Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

FIFA 18 Przed premierą

Przed premierą 13 czerwca 2017, 14:18

autor: ElMundo

Analizujemy grę FIFA 18 – czas piłkarskiej ewolucji

Zmieszana, acz nie wstrząśnięta – taka ma być nowa FIFA od EA Sports. Zamiast rewolucji twórcy stawiają tym razem na harmonijny rozwój, chociaż nowe rozwiązania znajdziemy tak naprawdę w każdym aspekcie tej gry.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry FIFA 18 – kolejny udany sezon

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

FIFA co roku jest jednym z najmocniejszych punktów planu wydawniczego Electronic Arts. Nowa produkcja EA Sports trafi do naszych rąk wczesną jesienią, a gracze jak zwykle oczekują rewolucji w różnych elementach rozgrywki. Wiele wskazuje jednak na to, że tym razem twórcy najpopularniejszej gry piłkarskiej na świecie nie zdecydują się na gwałtowne zmiany w kontekście prezentacji rozgrywki czy używanej technologii. Czas na ewolucję – taką, która ma sprawić, że „osiemnastka” okaże się tytułem doskonałym i skutecznie stanie w szranki z konkurencją prosto od Konami.

Wolniej znaczy bardziej taktycznie

CO NOWEGO W GRZE FIFA 18?
  1. spowolnienie tempa gry i bardziej taktyczna rozgrywka;
  2. przemodelowanie krosów i wprowadzenie „twardego odbioru”;
  3. szybkie zmiany;
  4. Motion Technology – odtworzenie stylów gry najlepszych piłkarzy i zespołów, przemodelowane animacje;
  5. drobne poprawki w systemie dryblingu;
  6. druga odsłona trybu fabularnego;
  7. zmiany w wyglądzie zawodników i stadionów, nowe zachowania widowni;
  8. lepsza gra świateł i cieni.

Pierwszą z cech, która może sprawić, że FIFA nabierze taktycznego sznytu i stanie się mniej zręcznościową produkcją, ma być zauważalne spowolnienie rozgrywki. To oczywiście przełoży się na bardziej przemyślane planowanie kolejnych ruchów, ale także częstsze korzystanie z roszad w poszczególnych formacjach. Z tego też powodu na znaczeniu zyskają zagrania krosowe – zostaną one zaprezentowane bardziej dynamicznie i będą „cięte”, przez co szybciej dotrą na długi koniec boiska, a ich przejęcie w trakcie lotu okaże się trudniejsze.

Deweloperzy najnowszej FIF-y zapewniają, że wreszcie odczujemy różnicę w szybkości topowych graczy w porównaniu z przeciętnymi zawodnikami – piłkarz z współczynnikiem biegu na poziomie 90 okaże się zdecydowanie dynamiczniejszy od tego z możliwościami obliczonymi na 50 punktów. Co więcej, najbardziej znani gracze otrzymają także odpowiednie style poruszania się oraz sprintu, a to dzięki zastosowaniu technologii motion capture. Oprócz charakterystycznych zachowań gwiazd futbolu nie zabraknie także sześciu stylów biegu dla pozostałych graczy, przez co wysoki piłkarz będzie zdobywał kolejne metry murawy w inny sposób niż niski.

EA Sports zdecydowało się także na delikatne przeprojektowanie systemu dryblingu – by nadać trikom nieco dynamiki, użyteczne okaże się korzystanie ze sprintu w trakcie wykonywania zwodów. Jednocześnie powraca lubiany przez graczy system trików opartych na lewym bumperze i wykonywanych praktycznie na stojąco, dzięki czemu topowi zawodnicy w sposób nieskrępowany mogą popisać się swoimi umiejętnościami technicznymi. To będzie jednak nieco trudniejsze ze względu na poprawioną sztuczną inteligencję przeciwników – ponadto twórcy FIF-y 18 mają przyłożyć się do wiernego odtworzenia stylu gry najlepszych zespołów świata, np. słynnej tiki-taki w wykonaniu Barcelony czy też żelaznej obrony, z której znany jest Juventus.

Analizujemy grę FIFA 18 – czas piłkarskiej ewolucji - ilustracja #1
GOL!
Analizujemy grę FIFA 18 – czas piłkarskiej ewolucji - ilustracja #2
Fair play.

Szybkie zmiany i nowy tryb fabularny

Oczywiście w grze nie zabraknie kilku nowinek, które powinny wzbogacić rozgrywkę. I tak oto w „osiemnastce” pojawi się instytucja szybkich zmian – od teraz nie będziemy musieli wychodzić do menu, by zmienić wybranego przez siebie gracza. W każdej sytuacji, w której piłka opuści plac gry, a na ekranie zostanie wyświetlona powtórka, gracz dostanie szansę szybkiego wywołania prostego menu i błyskawicznej podmiany zawodnika nadającego się do wysłania na ławkę rezerwowych. Co ciekawe, gra poda nam także propozycje roszad w składzie na podstawie zmęczenia poszczególnych graczy bądź też zagrożenia zdobyciem drugiej żółtej kartki, skutkującej wykluczeniem z gry.

EA Sports zdecydowało się ponadto na wprowadzenie nowego rodzaju zagrania obronnego, będącego czymś pomiędzy odbiorem w pozycji stojącej a wślizgiem, choć nastawionym na wykorzystanie siły zawodnika. Przez to można się spodziewać ruchu powodującego całe mnóstwo fauli – rzecz jasna wówczas, gdy korzystamy z niego w sposób nieumiejętny. Poprawie mają ulec także rzuty karne, co wcale nie dziwi, patrząc na to, jak przyjęty został system wykonywania jedenastek z FIF-y 17.

Analizujemy grę FIFA 18 – czas piłkarskiej ewolucji - ilustracja #3
FIFA nowa, a piłka sprzed lat.

Choć nie byłem zbyt wielkim miłośnikiem fabularnego trybu „Droga do sławy” z „siedemnastki”, to zainteresowanie graczy sprawiło, że ekipa EA Sports postanowiła kontynuować tę historię, rezultatem czego będzie druga odsłona przygody Aleksa Huntera w nadchodzącej odsłonie FIF-y. Wedle zapewnień deweloperów, nasze wybory mają mieć zdecydowanie większy wpływ na rozwój kariery zawodnika, nie zabraknie także większej liczby interakcji z najlepszymi piłkarzami na świecie. Ponadto będziemy świadkami zaskakujących transferów oraz ciekawych zwrotów akcji, a gracze uzyskają większe możliwości w zakresie dostosowania wyglądu Huntera. Co ciekawe, tryb doczeka się również lokalnego multiplayera, w którym jedna z osób poprowadzi postać głównego bohatera, druga zaś innego piłkarza z tego samego zespołu. Jak to wszystko wyjdzie w praniu? Tego jeszcze nie wiemy, mam nadzieję, że nieco lepiej niż w pierwszej odsłonie tego trybu.

Graliśmy w Far Cry 5 – najbardziej cudaczna odsłona cyklu?
Graliśmy w Far Cry 5 – najbardziej cudaczna odsłona cyklu?

Przed premierą

Na parę miesięcy przed premierą Far Cry 5 sprawia solidne wrażenie. Trudno znaleźć tutaj rewolucję, bo poza brakiem charakterystycznych wież, reszta wygląda po staremu.

Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów
Graliśmy w Pillars of Eternity II: Deadfire – Pillarsy z Karaibów

Przed premierą

Beta Pillars of Eternity II: Deadfire zwiastuje, że Obsidian dotrzyma złożonych obietnic i gra będzie produkcją większą, ciekawszą i najpewniej lepszą od poprzedniczki. Choć niektóre rzeczy wymagają jeszcze poprawek.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

Komentarze Czytelników (32)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
13.06.2017 15:28
😡
zabojczy345
10
Konsul

Żeby widownia znowu nie wyglądała jak sprzed kilkunastu lat.

13.06.2017 15:28
odpowiedz
1 odpowiedź
papież Flo IV
8
Pretorianin

Spowolnienie tempa gry? Czyli pewnie piłkarze będą się ruszać jak muchy w smole.
Nowy system świateł i cieni? Po co skoro 80% spotkań odbywa się za dnia.
Wiele nowych zestawów ubrań- niech zmienią kolory skóry a nie że gram polskim klubem (nie powiem którym bo fanatycy się zlecą i zaczną się hejty) i na każdym meczu jest jakiś murzyn na stadionie (a w zespole nie mam żadnego co by był na rezerwie)

13.06.2017 16:40
odpowiedz
2 odpowiedzi
Oxford
40
Centurion

sram na twarz Hazard'a.... mają zrobić twarze wszystkim którym nigdy nie robią !! przed chwilą widziałem :

http://www.moddingway.com/news/6759.html

atletico,bvb,schalke,Lpool,barca pełne składy z zajebistymi twarzami, mozna ? MOŻNA !!!! ;)

13.06.2017 17:41
odpowiedz
5 odpowiedzi
WerterPL
67
Pretorianin

Nie wiem jak będzie wyglądać, wiem że będzie miała setki durnych DLC za duże sumy. A poza tym podejrzewam, że będzie to ciągle ta sama Fifa, tyle tylko że z lekko podrasowaną grafiką. Założę się, że 90% tej gry to będzie kalka z poprzedniczki, bo EA robi to notorycznie.

13.06.2017 19:10
odpowiedz
puci3104
108
Generał

Jeśli tak jak mówią zmienią w końcu to, że obrońcy z 60 Pace doganiają tych z 99 to będzie w końcu miało sens. Ale, żeby to się zmieniło muszą też wyrzucić handicap z FUTa, bo inaczej będzie jak zawsze.

post wyedytowany przez puci3104 2017-06-13 19:12:12
13.06.2017 21:05
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
boojan27
90
The Hound

Zapowiada się fajnie, czekam :)

14.06.2017 03:07
odpowiedz
2 odpowiedzi
yadin
95
Senator

W tym roku FIFA też wyraźnie wyprzedzi zręcznościowego PES-a przede wszystkim w gameplay'u. Od FIFA 16 gram z wielką przyjemnością po przerwie spowodowanej mniej udanymi 14-15 i cieszę meczami tak, jakby były symulatorami piłkarskimi. Obu grom daleko do symulatorów, a szkoda, bo ponad 10 lat temu wydawało się, że Konami jest tego bliskie. Potem pojawiła się seria fatalnych decyzji, nadeszła nowa generacja konsol i Japończycy spadli do drugiej ligi. Powrót też jest taki sobie, ponieważ na jednego zadowolonego gracza przypada dwóch niezadowolonych. PES nie wytrzymał próby czasu i dziś miota się pomiędzy rzekomą symulacją, którą de facto nie jest, a trybem zręcznościowym w stylu MGS V.

Problemem jest to, że gracze chcący symulatora nie do końca zdają sobie sprawę, jakie byłby konsekwencje stworzenia symulatora. A więc mecz trwający 90 minut, brak przerywników, zero fajerwerków w grze, żadnego kiwania czy biegania sprintem pomiędzy rywalami a la Messi, żadnych, kur*wa, cieszynek dla debilów, tylko ciężkie budowanie akcji po to, aby na 5-6 okazji meczowych wykorzystać najwyżej dwie.

Kto by w to grał? Ja pewnie tak, ale gra sprzedałaby się tylko wśród największych perwerów piłkarskich. Dlatego są FIFA i PES. Dla mnie FIFA to imitacja symulacji, a PES udaje symulator będąc w rzeczywistości grą zręcznościową. Ktoś inny stwierdzi inaczej i jego problem.

14.06.2017 07:37
1
odpowiedz
n0rbji
46
Siedzący Byk

w tej grze grafika nigdy nie miala znaczenia. najwazniejsza byla sama rozgrywka

14.06.2017 09:43
📄
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Bartaz
18
Legionista
9.0

Trzeci screen na drugiej stronie ma nieprawidłowy podpis, gdyż na obrazku na pewno nie widzimy Estadio Santiago Bernabeu tylko prawdopodobnie stadion Boca Juniors.
Poza tym:
słynnej tiki-taki w wykonaniu Barcelony czy też żelaznej obrony, z której znany jest Juventus Turyn
Po prostu Juventus (bez nazwy miasta).

spoiler start

Tak, czepiam się.

spoiler stop

14.06.2017 11:34
odpowiedz
koobun
41
wieszak

Nie wiedziałem, że rozgrywki ligi argentyńskiej odbywają się też w Madrycie.
(O_O)

14.06.2017 13:34
odpowiedz
nextLive
8
Legionista
9.0

Liczę na wiele usprawnień w trybie kariery menadżera, która co roku zapewnia mi wiele godzin dobrej zabawy.

14.06.2017 14:49
odpowiedz
Trader110109066
12
Legionista

Te " szybkie zmiany " to wcale nie taka nowość, coś podobnego było w grze Road to World Cup 06 wiem bo mam to na Xboxie 360, małe menu i bodajże krzyżykiem można było np podczas autu zrobić zmianę. Mogliby się zając licencjami na rozgrywki Uefa bo jednak tryb kariery bez tego już powoli jest denny...Jeszcze gdy była możliwość modów to nie było problemu a teraz ? Także tekstur twarzy zawodników jest niestety za mało. Skoro nie ma licencji na topowe rozgrywki w Europie to mogliby się skupić na tym aspekcie. Powiem tak Fife 17 porzuciłem dla Pesa bo bardziej jednak czuć piłkę, tempo spoko futbolówka nie naparza po całym boisku jak to w przypadku produkcji EA, także dla wyglądu graczy bo niby taki Pes na PC w starej generacji a tekstury lepsze jak w Fifie i przede wszystkim tryb kariery do którego przysiadłem po latach grania kariery we Fifie i stwierdzam że Master League zjada tyłkiem tryb kariery z Fify.

post wyedytowany przez Trader110109066 2017-06-14 14:52:26
15.06.2017 08:49
odpowiedz
Matwar
7
Junior

Wooooow, ile "nowości! I co z tego?! Znowu będą kartki za walkę bark w bark, a za kosy od tyłu nie będzie nic! Znowu przycisk odbioru piłki wciśnięty w złym momencie spowoduje czerwień, znowu bramkarze będą bronić bomby z 5 metrów, a wpuszczać rakiety z 25 m. oddane po odpowiedniej sekwencji zdarzeń lub dryblingów! No i znowu zapisana konfiguracja drugiego pada zniknie po zamknięciu gry! EA pompuję taką kasę w totalne bzdety, a od LAT w tych kluczowych smaczkach gry nic się nie zmienia!

16.06.2017 14:35
odpowiedz
tomek0577
17
Chorąży

No no no, jak te doniesienia się potwierdzą, to EA będzie musiało zmienić okładkę.

16.06.2017 14:51
odpowiedz
Yarpen z Morii
15
missing gamer

Czy online będzie w końcu bezproblemowo działał? To by dopiero była rewolucja, działający online w FIFIE

post wyedytowany przez Yarpen z Morii 2017-06-16 14:51:26
18.06.2017 12:30
odpowiedz
Czarnulson
1
Junior

A co z komentarzem? Znów EA uszczęśliwi nas na siłę lokalizacją i brakiem możliwości zmiany języka komentarza?

27.06.2017 14:24
odpowiedz
1 odpowiedź
Nolifer
100
The Highest

Tak naprawdę gdyby mówić o prawdziwej rewolucji w fifie, to gra powinna zmienić się z piłki nożnej w piłkę ręczną. :D

07.08.2017 13:54
odpowiedz
Psychosocial
67
SlipknoT

Ten tryb fabularny mogli by sobie darować, a skupić się na większym dopieszczeniu kariery trenerskiej, zwiększyć poziom trudności kierowania klubem od strony menadżera jak i prezesa, finanse, sprzedaż strojów, karnetów itp... Od strony technicznej mogli by w słabszych ligach wprowadzić rozgrywanie meczy na arenie międzynarodowej od drugiej rundy L.M czy L.E

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze