Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 czerwca 2016, 14:30

God of War na E3 2016 - jak Kratos upodobnił się do Lary Croft z gry Tomb Raider - Strona 2

Długo oczekiwane odświeżenie formuły serii czy zamach na to, co definiowało cykl God of War przez lata. Bez względu na Twój stosunek - obok God of War nie możesz przejść obojętnie.

God of War na E3 2016 - jak Kratos upodobnił się do Lary Croft z gry Tomb Raider - ilustracja #2

Interfejs użytkownika w grze God of War jest bardzo oszczędny i rzadko prezentuje jakiekolwiek informacje na ekranie, nie licząc komunikatów o przyznaniu punktów doświadczenia. Nic nie wskazuje na to, że miałby on ulec poważniejszym zmianom.

Jeśli chodzi o mechanikę walki, zmieniło się w zasadzie wszystko. Kratos nie posiada już broni przytwierdzonej do rąk łańcuchami, więc tłucze rywali toporem z mniejszej odległości, ale też potrafi nim rzucać (przytrzymanie jednego z przycisków na padzie pozwala nawet włączyć tryb celowania). Deweloperzy nie wiedzą jeszcze, czy finiszery realizowane będą w formie quick time eventów, jak do tej pory. Na fragmencie zaprezentowanym podczas konferencji widzimy, jak nasz wojownik wykańcza trolla, ale to z pewnością jest cut-scenka. Dostępność narzędzi zagłady odpowiadających naszemu stylowi gry uzależniona będzie najprawdopodobniej od rzemiosła, choć to jedynie nasze domysły. Twórcy na ten temat wypowiadać się nie chcą.

Studio Santa Monica nie odcina się też grubą kreską od fabuły serii. Choć God of War wygląda na papierze jak klasyczny reboot, jest kontynuacją poprzedniczek. Póki co nie dowiemy się jednak, w jaki sposób Kratos trafił do skutej lodem krainy i kto jest matką jego syna. „To na razie tajemnica”, mówią autorzy, dając do zrozumienia, że wszystko zostanie wyjaśnione w samej grze. Nie pozostaje nic innego, jak wierzyć im na słowo.

God of War na E3 2016 - jak Kratos upodobnił się do Lary Croft z gry Tomb Raider - ilustracja #3

Możecie psioczyć na nowego GoW-a, ale mnie takie podejście się podoba. Deweloperzy wykonali odważny krok, nie odbierając jednocześnie serii jej tożsamości – przynajmniej wszystko na to wskazuje. Być może w ostatecznym rozrachunku gra nie spełni wygórowanych oczekiwań i eksperyment studia Santa Monica będzie zarazem pierwszym, jak i ostatnim. Czy jednak ktoś wyobraża sobie, że tak doświadczony producent zaprezentuje światu bubla? Ja w to wątpię.

Krystian Smoszna | GRYOnline.pl

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.