Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lutego 2003, 13:52

autor: Maciej Hajnrich

Ghost Master - przed premierą

Ghost Master to strategia czasu rzeczywistego, w której możemy wcielić się w postać zjawy - Mistrza Duchów. Zostaliśmy przywołani z zaświatów i sprowadzeni do miasteczka Gravenville z zadaniem terroryzowania i straszenia jego mieszkańców.

Przeczytaj recenzję Ghost Master - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W połowie tego roku do sklepów powinna trafić najnowsza gra ze stajni Empire Interactive pt. Ghost Master. Będzie to kolejna gra z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, aczkolwiek nie będzie przypominać popularnych RTSów opierających się na budowie bazy, eksploracji otoczenia oraz eliminacji wroga. Tym razem mamy do czynienia z programem, który na pierwszy rzut oka przypomina niegdysiejszy hit Dungeon Keeper. Podobnie jak w programie Bullfroga, tak i teraz gracz wcieli się w rolę „tego złego”, w rolę tytułowego Mistrza Duchów. Nietrudno domyślić się, iż podwładnymi będą duchy, a ich główny cel to straszenie... i nie tylko.

Pomysł interesujący, a wraz z kolejnymi informacjami od producenta wydaje się być jeszcze ciekawszy niż dotychczas. Duchy posiadają specjalne umiejętności i siły, bez których wykonanie pewnych zadań może okazać się niemożliwe. Każdy z nich, a będzie ich sporo, wyspecjalizowany jest w innej dziedzinie – znajomość tych możliwości przyda się już podczas pierwszej misji polegającej na wystraszeniu wszystkich mieszkańców domu. Przykładowo gremlin może być osadzony jedynie w mechanicznych przedmiotach. Uszkadzając dany przedmiot wywołuje strach u ludzi, czego konsekwencje są oczywiste. Albo bezgłowy jeździec - świetnie sprawdza się na drogach... Łącznie pojawi się ponad 20 typów duchów, od Banshee po upiory, zjawy i inne straszydła powstałe w oparciu o mitologię oraz paranormalne teorie przeróżnych kultur tego świata.

Duchy będą posiadać po kilka mocy, które w sumie dadzą dosyć pokaźny wachlarz 150 odmian. Ich możliwości są zdumiewające i stanowczo wykraczają poza zwykłe, czy wręcz „staroświeckie” pojawienie się przed człowiekiem. Zmiana temperatury w pomieszczeniu może spowodować zagotowanie się krwi w żyłach domowników, albo spaść do poziomu, w którym wszystko zamarza. Kiedy indziej może to być wywołanie insektów pojawiających się w każdym kącie mieszkania, a jeszcze innym razem przedmioty będą unosić się i wirować nad ziemią. Nie zabraknie też nieco mocniejszych sztuczek w stylu trzęsienia ziemi itp. Natomiast ciekaw jestem co kryje się pod nazwą „unnatural erection”... Ciekawostką będzie możliwość „wejścia” w ciało ducha bądź człowieka i obserwowania otoczenia z jego perspektywy. W tym drugim przypadku będziemy mogli przekonać się jak reagują na obecność duchów, a nawet usłyszeć bicie serca.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.