Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 kwietnia 2003, 12:21

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Enter The Matrix - zapowiedź - Strona 4

Enter The Matrix to przygodowa gra akcji, osadzona w realiach znanych z legendarnego filmu Matrix, stworzona w firmie Shiny Entertainment, znanej z takich tytułów jak: Sacrifice, Messiah czy MDK.

Przeczytaj recenzję Enter The Matrix - recenzja gry

Trzecim rodzajem grywalności będą etapy z pilotażem Logosa. Shiny zapowiada, że te poziomy mają przypominać Descenta. Akcje widzimy z kabiny pilota statku i będziemy nim latać w kanałach upadłej cywilizacji prawdziwego świata, katakumbach, a także na powierzchni w ruinach wielkich metropolii. Cały czas będziemy walczyć z robotami i sondami, których celem będzie nasza eliminacja. Do dyspozycji gracza zostanie oddany zróżnicowany arsenał broni – karabiny, lasery, torpedy, a także emitery impulsów elektromagnetycznych, które będą jedynym ratunkiem jeśli maszynom uda się przyczepić do Logosa i zaczną się one wwiercać w jego pokład.

Blondynki, brunetki i kobieta w czerwieni

Czym byłby Matrix gdyby nie można go było shackować? Niczym Cipher będziemy mogli naginać reguła Matrixa i ingerować w jego kod. Naszym bohaterom na bieżąco będziemy wgrywać do pamięci nowe sztuki walki, umiejętności prowadzenia różnych pojazdów, a także – co jest najciekawsze – będziemy mogli manipulować lokalizacją obiektów w samym Matrixie. Dave Perry, szef produkcji Enter The Matrix twierdzi, że jeśli zechcemy to będziemy mogli na każdym poziomie pomóc sobie ulokowując w jakimś strategicznym dla nas miejscu dodatkowe przedmioty i broń. Pojawią się one w ustalonych miejscach dopiero w momencie, w którym do nich dotrzemy. Hackowanie Matrixa da też graczom dostęp do ukrytych poziomów, a także bonusowych informacji dotyczących fabuły gry, a także ciekawostek ze świata Matrix: Reaktywacja. Dzięki temu elementowi rozgrywki Enter The Matrix nabiera znamion gier RPG, gdyż po każdym poziomie bohaterowie będą otrzymywać dostęp do nowych downloadów umiejętności, przez co będą się rozwijać i powiększać swoje doświadczenie. Fani DOS-a powinni być zadowoleni, gdyż hackowanie będzie mieć miejsce w interfejsie podobnym do tego systemu operacyjnego.

Czy już jesteśmy w Matrixie?

Sploty fabularne Enter the Matrix z Matrix: Reaktywacja spowodowały, że chwilami akcja gry toczy się w lokacjach jakie zobaczymy w filmie. W tym celu stworzono niektóre poziomy, aby były wiernymi replikami tych z Reaktywacji. Wachowscy posunęli się nawet o krok do przodu i niektóre sceny filmu mają miejsce w lokacjach, które wprowadzone zostały do filmu z wymogów gry. Producenci Enter The Matrix już teraz twierdzą, że ich gra stanie się przez to tytułem jaki fani Matrixa będą musieli mieć w swojej kolekcji. Pierwszy raz kręcono sceny do filmu tylko i wyłącznie po to, aby współgrały one z fabułą gry komputerowej. Shiny otrzymało ponad 25 tysięcy zdjęć z planu filmowego, które wykorzystali do projektowania poziomów.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.