Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Darksiders III Przed premierą

Przed premierą 16 lipca 2018, 16:00

autor: DM

Strzelam i jeżdżę – wirtualnie i w realu. Później o tym piszę – krytycznie lub z zachwytem.

Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi?

Seria Darksiders powraca wraz z nową, czerwonowłosą bohaterką – Furią. W końcu będziemy mogli poznać kolejny rozdział epopei rozpoczętej jeszcze w 2010 roku. Ja widziałem już jego fragment w siedzibie studia Gunfire Games w Austin.

Zapowiadana premiera gry: 27 listopada 2018.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Darksiders 3 w skrócie:
  1. fabuła równoległa do wydarzeń z pierwszej i drugiej części cyklu;
  2. brak skrzyń z nową bronią i pancerzem;
  3. rozwój postaci oparty na zdobywaniu nowych magicznych mocy;
  4. coraz trudniejsze zagadki środowiskowe wraz z postępami w grze;
  5. elementy prostego craftingu;
  6. świat gry jako jeden wielki loch, tak jak w metroidvanii;
  7. dwa zakończenia zależne od dokonanego wyboru;
  8. punkty kontrolne zamiast save’ów.

Sześć długich lat upłynęło od premiery drugiej części gry Darksiders, jeśli więc nie jesteście wiernymi fanami jeźdźców Apokalipsy, to mogliście już zapomnieć, czym ta seria w ogóle była. Możliwe nawet, że słyszycie o niej po raz pierwszy. Darksiders to cykl klasycznych slasherów z akcją pokazaną z perspektywy trzeciej osoby i elementami RPG.

W swoim czasie jego dwie pierwsze części były bardzo cenione przez fanów gatunku. Pierwsze Darksiders wydane zostało tuż przed trzecią odsłoną serii God of War. Wtedy to dzieło studia Vigil Games było czymś nowym i ciekawym. Teraz mamy rok 2018 i Darksiders III będzie niewątpliwie porównywane z tegorocznym genialnym God of War, które wywróciło do góry nogami nasze wyobrażenie o gatunku. Pytanie brzmi: czy Furia doskoczy do poprzeczki bardzo wysoko ustawionej przez Kratosa?

Trzeba od razu zaznaczyć, że Darksiders 3 dysponuje zdecydowanie mniejszy budżetem, co przełożyło się na mniejszy rozmach produkcji – widać to chociażby w oprawie graficznej w przerywnikach filmowych, odstającej trochę od współczesnych możliwości sprzętu do grania, i to nawet wówczas, gdy weźmie się pod uwagę charakterystyczny, komiksowy styl tej pozycji. Nie znaczy to jednak, że nie znajdziemy tu frajdy czy interesujących pomysłów. Twórcy z Gunfire Games podkreślają, iż nad grą pracuje ekipa wielkości mniej więcej samego działu animacji God of War. Zespół ma świadomość tego wszystkiego, co nie oznacza, że nie próbuje rywalizować.

Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi? - ilustracja #1
Furia powraca jako trzeci Jeździec Apokalipsy. Tak samo jak jej bracia związana jest ze swoim Obserwatorem.

Określenie „gra AAA” stanowi informację, że nad danym tytułem pracowała ogromna liczba specjalistów przez kilka lat, a na kampanię marketingową wydano astronomiczne kwoty. Niemniej dla innych ciągle jest miejsce na rynku, ciągle można osiągnąć sukces, jeśli ma się porządny produkt oferujący ciekawe pomysły i doświadczenia. Jeśli coś jest dla Ciebie dobre, jeśli przemawia jakoś do Ciebie, to i tak to wybierzesz, nie patrząc, czy to „gra AAA”, czy nie.

Mówili nam twórcy gry Darksiders III

CZAS APOKALIPSY, CZYLI POPRZEDNIO W DARKSIDERS…

Seria Darksiders prezentuje dość złożoną i zarazem interesującą historię, fabularnie luźno nawiązującą do Apokalipsy św. Jana, siedmiu pieczęci i postaci czterech jeźdźców Apokalipsy, którzy mają zstąpić na ziemię w chwili końca świata.

