Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2017, 16:00

Widzieliśmy kampanię w grze Gwint – Wojna krwi, czyli Wiedźmin w 2D - Strona 2

Powrót do świata Wiedźmina w zupełnie nowej przygodzie – który fan serii o tym nie marzy? Na szczęście już w tym roku w Gwincie zadebiutuje kampania fabularna. Jej pierwszym rozdziałem będzie zapowiedziana na gamescomie Wojna krwi.

Wybory moralne

Ochotników do armii pozyskamy w różnych sytuacjach, np. wypełniając wspomniane już misje, a także – dokonując wyborów w dialogach. Tak, tak, nie dość, że Wojna krwi zaoferuje proste, ale całkiem ładnie narysowane cut-scenki z pełnym udźwiękowieniem, to na dodatek w określonych miejscach kampania pozwoli wskazać kwestię rozwiązującą dany problem. Wybory moralne mają dotyczyć spraw zarówno błahych, jak i ważnych, część z nich nie musi mieć też konkretnego przełożenia na aktualne działania, dając rezultat dopiero w późniejszym czasie. Trzeba uczciwie przyznać, że brzmi to dość intrygująco, ale o faktycznej sile decyzji przekonamy się dopiero po intensywnych testach gry. Na razie wypada uwierzyć deweloperom na słowo.

Nie zabraknie dialogów i decyzji.

Choć prezentacja w dużej mierze skupiała się na fabularnym aspekcie Wojny krwi, trzeba pamiętać, że Gwint jest przede wszystkim grą karcianą. Wszelkie pojedynki z bohaterami niezależnymi będziemy rozwiązywać poprzez tradycyjne starcia na talie. Co ważne, w kampanii reguły mogą się zmieniać i nie zawsze o naszej wygranej zadecyduje liczba zwycięskich potyczek. Deweloperzy chcą wprowadzić specjalne zasady do niektórych walk, co z pewnością pozwoli trybowi fabularnemu nabrać rumieńców. Jednocześnie podkreślana jest silna niezależność modułu od multiplayera. Dostaniemy unikatowe karty, np. bohaterów, część starych może też działać zupełnie inaczej od tego, do czego zdążyliśmy się już przyzwyczaić.

A CO NOWEGO W MULTI?

Widzieliśmy kampanię w grze Gwint – Wojna krwi, czyli Wiedźmin w 2D - ilustracja #2

Pokaz Gwinta na gamescomie w dużej mierze poświęcono singlowi, ale RED-zi nie zapomnieli też o podstawowym trybie swojej karcianki. Zwolennicy multiplayera dostaną niebawem bardzo dużą aktualizację, w planach jest też systematyczny rozwój gry, np. poprzez dodanie nowej frakcji. Kto tym razem stanie do walki? Na to pytanie deweloperzy odpowiedzieć nie chcieli.

Starcia rozstrzygniemy oczywiście na stole.

Powrót do świata Wiedźmina

Singlowa kampania zapowiada się interesująco i jak już wspomnieliśmy – może być ona ciekawą alternatywą dla osób mających ochotę na powrót do Wiedźmina. Musicie sobie jednak zdawać sprawę, że to projekt o zupełnie innej skali niż – nie przymierzając – „trójka”. Autorzy obiecują fabułę rozbudowaną o wybory moralne, sporo dialogów nagranych z udziałem doskonale już znanych aktorów oraz duży świat przygotowany na inwazję miłośników eksploracji, ale sposobem wykonania moduł bardziej przypomina tradycyjnego „indyka”. Nie ma w tym oczywiście niczego złego, bo jak się wielokrotnie przekonaliśmy, małe produkcje niezależnych producentów potrafią mieć do zaoferowania więcej niż trójwymiarowe sandboksy tworzone za setki milionów dolarów. Oby tak było i w tym przypadku.

Koszt wyjazdu autora na niemieckie targi gamescom 2017 w Kolonii opłaciliśmy we własnym zakresie.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.