Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Ancestors Legacy Przed premierą

Przed premierą 23 listopada 2017, 14:48

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Graliśmy w Ancestors Legacy – krwawą strategię w historycznych realiach

Najnowsza produkcja studia Destructive Creations zapowiada się na bardzo rzetelną, nawet jeśli nieszczególnie odkrywczą strategię. Po dwóch przeciętnych grach deweloperzy wreszcie znaleźli gatunek, w którym czują się pewnie.

Zapowiadana premiera gry: 2018.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ancestors Legacy to:
  1. trzeci projekt gliwickiego studia Destructive Creations, znanego z kontrowersyjnego Hatred;
  2. klasyczny RTS bez rewolucyjnych rozwiązań;
  3. gra starająca się przedstawić prawdziwe, mroczne realia wczesnego średniowiecza;
  4. strategia mocno skupiona na zabawie dla jednego gracza (choć pojawi się też multiplayer);
  5. przystępna produkcja, która jednocześnie powinna przypaść do gustu bardziej doświadczonym miłośnikom gatunku.

Nie ukrywam, że idea zyskiwania rozgłosu na kontrowersjach, jaka najwidoczniej przyświecała studiu Destructive Creations przy jego pierwszych dwóch produkcjach, nigdy do mnie nie przemawiała. W portfolio gliwickiego zespołu znajdowały się jak dotąd raczej niezbyt udane pozycje: średnie i bardzo głośne Hatred oraz do bólu monotonne IS Defense. Ale trzeci projekt deweloperów, strategia czasu rzeczywistego Ancestors Legacy, wreszcie wygląda na grę, która zapadnie nam w pamięć za sprawą czegoś innego niż jedynie kontrowersyjnej tematyki.

Po półtorej godziny – tyle czasu bowiem spędziłem z nadchodzącą produkcją Destructive Creations – trudno tak naprawdę stwierdzić, czy na początku przyszłego roku otrzymamy grę rzeczywiście bardzo dobrą. Jedno jest natomiast widoczne już teraz – to tytuł tworzony z pomysłem i dbałością o najmniejsze szczegóły. A przede wszystkim – z wyraźną pewnością siebie, która bardzo dobrze mu wróży.

Po pierwsze: realizm

Graliśmy w Ancestors Legacy – krwawą strategię w historycznych realiach - ilustracja #1

Rozgrywkę w Ancestors Legacy z pierwszych trzech misji, jakie dane mi było przetestować, mogliście zobaczyć podczas pokazu na naszym stoisku w trakcie tegorocznych targów Warsaw Games Week. Trwający kilkadziesiąt minut materiał jest wzbogacony o komentarz Tomasza Gopa, a obejrzycie go pod tym adresem.

Zacznijmy od tego, co rzuca się w oczy najbardziej. Ancestors Legacy nie idzie tropem wielu innych przedstawicieli wydającego się dogorywać gatunku RTS-ów i stawia mocno na ponure realia wczesnego średniowiecza. Nie uświadczycie tu magii i walki z potworami – ta strategia proponuje wyłącznie potyczki między ludźmi. Walka jest zdecydowanie najważniejszym elementem i do jej zaprezentowania przyłożono się na medal.

Zero efektownych kombinacji ciosów, skakania, machania mieczem na wszystkie strony – starcia są długie, ciężkie i nastawione na realizm, a nie efekciarstwo, zaś towarzyszące im animacje (szczególnie ciosów kończących) zostały dopracowane w najmniejszych detalach. Jest też krwawo – co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę poprzednie dokonania studia. Deweloperzy ci lubią prezentować stosy trupów, wymordowane kupieckie karawany czy palone wioski, co buduje niepokojący klimat mrocznego, bezwzględnego świata.

Graliśmy w Ancestors Legacy – krwawą strategię w historycznych realiach - ilustracja #2
Ancestors Legacy od pierwszych minut pokazuje, że to gra nastawiona na przedstawienie najazdów wikingów takimi, jakimi były. Jest więc wyjątkowo brutalnie, krwawo i mrocznie.

Atmosferę tę nieco psują wszechobecne, kolorowe ikonki i wskaźniki – tak jak realia Ancestors Legacy są nieprzyjemne i ponure, tak w interfejsie użytkownika występują wszystkie kolory tęczy. Ale choć rzeczywiście nie służą one klimatowi, trudno na ten element narzekać, bo dzięki niemu produkcja Destructive Creations jest przejrzysta. Duże ikony pozwalają łatwo orientować się na polu bitwy (a uwierzcie, gdy w zwarciu walczy kilka niemal identycznych oddziałów, potrafi to uratować życie) i podają w przystępny sposób najpotrzebniejsze informacje.

Wszystko to sprawia, że w Ancestors Legacy naprawdę łatwo się połapać – tak jak zapowiadali twórcy, ich dzieło to gra, w której odnajdzie się zarówno weteran gatunku, jak i kompletny nowicjusz. Takie podejście zdecydowanie się chwali, choć z drugiej strony potrzeba czynienia produkcji przyjazną dla mniej doświadczonych graczy jest momentami aż nadto widoczna. W trakcie półtorej godziny, jakie spędziłem z tym tytułem, przeszedłem trzy pierwsze misje w kampanii wikingów i w dokładnie każdej minucie czułem się prowadzony przez twórców za rękę. Nie mam wątpliwości co do tego, że w dalszej części historii swobody będzie zdecydowanie więcej, ale tak czy inaczej – spędzanie początkowych etapów na fabularyzowanym samouczku nie każdemu przypadnie do gustu.

Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę
Testujemy grę WarCraft: Armies of Azeroth - mod, który wskrzesza legendę

Przed premierą

Po kilkunastu latach wraca do nas WarCraft III. Dzięki pracy moderów z grupy WCR_Team już dzisiaj możemy zagrać w odświeżoną wersję tego przedstawiciela kultowej klasyki. A to dopiero początek...

Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron
Widzieliśmy grę The Guild 3 – gra o kupiecki tron

Przed premierą

Trzecia odsłona średniowiecznych symulatorów kupieckich nadchodzi wielkimi krokami. Znowu przyjdzie nam bogacić się, rozwijać i dbać o swoją rodzinę, a dodatkowo rywalizować z tajnymi stowarzyszeniami. Czas na grę o kupiecki tron.

Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia
Widzieliśmy grę Frostpunk – nadchodzi zima stulecia

Przed premierą

Wreszcie zobaczyliśmy w akcji nowe dzieło 11 bit studios. I wiecie co? Frostpunk to chyba najlepsza gra tych targów. Totalna nisza, ale i totalna masakra.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
23.11.2017 17:27
Kamikazer
8
Legionista

Mimo wszystko wolę się wstrzymać z hype'm aż do premiery, poprzednie projekty do górnolotnych nie należały. Pożyjemy zobaczymy.

23.11.2017 23:22
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
WarriorOI
6
Legionista

co z ekonomią? jakaś jest? jak jest to podobna do jakich innych? czy może to RTS gdzie tylko jednostki mamy?

24.11.2017 00:21
Robag
8
Legionista

Na screenie widać surowce, więc raczej nie będzie to w stylu blitzkriega.

28.11.2017 07:41
😊
calico18
1
Junior

W grze mają być 3 surowce: drewno, jedzenie i żelazo. Surowce ma zdobywać się przez posiadane wioski.

post wyedytowany przez calico18 2017-11-28 07:41:38
25.11.2017 23:38
3
odpowiedz
Pan Dzikus
120
Generał

Mam pytanie do autora zapowiedzi. Niby co kontrowersyjnego jest w strzelaniu w samoobronie do najeźdźców z państwa islamskiego i dlaczego jest to bardziej kontrowersyjne od napadania wikingami miast i wiosek, rabowania i gwałcenia?

post wyedytowany przez Pan Dzikus 2017-11-25 23:39:25