Pierwsza gra rozpoczyna się właśnie podczas ostatecznej bitwy między królestwami Nieba i Piekła. Jeden z jeźdźców – Wojna – pojawia się wśród walczących, chcąc przywrócić porządek, ale szybko okazuje się, że pozostała trójka nie przybyła, a siódma pieczęć nie została złamana. Wojna zostaje oskarżony przez czuwającą nad balansem światów tajemniczą Radę Spopielonych o przedwczesne spowodowanie Apokalipsy i pomoc siłom Piekła. Uwięziony Wojna zabiega u rady o danie mu szansy na odnalezienie faktycznych winowajców końca świata i przywrócenie ładu. Rada ostatecznie zgadza się i pozbawiony swoich mocy Wojna wraca po 100 latach na ziemię, by odkryć prawdę.

O dziwo, druga część Darksiders nie przyniosła kontynuacji dość ciekawego zakończenia „jedynki”, tylko pokazała, jak potoczyły się w tym samym czasie losy kolejnego z jeźdźców – Śmierci. Śmierć, na wieść o uwięzieniu swego brata przez Radę Spopielonych i przekonany o jego niewinności, postanawia wyruszyć z misją, by oczyścić go z wszelkich zarzutów, a przy okazji wskrzesić ludzkość zgładzoną w wielkiej bitwie. W tym celu musi m.in. udać się do wspomnianego w Biblii Drzewa Życia.

Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi? - ilustracja #2
Akcja Darksiders 3 toczy się na fantastycznej wersji Ziemi, przez co niektóre wnętrza wyglądają znajomo. Bicz może służyć Furii do pokonywania przepaści.

Gdzie rada nie może, tam babę pośle – Furia

Darksiders 3 zgodnie z tradycją serii nie rozwija opowiadanej historii, tylko wraca do jej początków i koncentruje się na przygodach kolejnego z czterech jeźdźców – tym razem padło na Furię (w uniwersum Darksiders zastępuje ona biblijny głód). Poinformowana o wszystkim przez Radę Spopielonych siostra Wojny i Śmierci nie podchodzi tak emocjonalnie do losów swoich braci. Zamiast rzucać się im na pomoc, z polecenia rady i lojalna wobec niej wyrusza na ziemię, by zgładzić siedem grzechów głównych, które spotkamy w postaci szczegółowo zaprojektowanych bossów.

Cała gra opowiada o tropieniu siedmiu grzechów głównych i walce z nimi. Staraliśmy się nadać konkretną osobowość każdemu z nich i jedną z najciekawszych rzeczy jest właśnie odkrywanie ich zachowań i wyglądu.

Byliśmy tu bardzo kreatywni i grzechy nie zawsze będą tym, czego można by się spodziewać. Przykładowo Lenistwo jest gościem, który ma wszystko gdzieś i generalnie nie chce mu się nawet walczyć, a gdyby ustawić je wszystkie w rzędzie, to z pewnością nie odgadłbyś w każdym przypadku, który grzech jest który.

Mówili nam twórcy gry Darksiders III

Graliśmy w Darksiders 3 – czy siostra Wojny dorówna Kratosowi? - ilustracja #3
W grze nie znajdziemy skrzyń z łupem. Nowe elementy ekwipunku to moce Furii, które symbolizuje również zmieniający się kolor jej włosów.

Furia jest magiem, a nie wojownikiem. Dlatego w Darksiders 3 nie znajdziemy już skrzyń z różnymi typami broni i pancerza. Zamiast tego Furia co jakiś czas zyskuje nową czarodziejską zdolność. Każda z nich oznacza nowy sposób ataku oraz nowe możliwości przemieszczania się i rozwiązywania zagadek środowiskowych.

MADUREIRA NA GOŚCINNYCH WYSTĘPACH

Nad projektem Furii ponownie pracował Joe Madureira – rysownik komiksów znany z marvelowskiej serii Uncanny X-Men. Joe był jednym z założycieli Vigil Games i twórcą stylu Darksiders. Po zamknięciu studia Vigil nie przeszedł on jednak (jak duża część ekipy) do Gunfire Games, tylko założył kolejną firmę – Airship Syndicate. Dziś opracowuje ona turowe RPG osadzone w uniwersum stworzonego przez Madureirę komiksu – Battle Chasers. Mimo to Joe chętnie wrócił na chwilę do dawnych kolegów, by dokończyć swoje pierwsze szkice Furii i tym samym zapewnić trzeciej części styl spójny z poprzednimi grami.

W testowanym przeze mnie fragmencie doszedłem do momentu, w którym Furia otrzymuje swój pierwszy dodatkowy zestaw magicznych mocy (twórcy używają terminu „hollow”). Dzięki niemu do standardowego bicza dochodzi płonące nunczako, możliwość wykonywania podwójnego skoku i podpalania elementów lokacji. Na odkrywaniu takich zdolności i wzmacnianiu ich zasadza się teraz rozwój postaci. W menu widziałem jednak zaledwie cztery sloty na aktywne zestawy umiejętności i nie zdołałem się, niestety, dowiedzieć, czy znajdziemy ich tylko tyle przez całą grę, czy też tyle będziemy mogli podpiąć pod menu szybkiego wyboru. W grze pojawią się także elementy craftingu, którego szczegółów na razie nie zdradzono.

Grałeś/łaś w Darksiders?

64,5%

Tak, w obie części

15,2%

Nie, znam serię tylko ze słyszenia

10,4%

Tak, w „dwójkę”

5,5%

Tak, w „jedynkę”

4,3%

Nie, nigdy o Darksiders nie słyszałem/łam

Graliśmy w singla gry Battlefield 5 – czy w kampanii jest klimat II wojny światowej?
Graliśmy w singla gry Battlefield 5 – czy w kampanii jest klimat II wojny światowej?

Przed premierą

Battlefield 5 – najnowsza część serii tradycyjnie skupiającej się na rozgrywkach sieciowych - kusi w tym roku miłośników singlowych kampanii, której po raz pierwszy zabrakło w konkurencyjnej strzelance, słynącej z historii o filmowym rozmachu.

Jak GTA 6, tylko na Dzikim Zachodzie – Red Dead Redemption 2 zachwyca
Jak GTA 6, tylko na Dzikim Zachodzie – Red Dead Redemption 2 zachwyca

Przed premierą

Po ponad dwóch godzinach pokazów, rozmów oraz w końcu grania w Red Dead Redemption II wyłania się obraz szalenie ambitnej produkcji, która stara się przede wszystkim stworzyć prawdziwie wciągający, charakterny wirtualny Dziki Zachód.

Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania
Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania

Przed premierą

Lepsze zazwyczaj jest wrogiem dobrego – a przy nowej wersji Resident Evil 2 Capcom zamierza dość sporo namieszać w formule pierwowzoru. Po zagraniu w nowego Residenta jestem jednak przekonany, że Japończycy wiedzą, co robią.

Komentarze Czytelników (51)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.07.2018 16:43
dzl
31
Wiedźmiak Benedylbert

Byle tylko w grze nie było przydługich segmentów, gdzie postać idzie w ślimaczym tempie, które są po prostu nudne i nie wnoszą nic ciekawego do gry.

post wyedytowany przez dzl 2018-07-16 16:43:41
16.07.2018 16:44
odpowiedz
1 odpowiedź
Persecuted
78
Senator

Po lekturze mam mieszane uczucia. Twórcy zdecydowali się bardziej bazować na "jedynce", co moim zdaniem stanowi krok wstecz. Nie żeby gra z Wojną w roli głównej była słaba, ale akurat przeniesienie akcji poza Ziemię, do fantastycznych krain oraz wprowadzenie elementów cRPG, było moim zdaniem właściwą drogą ewolucji serii. Mimo wszystko z nadzieją i ostrożnością czekam na premierę.

16.07.2018 16:45
-11
odpowiedz
6 odpowiedzi
MandziuX
1
Centurion

Nie ma na to najmniejszych szans. Darksiders jest tym dla GoW, czym Tomb Raider dla Uncherted. Cieniem.

