Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 31 marca 2003, 12:09

autor: Wojciech Ząbek

The Four Horsemen of The Apocalypse - przed premierą - Strona 3

Four Horsemen of the Apocalypse to gra akcji zrealizowana w konwencji horroru i jak mówi sam tytuł zawierająca motywy biblijne – tak na marginesie te najstraszniejsze.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

W drodze ku eksterminacji czterech największych wrogów, napotkamy hordy innych przeciwników czychających na naszą krew. Stada niespotykanych dotąd potworów staną na naszej drodze ku Jeźdźcom Apokalipsy. Zrobią wszystko aby nasza wyprawa zakończyła się jak najszybciej, a wielcy bosowie mogli zająć się okrutnym niszczeniem świata. A sami tytułowi jeźdźcy jak przystało, są całkowitym uosobieniem zła i największymi potworami, jakie nawet nie przyśniły się nam w najgorszych koszmarach! Ich wygląd i sposób walki jest niezwykle zróżnicowany i na pewno nie dojdzie do sytuacji, w której moglibyśmy pomylić jednego z nich z kimś innym:

Głód – to strasznie wysuszona i chuda kreatura, której dodatkowo tkwi w obrzeżu brzucha druga paszcza. Wygląd niesamowity i niezwykły, gdy zdajemy sobie sprawę, że apetyt pragnie ona zaspokoić naszym ciałem.

Śmierć – kościotrup obwieszony długimi szatami, prezentujący swe wdzięki z wielką kosą w ręku. Typowe wyobrażenie ludzkości odnośnie demona śmierci, ale nieprawdaż, że chyba nadzwyczaj straszliwe?

Wojna – robot powstały z tysięcy sztuk broni. Na jego pancerz składają się właśnie różnorakie karabiny, strzelby czy miecze, które tworzą niezwykłą całość.

Zaraza – jedyna kobieta wśród podanej czwórki. Nie oznacza to jednak, że jest w jakiś sposób mniej straszliwa i groźna. Wręcz przeciwnie. Jej wygląd i walka zależy od naszych postępów i wyczynów w starciu z nią. Jeśli idzie nam dobrze i mamy przewagę to zamienia się powoli w straszliwie wyniszczony kłak, ledwo zdolny do walki. W innym przypadku powstaje z niej bóstwo, które postara się nie tylko swą urodą odwrócić naszą uwagę.

Scenerie które przyjdzie nam przemierzyć są nie tylko bardzo zróżnicowane, ale potęgują w nas dodatkowo napięcie grozy, gdyż znacząco dominują ciemne kolory, okraszone multum krwistości. Do pokonania przygotowano nam 18 różnorodnych etapów jak choćby czeluście piekła czy wizja świata po III wojnie światowej. Na pewno będzie gdzie postawić nasze wirtualne stopy, tym bardziej że za scenerie odpowiadają najwięksi eksperci [o tym za chwilę].

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.