możliwości najnowszych kart graficznych. Teren naszych działań to przede wszystkim otwarte przestrzenie, obecne będą jednak też zamknięte pomieszczenia i pozostałości reaktora. Twórcy nie zapomnieli naturalnie o cieniowaniu w czasie rzeczywistym, zmiennych warunkach pogodowych i innych atrakcjach. Niewiele jak na razie wiadomo o stronie dźwiękowej gry. Można jednak przypuszczać, że towarzyszyć nam będzie podkreślająca klimat gry, budząca uczucie niepewności i niepokoju muzyka.
W trybie multiplayer gra zaoferuje nam zmagania w tradycyjnych trybach: Deathmatch, Team Deathmatch oraz Capture the Flag na mapach stworzonych w oparciu o lokacje z gry. Misje dla pojedynczego gracza będzie można przechodzić również w trybie cooperative, gdzie wraz z innymi Stalkerami, kierowanymi przez znajomych, zdobędziemy pożądane artefakty.
S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost jawi się jako realna konkurencja dla rodzimego Chrome. Podobne założenia rozgrywki, równie wielki świat do zwiedzania i zapadający w pamięć klimat ma zapewnić graczom długie godziny zabawy. Tworzące grę studio GSC Game World, mające na koncie m.in. Codename: Outbrake, na pewno dołoży ku temu wszelkich starań.
Filip „Tensor” Dąbrowski