16.07.2018 16:55
2
odpowiedz
Lord .
46
Demons Welcome Here

fabuła równoległa do wydarzeń z pierwszej i drugiej części cyklu;
Trochę to martwi bo w dwójce było podobnie i gra mocno na tym ucierpiała, skazani byliśmy na śledzenie niezbyt ciekawych wątków, które niewiele mają wspólnego z obecnymi wydarzeniami.

16.07.2018 18:14
odpowiedz
2 odpowiedzi
MANTISTIGER
13
Chorąży

Mam mieszane uczucia co do gry brak skrzyń z broniami i pancerzem to krok w wstecz lokacja jednym wielkim lochem to tak nijak.Fabuła pewnie będzie nie ciekawa.Furia nie będzie miała rumaka słabo.

16.07.2018 18:24
😒
2
odpowiedz
Ogame_fan
94
RED

Troche zachęca ale sporo też zniechęca.

Jeden loch z backtrackingiem zamiast wielu lokacji połączonych otwartym światem.
Brak konia u jeźdźca apokalipsy.
Brak znajdowania ekwipunku.
Całość wygląda mocno tanio.

God of War rozpiescil, a pewnie dwójka będzie jeszcze lepsza.

16.07.2018 18:24
odpowiedz
stalkerrr
25
Chorąży

Niby czemu gra ma stawić czoła God of war? Jedynie w jakim kontekście powinno się ją oceniać to swoich poprzedniczek. To gra innego kalibru, mniejszego i napędzanie lub co gorsza ocenianie jej względem GOW'a jest niesprawiedliwe.

16.07.2018 18:54
odpowiedz
4 odpowiedzi
siera97
6
Konsul

Nigdy nie grałem w tą serie. Ktoś mi wyjaśni dlaczego Furia, a nie Głód?

16.07.2018 18:57
odpowiedz
1 odpowiedź
MANTISTIGER
13
Chorąży

@DM ale potrzebuje nowego lepszego bicza lub zbroję żeby było czuć siłę broni. Jak będzie odczuwalna siła broni nowym zdobytym czarem czy będzie robiony Upgrade broni i nowe kombo wykupimy.

16.07.2018 19:11
3
odpowiedz
ReznoR666
6
Legionista

"Byliśmy tu bardzo kreatywni i grzechy nie zawsze będą tym, czego można by się spodziewać. Przykładowo Lenistwo jest gościem, który ma wszystko gdzieś i generalnie nie chce mu się nawet walczyć"
- faktycznie, nie spodziewałbym się tego po Lenistwie! Zaskoczyli mnie!

16.07.2018 19:38
odpowiedz
Legion 13
97
The Black Swordsman

Usunęli 2 najgorsze elementy Darksiders 2: otwarty świat i system ekwipunku - dokładnie na to czekałem. Teraz niech pokarzą jakiś niezły kawałek gameplayu i kupuję na premierę.

16.07.2018 20:38
odpowiedz
1 odpowiedź
Jaq87
4
Junior
6.0

Po pierwsze, po gameplayu to grafika d**y nie urywa, tekstury czy takie elementy jak włosy głównej postaci przypominają poziom D2, gdzie temu do GoW, który wyciska z PS4 ostatnie poty?

Po drugie, "Furia jest magiem, a nie wojownikiem"
Mag to postać dystansowa: łatwych przeciwników niszczy podstawowymi atakami oraz ma arsenał skilli w postaci zaklęć obszarowych, które spowalniają, ogłuszają, każą atakować innych wrogów itd itd. Zamiast tego widzę jakąś femdom-laskę naparzającą biczem. Być może to kwestia demo i ograniczeń... z drugiej strony nawet demo daje pewne rozeznanie co jest w podstawowym ataku i jak widać znów będzie katowanie kontrolerów co nie było złe, bo nikt nie obiecywał czego innego jak coś bliskiego gatunku Beat'em up.

Po drugie, siłą GOW(choć dla niektórych wadą), jest rozbudowany storyline: zamiast "doomguya" osadzonego w mitologii jest bardzo przyjemna linia fabularna, doglądamy rozwoju relacji ojciec-syn itd. Tutaj jest typowa egzekutorka, pewnie kolejny raz, jakże oryginalnie, będzie wykonywać swoją robotę, po drodze będą wątpliwości, a na końcu dwa zakończenia czytaj albo staniesz do walki z final bossem albo nie i będzie inna finałowa cut scenka.

Gra będzie ok i nic ponadto.

16.07.2018 21:09
odpowiedz
Matysiak G
124
bozon Higgsa

"Darksiders III będzie niewątpliwie porównywane z tegorocznym genialnym God of War, które wywróciło do góry nogami nasze wyobrażenie o gatunku."

Czy ja grałem w inne God of War?
Zajarałem się tymi wszystkimi entuzjastycznymi recenzjami i nie powiem, to jest świetna gra, ale jednak mnie nieco zawiodła. A już na pewno nic nie wywróciła do góry nogami.

Czekam po tej zapowiedzi na trójkę nieco bardziej niż po ostatnim gameplayu. Mam nadzieję, że wyjdzie co najmniej tak dobrze jak jedynka.

post wyedytowany przez Matysiak G 2018-07-16 21:14:30
16.07.2018 22:06
odpowiedz
2 odpowiedzi
Fizzly Pizzly
24
DiRT Lounge

Hahaha... qwa jaki tytul :/
Darksiders 3 nie musi dorownywac GoW. Mimo iz obie gry to hack n' slash, D3 jest zupelnie inna gra. Wystarczy, ze utrzyma poziom dwoch wczesniejszch czesi. O oprawe wizualna sie nie martwie, bo widac, ze wyglada tak samo jak D2. Mam nadzieje, ze muzyke tworzy rowniez Jesper Kyd. Mechanika gry chyba takze pozostanie niewiele zmieniona. Dla mnie ta gra juz jest idalna...

post wyedytowany przez Fizzly Pizzly 2018-07-16 22:07:55
16.07.2018 22:17
odpowiedz
Hydro2
117
Legend

Backtracking był, ale taki, że nie było go czuć, a to dlatego, że powroty do poprzednich lokacji ograniczały się tylko do powrotu do miejsc wcześniej niedostępnych, by przejść dalej. Po tej recce widać, że tu będzie tak samo, co jest tylko plusem. Największy jednak plus to rezygnacja z sandboxowości. W końcu :) Czekam z wypiekami na twarzy :)

16.07.2018 22:55
😢
odpowiedz
12dura
43
Generał

Kocham Darksidersy, ale kurde zaczynam się niepokoić o trójkę, boli brak Jespera Kyda, brak rumaka (to pewne, że nie będzie nawet krótkiej sekwencji z koniem jak w jedynce?), no i jeśli cała akcja ma się toczyć na ziemi to koszmarnie nudne to może być (dwójka była epicka przez różnorodność krain) liczyłem na niebo czy królestwo umarłych.
Zrobili by jakiś story trailer na uspokojenie bo mnie krew zalewa że mogą to spartolić.

post wyedytowany przez 12dura 2018-07-16 22:57:27
16.07.2018 23:54
odpowiedz
2 odpowiedzi
Guntor
16
Konsul
6.5

-brak skrzyń z nową bronią i pancerzem
-świat gry jako jeden wielki loch, tak jak w metroidvanii
-BRAK JASPERA KYDA
-brak wierzchowców
Dziękuję postoję. Darksiders 2 był niesamowity również dla tego bo lokacje były bardzo zróżnicowane, elementy RPG były super i dodawały klimatu. Trzecia część wygląda jak robioną na szybko, bo dwójka się nie sprzedała więc trzeba było lecieć po kosztach.

17.07.2018 00:40
odpowiedz
!!!piter!!!
4
Legionista

Wiem, że to jak na razie odległa przyszłość, ale jestem okropnie ciekawy jak zrobią postać Waśni - w końcu to koleś z pistoletami, a nie umiem sobie wyobrazić ciekawego slashera, który na tym systemie walki by polegał (bo przecież nie zrobią z Darksiders 3 strzelanki). W sumie może dlatego teraz jest Furia, a nie Waśń... Po za, co zrobią z 5 częścią? Wypadałoby zrobić jakieś podsumowanie i wszystkich 4 jeźdźców na raz, a zrobienie z tej gryy coopa totalnie ją zepsuje. Co do naszej Furii, to jestem raczej spokojny, aczkolwiek jestem ciekawy tej ostatecznej formy Furii, bo nikt o tym jeszcze nie powiedział.

17.07.2018 09:02
odpowiedz
Lucand
65
Centurion

Przy dobrych wiatrach szykuje się średniak do kupienia na promocji.
W THQ, było sporo zawirowań więc też nie ma się co dziwić.
Wydaje mi się, że ta gra miała wyjść ze 2 lata temu.

17.07.2018 09:47
odpowiedz
MadMaxPL
19
Centurion

Na pewno ogram!

17.07.2018 10:17
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
CyberTron
82
Imperator Wersalka

Fajnie, że planują IV część, ale jak nie zrobią V z całą czwórką to ich znajdę...

17.07.2018 10:47
odpowiedz
wytrawny_troll
20
Iniquus Dux Troll

Że ho ho. Od razu Cypisek zostanie Rumcajsem, a nie przepraszam Kratosem. Czemu nie Razielem, albo Gabrielem Belmontem? Bez jaj.
Produkt wykastrowany z różnorodności. Odpadają elementy, które były nawet w pierwszej części. Nigdy nie zapomnę konnego pojedynku Wojny z wielkim robalem na piaszczystej arenie. Ale tego tu nie będzie. Zamiast konia otrzymamy włóczęgę po "stacji metra czy kanałów ściekowych." Rewelacja. Niech dorzucą jeszcze toalety typu sławojka, samotne sedesy, toytoye i zwykłe doły wypełnione łajnem. Chociaż doła to można załapać jak się czyta tą relację. Nie jest to wina komentatora.
Ale głodne wstawki typu bo nie mamy szmalu na gigantyczną reklamę i inne takie tłumaczenia. U mnie od razu zapalają czerwona lampkę. Produkt tylko dla maniaków. I ten główny wątek. Co będzie następne? Siedem cudów świata, siedem błogosławieństw. Chciałem zobaczyć apokalipsę z rozmachem i to byłoby coś, a dostanę stację metra i kibel, przepraszam kanały ściekowe. Rewelacja. Ale kanał.

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2018-07-17 16:01:10
17.07.2018 14:44
😐
odpowiedz
adam11$13
63
Phantom Thief

Nie napalam się, ale ostatnie materiały troszkę pobudziły we mnie ciekawość tym tytułem... Szkoda tylko, że wzmianki dotyczące nowego projektu świata jak i nowego sposobu zdobywania ekwipunku średnio do mnie przemawiają.

17.07.2018 16:13
odpowiedz
leokfc
40
Pretorianin

gameplay i grafika tak z 15 lat temu to bym się podniecał. Ale już 10 to nie

17.07.2018 17:06
odpowiedz
zanonimizowany581957
99
Generał

Ciężko komukolwiek będzie dorównać w tym roku Kratosowi... Nawet takiemu RDR. Ale oczywiście, nie mam nic przeciwko, arcydzieł nigdy za wiele :)

20.07.2018 19:01
odpowiedz
Dook8
26
Chorąży

Mi się w poprzednie części przyjemnie grało, lekka zabawa. Jedynkę nawet mam w pudełku. Nie nudziły, ale nie były też wybitne.

21.07.2018 18:50
1
odpowiedz
meanraax
16
Chorąży

płacz za skrzyniami xD w tej grze świat się i tak kończy więc po co lamenty. nikt nie karze grać... mi się podobały obie części i w 3 też zagram. nie ma sensu tutaj z nikim dyskutować na temat D3 same gbury narzekające na co się da i porównujące do innej gry jakby GoW to był jakiś wzór do naśladowania dla innych.

21.07.2018 19:15
odpowiedz
Hydro2
117
Legend

Takie gry to tylko tunel. Sandboxowość je psuje.

23.07.2018 08:07
odpowiedz
zanonimizowany874841
1
Junior

Jak można porównywać takie coś do God of war?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze