Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 kwietnia 2003, 12:21

autor: Krzysztof Marcinkiewicz

Enter The Matrix - zapowiedź - Strona 3

Enter The Matrix to przygodowa gra akcji, osadzona w realiach znanych z legendarnego filmu Matrix, stworzona w firmie Shiny Entertainment, znanej z takich tytułów jak: Sacrifice, Messiah czy MDK.

Przeczytaj recenzję Enter The Matrix - recenzja gry

Trzy rodzaje grywalności

Główny nacisk postawiono na walki różnego rodzaju stylami. Bohaterowie będą musieli pokonać hordy przeciwników, zarówno „cywili”, jak i samych agentów. W tym celu mogą użyć bogatego arsenału jaki znajduje się w grze, bądź walczyć wręcz. Zarówno pierwsza, jak i druga metoda może mieć miejsce przy wykorzystaniu spowolnienia czasu. Twórcy twierdzą, że to co widzieliśmy w Maxie Paynie to nic, w porównaniu z tym, co na nas czeka w Enter The Matrix. Tutaj tryb ten nazwano nie ‘bullet-time’, a ‘focus’. Funkcjonować on będzie na zasadach podobnych do Maxa Payne’a, tyle że z początku gracz otrzyma jedynie 33% pełnego czasu spowolnienia tempa gry. Wraz z rozwojem fabuły i eliminacją kolejnych bossów poziom focusa będzie się zwiększać.

Wracając do Kung-Fu i innych styli walki trzeba podkreślić, że wszystkie ciosy zostały stworzone przy współpracy z Yuen Wo Pingiem – choreografa sztuk walki w „Matrixach”, „Aniołkach Charliego” oraz w „Przyczajonym Tygrysie, Ukrytym Smoku”. Osobiście nadzorował on komputerowe ciosy Ghosta i Niobe, których łącznie jest od 1000 do 4000 (różne wywiady z Shiny podają inne liczby, jedne 1000, drugie 4000)! Wszystkie wprowadzono do kodu gry za pomocą techniki motion-capture (podobnie jak wszystkie inne ruchy postaci), dzięki czemu wyglądają one w grze bardzo realistycznie. Wachlarz ciosów i ich kombinacji będzie więc bardzo duży i dawał olbrzymie możliwości. Ciosy pięściami, kopniaki, oraz połączenie ich z kucnięciem i wyskokiem będą podstawowymi ruchami podczas walki. Dodatkowo odpowiednie kombinacji klawiszy zaowocują jakimś specjalnym ciosem, zaś kombinacja kilku z nich sprawi, że bohater wykona spektakularne combosy. Będziemy mogli wykopywać broń z rąk przeciwników, błyskawicznie ją chwytać i wypalać w nich cały magazynek z ich własnej broni. Będzie można walczyć w matrixowy sposób z kilkoma przeciwnikami naraz. Słowem wachlarz możliwości jakie otwiera przed graczami Enter The Matrix ma być nieograniczony.

Kombinacja ciosów i combosów będzie tak wielka, że cały czas odkrywać będziemy coś nowego. Prawdziwym wyzwaniem ma być walka z agentami, która oprócz sporej dawki adrenaliny, ma cieszyć oko wariacjami kamery. Dodatkowo będą oni wymagali od gracza sprytu i pomysłowości, gdyż nie każdego agenta będzie się dało pokonać zwykłą serią ciosów. Nie ma się czemu dziwić, skoro nawet Neo miał problemy z pokonaniem agenta Smitha. W grze będą pewne nagięcia możliwości agentów przez co łatwiej ich będzie pokonać. Łatwiej niż w filmie Matrix, ale niekoniecznie będzie to bułka z masłem dla graczy.

Przerywnikiem tych części gry, mają być pościgi samochodowe i pilotowanie okrętu Logos. Na temat tych dwóch elementów Enter The Matrix jak na razie jest bardzo mało wiadomości. Twórcy nie chcą ich ujawniać z obawy ujawnienia jakichś wątków z Reaktywacji. Nie zabraknie jednak znanej ze zwiastuna sceny pościgu. Siedząca za kierownicą Niobe będzie kierować wozem po autostradzie pełnej rozpędzonych samochodów, podczas gdy Ghost wychylając się z jego okien będzie ostrzeliwać goniących ich policjantów i agentów. Nie wiadomo jaki będzie podział ról w tej części gry – wszystko na ten temat jest wyłącznie spekulacją. Gracz może przez pół poziomu kierować samochodem, a dopiero później wcielać się w Ghosta? Zostawmy domysły i poczekajmy na premierę gry, wtedy wszystko się wyjaśni.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.