autor: Borys Zajączkowski
Vietcong - zapowiedź - Strona 3
Vietcong to taktyczna gra akcji stworzona przez firmę Illusion Softworks (autorów niezapomnianego Hidden & Dangerous oraz Mafii) oraz studio Pterodon. Jak sugeruje sam tytuł, akcja osadzona została podczas wojny w Wietnamie.
Przeczytaj recenzję Vietcong - recenzja gry
Autorzy przewidują trzy rodzaje misji do wykonania w trybie dla jednego gracza: 100% akcji – czyli obrona przed zmasowanym atakiem wroga, podczas której graczowi towarzyszyć może ogień kładziony bądź ze śmigłowca, bądź z jeepa, bądź z łodzi; solo – to klasyczny dla gier FPS schemat: gracz a przeciw niemu cały świat; squad – czyli właściwy i najmiodniejszy tryb walki z udziałem całego oddziału oddanego graczowi pod rozkazy. Do tego niezbędny multiplayer, w którym, podobnie jak to ma miejsce w „Conter-Strike’u” przeciwne drużyny graczy zyskają sposobność zmierzenia się ze sobą w gąszczu lasów deszczowych i zapadłych wiosek.
Kampania dla jednego gracza to ponad 20 następujących po sobie misji do wykonania, które odbywać się będą na ziemi i pod ziemią, w nie kończących się labiryntach tuneli Vietcongu. Ponad 20 rodzajów broni do wyboru, z podówczas niesławnym i bardzo zawodnym M16 na czele. Na sytuacje skrajnie niebezpieczne przewidziane zostało nieodzowne wsparcie artyleryjskie oraz łączność radiowa z dowództwem, które może, acz nie musi dysponować cennymi informacjami o terenie lub o wrogu. Fani większych prędkości tudzież kawałka blachy nad głową dostaną w swoje ręce jeepy, łodzie motorowe i ciężarówki. Szkoda, że nic nie słychać o możliwości pilotowania helikopterów – ale koniec końców długo jeszcze nie powstanie gra, w której będzie się dało robić absolutnie wszystko. Nie uszedł również uwadze autorów gry aspekt zastawianych w terenie pułapek, których wykrywaniu gracz również zmuszony będzie poświęcić odrobinę uwagi, jeśli mu wirtualne życie miłe. Dopełnieniem całości stać się ma przestrzenny dźwięk (w systemie EAX), dzięki któremu odłosy wybuchów, trzask łamanych drzew i brzęczące rykoszety dosłownie będą graczowi zawracać głowę.
Niedługo wojna w Wietnamie zacznie się na nowo, a wskazówki zegarów cofną czas do roku 1967. Powróci wilgoć, skwar, niepewność i strach, a jedne z najbardziej elitarnych jednostek utworzonych przez człowieka ponownie wyruszą w teren w bezsilnych próbach, by wyrównywać rachunek krzywd, który pozostał i na zawsze odmienił oblicze świata. A każdy z Was, którzy przylepicie policzki do kolb, zyska stosowną po temu sposobność, by temu właśnie światu pokazać, z jakiej gliny został ulepiony.
Shuck