Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
God of War
God of War
God of War Game Box

God of War

Gra Akcji Sony Interactive Entertainment

Data premiery gry: 20 kwietnia 2018

Czwarta pełnoprawna odsłona słynnej serii trzecioosobowych gier akcji w konwencji hack-and-slash, stanowiącej od lat jeden z najważniejszych tytułów ekskluzywnych kolejnych generacji konsol firmy Sony. W poprzednich częściach cyklu śledziliśmy losy greckiego wojownika Kratosa, zaś rozgrywka skupiała się przede wszystkim na widowiskowej i niezwykle krwawej akcji oraz efektownym modelu walki. Opracowana przez wewnętrzne studia Sony Computer Entertainment gra God of War stanowi swoisty restart serii i zarazem pierwszą część cyklu stworzoną z myślą o PlayStation 4, co przełożyło się m.in. na całkiem nową, intrygującą historię oraz znaczącą poprawę warstwy audiowizualnej, czyniącej użytek z możliwości sprzętu ósmej generacji.

Więcej informacji o: God of Warakcjicraftingelementy RPGfantasyhack'and'slashmitologia nordyckaprzygodowe gry akcjislasherTPP .

God Of War - poradnik do gry
God Of War - poradnik do gry

poradnik do gry23 kwietnia 2018

Poradnik do nowego God of War (2018) to kompletny i całościowy zbiór porad, który umożliwi przejście gry na 100%. Nasza solucja zawiera wszystkie misje główne i zadania poboczne, sekrety i znajdźki oraz opis pojedynków z bossami.

God of War - kompendium wiedzy / FAQ
God of War - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium20 września 2016

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest przygodowej grze akcji pod tytułem God of War. Za jej produkcję odpowiedzialny jest zespół Santa Monica Studio, znany głównie dzięki poprzednim odsłonom cyklu opowiadającego o losach tytułowego Boga Wojny. Artykuł będzie uzupełniany o najbardziej interesujące informacje i materiały.

Recenzja gry God of War – arcydzieło rzezi tylko na PS4
Recenzja gry God of War – arcydzieło rzezi tylko na PS4

recenzja gry12 kwietnia 2018

Światowa premiera 20 kwietnia 2018. Kontrowersyjna zmiana formuły sprawdziła się - nowy God of War przedstawia nam Kratosa w wyśmienitej formie.

God of War zaliczył w UK najlepszy start w historii serii
God of War zaliczył w UK najlepszy start w historii serii

wiadomość23 kwietnia 2018

Nowy God of War może pochwalić się najlepszym debiutem w historii serii, przynajmniej na rynku brytyjskim. I choć krytycy już dawno okrzyknęli ten tytuł arcydziełem, to najważniejsze głosowanie, to portfelami, dopiero się rozpoczęło.

God of War dostanie tryb fotograficzny z uśmiechniętym Kratosem
God of War dostanie tryb fotograficzny z uśmiechniętym Kratosem

wiadomość21 kwietnia 2018

Studio SIE Santa Monica i firma Sony Interactive Entertainment ogłosiły, że God of War otrzyma wkrótce darmową aktualizację, która doda do gry tryb fotograficzny. Umożliwi on m.in. swobodne ustawianie mimiki postaci.

Premiera God of War
Premiera God of War

wiadomość20 kwietnia 2018

Doczekaliśmy się premiery God of War, czyli nowej części przebojowej serii gier akcji. Produkcja ukazała się wyłącznie na PlayStation 4 i według recenzji jest najlepszym exclusivem na tę konsolę.

Komentarze Czytelników (394)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
22.04.2018 13:32
odpowiedz
4 odpowiedzi
swoonzi
51
Pretorianin

gra skończona i ocena idzie lekko w górę. Dużo combo się odblokowuje po zdobyciu nowej broni i walka staje się bardziej różnorodna. Fabuła typowy średniak tak jak w innych gow-ach. I tak jest wiele rzeczy które mi się nie podobają jak areny z bossami, sterylny świat, sama walka jest ok,ale nie jest tak fajna z jak z poprzednich części. Tylko trzech bossów jest spoko, reszta średnia. Postacie są słabe. Jako całość jest ok. Daje 8/8,5 na 10.

22.04.2018 14:19
odpowiedz
2 odpowiedzi
Daybingo
43
Centurion

Jak frame rate na zwykłym PS4?? Zamierzam kupić ps'a a nie wiem czy warto dokładać do wersji pro gdyż nie mam tv 4k.

22.04.2018 15:16
odpowiedz
Hydro2
112
Legend

Aż zerknąłem na spoilera Ogame'a w sprawie boss.....ów i na maksa mnie tylko zachęcił do dalszego grania. Próbowałem się zniechęcić przez piękną pogodę, ale przy Waszych opiniach się nie da :P

post wyedytowany przez Hydro2 2018-04-22 15:17:19
22.04.2018 15:45
odpowiedz
2 odpowiedzi
Yaboll
102
Generał

Jak jeszcze sobie pooglądałem na Youtube gemplaja to się jaram jak kościół norweski. Szkoda że nie wydali na inne platformy. kusi jak diabli by kupić PS4, no ale trzecia maszyna do grania to chyba jednak lekka przesada.

22.04.2018 16:18
odpowiedz
10 odpowiedzi
Heinrich07
5
Konsul

Jestem po około 3 h i cóż.

Ta gra idealnie pokazuje, czemu recenzje są niemiarodajne. Z szybkiego slashera, gdzie mogłeś poczuć się jak bóg zrobili symulator chodzenia z jakimś cieniem Kratosa i maksimum przemocy ile się dało. W starym god of war siekałem i czułem się jak ktoś ubijający bogów. Tutaj czuję się jak jakiś drwal z jęczącym dzieckiem przy boku. Nic mnie nie angażuje w tej grze, ani historia, ani konflikt, nic.

NO ALE 10/10, GRA GENERACJI xD

22.04.2018 16:59
odpowiedz
3 odpowiedzi
-=Esiu=-
129
Everybody lies

Jest gdzieś możliwość sprawdzenia ile godzin ma się na liczniku? Ani w menu gry, ani w zapisie, nigdzie nie moge znaleźć tej informacji.

22.04.2018 19:03
odpowiedz
3 odpowiedzi
Hydro2
112
Legend

To prawda, że są dwa zakończenia ?

22.04.2018 19:06
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaftann
12
Legionista
9.5

https://www.youtube.com/watch?v=MtXfd0W8KIU
Moja pierwsza gra z serii God of War, do której miałem okazję siąść... To będzie solidny temat pod grę tego roku. Ciężka droga do przebycia przed kolejnymi premierami. :-)

22.04.2018 19:14
😁
odpowiedz
janonos
14
Legionista

juz sie nie moge doczekac az zagram xd jutro psa4 wymieniam na pro w media expercie, obczajta jest odkup w sklepach stacjonarnych xd

22.04.2018 19:57
odpowiedz
2 odpowiedzi
djyanush
76
Centurion

Po jakiś 8h grania narazie jest nieźle, gra wciąga, ale nazywanie jej najlepszym tytułem na ps4 w histori to lekka przesada. To już the last of us czy U4 zrobiło na mnie większe wrażenie.

22.04.2018 20:12
odpowiedz
3 odpowiedzi
devildriver
15
Chorąży
10

Gra ukonczona na liczniku ok 50h,fabula i zadania poboczne...Swietna Fabula pokazujaca relacje Ojca z Synem ktore nie sa latwe...Walka Mega satysfakcjonujaca,z kazdym ulepszeniem topora,czujesz jego moc i te ataki runiczne,no po prostu epickie...Graficznie to jest arcydzielo(monitor 24',full hd,ps4 pro i tryb wydajności) i gra jest sliczna...Minusy?...Rolowanie Kratosa jest za krotkie,spadki animacji ale bardzoo rzadkoo,ogolnie bledy do naprawy w pierwszej lepszej aktualizacji...Jak dla mnie mocna 10...P.S...
Sindri najlepsza postac w grze:D

22.04.2018 21:06
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Black Star
39
Centurion

Ostatecznej oceny nie dam póki nie skończę, ale szykuje się solidne 9 albo nawet 10. W końcu po Nier Automata jakaś gra która mnie wciągnęła, a minęło już ponad pół roku. Rewelacja. Plusy już tu wszyscy opisali, z minusów - jak dla mnie w niektórych momentach Kratos mógłby jednak być brutalniejszy, widać że mimo wszystko elementy jatki są trochę złagodzone - niemniej taki element nijak nie obniży u mnie końcowej oceny. Dostałem ps4 od żony na gwiazdkę i dopiero teraz w pełni cieszę się z tego prezentu :)

23.04.2018 12:10
😍
2
odpowiedz
bobin
1
Junior
10

Jak dosiadlem się o 18 do gierki to skończyłem o 7.00 .. polecam, w CH... wciągająca i grafika powalająca gratulacje SM dobra robota

23.04.2018 14:01
odpowiedz
3 odpowiedzi
Hydro2
112
Legend

Coś temat podupada, więc spróbuję to wykorzystać i napisać swoją opinię (po raz trzeci, mam nadzieję, że tym razem tekst mi nie zniknie). W zasadzie nie jest to opinia. Nie przeszedłem pewnie nawet 1/4 gry, ale to co widziałem wystarczy by......napisać obfitą recenzję, ale czytając ją cały czas bierzcie pod uwagę, że ogrom przede mną, ale tak czy owak zapraszam na moją reckę gry, która skoryguję, kiedy zobaczę więcej, a już konkretnie to zrobię, kiedy przejdę całość. Zapraszam do mojej lektury :)
Na God of Wara czekałem od bardzo dawna. Miałem co do niego spore obawy ze względu na fakt, że jest metroidvania, dynamikę gry oraz ze względu na Athreusa, ale po kolei. Jestem po mw czterech godzinach grania, ale wiem o nim już dostatecznie dużo. Część oczywiście się dowiedziałem, ale do rzeczy. Zacznijmy od metroidvani. Takim gatunkiem oznacza się choćby Rise of Tomb Raider. Jak wielu z Was wie, jestem fanem tej serii. Przeszedłem wszystkie części, z czego klasyki (plus goldy) przeszedłem ze wszystkimi sekretami. Rise of Tomb Raider ma coś takiego, jak opcjonalne grobowce. Tam mnie jedyne co wkurzało to fakt, że nie mogłem ich przechodzić od razu po ich znalezieniu, bo musiałem zdobyć w znacznie późniejszym etapie gry jakiś przedmiot. Potem rzeczywiście nie mam co robić, tylko zastanawiać się, gdzie były te grobowce, wracać tam (quick travele nie pomagały w ogóle), po czym szukać miejsca, w którym skończyłem główną ścieżkę fabularną. Nie wkurzałoby mnie to tak bardzo, gdyby nie fakt, że znalezienie tych grobowców wpływało na procentowość przejścia gry. I tutaj dochodzimy do God of War'a. W pewnym momencie dostajemy możliwość zboczenia ze ścieżki, ale gra jest tak zrobionam, że nadal zachowuje tunelową strukturę, zwłaszcza odczuje to ktoś taki, jak ja, kto nie przepada za sandboxami. Chodzi jednak o to, że jak nie pójdziemy opcjonalną ścieżką, która nie wpływa na główną oś fabularną, to w przeciwieństwie do Rise of TR, nie wpłynie to na procentowość gry i możemy potraktować grę, jako tunelówkę, a nie metroidvanie, a co za tym idzie, w ogóle nie odczujemy znienawidzonego przeze mnie backtracingu. Brawa dla twórców, za idealne rozwiązanie tej kwestii ! To powoduje, że gra dodatkowo mnie wciąga. Fabuła jest prowadzona stopniowo i bardzo lubię taki typ fabuły. Jeśli wszystko jest odpowiednio ze sobą zgrane, nie przeszkadza mi brutalność, nawet w takich grach jak Agony. Tutaj widać, że jest to odpowiednio wyważone. Jedyne, co wręcz zadziałało na mnie to

spoiler start

początkowa scena z jeleniem. Jako miłośnik zwierząt, nie przeszkadza mi np w takim Tomb Raiderze 1-3, zabijanie wilków, niedźwiedzi itd. Wręcz przeciwnie, uznawałem to za ulubiony element starych "tombów", zwłaszcza "jedynki". Chodzi mi o to, że jeśli mamy do czynienia z dzikimi, atakującymi zwierzętami, to czuję wręcz klimat i jakiś tam strach, co u mnie akurat pozytywnie wpływa na rozgrywkę. Tutaj Kratos wręcz namawiał Athreusa na zabicie jelenia, po czym sam to zrobił, ale pokazane to było w zbyt emocjonalno brutalny (słowo "emocjonalny" powtórzę poniżej poza spoilerem w pewnej kwestii) dla mnie (zaznaczam) sposób, który gdzieś tam na mnie wpłynął. Pocieszał mnie tylko fakt, że chwilę później i tak ten jeleń by zginął od pobliskiego olbrzyma, dlatego łatwiej to strawiłem :P. Autentycznie (i nie jest to żaden trolling z mojej strony) dla mnie na tle tej sceny, takie Agony nie ma w sobie kszty brutalności. Myślcie sobie o tym co chcecie, ale w Agony np chodzenie po piekle jest dla mnie wręcz klimatem, a taka scenka, jak ta z GoW'a jest dla mnie 10x gorsza. W temacie o Agony wyjaśniłem komuś dlaczego, więc proszę bez wejścia tam i przeczytania wyjaśnienia komuś, kto też się zdziwił mojemu podejściu do sprawy, nie komentować mojej reakcji i nie odpowiadać mi na tą kwestię. W ogóle to mi to nie przeszkadzało np zabicie jelenia w Tomb Raiderze 2013, bo tam jest to zupełnie inaczej pokazane. Z kolei w Risie w ogóle nie zabijałem jeleni. Można śmiało bez tego przechodzić grę. Dlatego też nienawidzę myśliwych :P Znam jednego i mam do niego neutralny stosunek tylko dlatego, że jest mężem mojej (a w zasadzie bardziej dziewczyny) dobrej koleżanki. Tylko dlatego go toleruję. Tak już mam i mam nadzieję, że uszanujecie moją opinię na ten temat :>

spoiler stop

Poza tym faktem, fabuła wręcz z każdą chwilą mnie pochłania jak bagno. Z każdą chwilą czerpię z niej fan. Jednak jest jedno "małe ale": na mnie fabuła działa zapewne inaczej niż na większość z Was. O co chodzi ? Z jednej strony uwielbiam taki typ, a z drugiej, grając prawie się nie rozpłakałem. Dlaczego ? W listopadzie umarła mi mama, więc momentami gra działa na mnie wyjątkowo emocjonalnie. Poza momentami smutku i rozpaczy pozwoliło mi to jednak na większą wczutkę w grę i z życie się z bohaterami. Najbardziej w tym wszystkim oczywiście ciekawi mnie dalsza relacja Kratosa z Athreusem i tu dochodzimy do mojej kolejnej wcześniejszej obawy. Zanim zagrałem byłem pewien, że dzieciak tylko mi będzie plątał się pod nogi i będzie mi przeszkadzał. Dodatkowo zniechęcał mnie fakt, że nie lubię martwić się o innych członków drużyny w grach, tylko o siebie, a jak już mam bawić się w upgradowanie dodatkowych sterowanych przeze mnie postaci to najczęściej wręcz olewam taką grę. Lubię grać tylko jedną postacią. Mogę oczywiście grać też opcjonalnymi postaciami, ale niech to będzie zrobione tak, jak w Wieśku 3, gdzie gramy Ciri czy Kurtis Trent z Tomb Raider Angel of Darkness. Ot gramy sobie raz na kiedyś inną postacią i w danej chwili martwimy się tylko o nią, a już nie o Geralta czy Larę Croft. Mało tego, takie rzeczy wręcz dodatkowo mnie zachęcają do gry. W GoW'ie Athreusem jedynie, co robimy, to używamy kwadratu na padzie, by strzelać Athreusem do przeciwników. Na początku mówię: zajebiście, muszę teraz się uczyć sterowania Athreusem. Na szczęście to jedyna czynność, jaką nim robimy i mam nadzieję, że dalej już nic nim nie dojdzie, ewentualnie zmieni się jego broń, ale zostaniemy tylko przy jednym guziku. Athreus jest też odporny na nasz topór, ale jeśli komuś to przeszkadza, to może sobie wyobrazić, że ma on wrodzoną taką umiejętność i nie zagrozi to imersji :E Na mnie to zadziałało :P Mimo wszystko, gdzieś tam mam jakiś taki odruch, by uważać na dzieciaka w czasie walki, ale przyzwyczajam się do tego, że i tak mu nic nie zrobię, tylko sobie wmawiam, że Athreusowi czasem to przeszkadza, bo topór mu zasłania przeciwników :E To samo było, kiedy pierwszy raz trzeba było strzelić Athreusem. Bałem się, że będę musiał uczyć się jego ciosów, ale wkręcam sobie, że to tak na prawdę mój cios, tylko powodujący, że strzał leci z innej strony :E Oczywiście staram się wczuwać, że jednocześnie pomaga mi Athreus, ale staram się wykluczać, że dzieje się to z mojej ingerencji :P Mam nadzieję, że wiecie, co próbuję Wam tu przekazać :> Skoro jesteśmy przy walce, to teraz tak: każdego przeciwnikami musimy pokonać w inny sposób. Jednego załatwimy toporem w czasie machania nim, jednego możemy zabić tylko rzucając w niego, a jeszcze inny dostanie tylko ze strzał Athreusa. Gra nas przymusza tym do nauki ciosów. Na początku mnie to wkurzało, bo mówiłem sobie, że ło matko, muszę się uczyć pierdyliard ciosów i weź w dalszej części gry sobie przypomnij jakąś tam kombinację guzików, która jako jedyna zadziała na przeciwnika. Na szczęście tutaj działa to nietypowo. Gra jest tak zrobiona, że łatwo wpadamy na to, jak mamy zabić danego przeciwnika, a jak już na to wpadniemy, daje nam to olbrzymiej frajdy. Tutaj dochodzimy do mojej ostatniej obawy. bałem się, że gra będzie zbyt toporna, ale feeling broni plus różne kombosy powodują, że czerpiemy z tego wszystkiego mega fan. Gdyby to połączyć z dynamiką z wcześniejszych części, byłoby idealnie i każdego by to pogodziło (czyli nowych graczy z osobami, których wkurza zmiana koncepcji całej gry). Niestety, twórcy nie dali nam takiej dynamiki, ale nie można mieć wszystkiego. Gdyby ten element tak zrobili, że mamy obecną koncepcję, ale dynamikę z zachowaną dynamiką z poprzednich odsłon, byłaby u mnie o pół oczka wyższa ocena, no ale nie można mieć wszystkiego :) Na szczęście tutaj jak wspomniałem i tak czerpiemy fan z walki i to pod każdym możliwym względem. Jest jednak jeden drobniutki szkopuł, o którym wcześniej nie wspomniałem. Chodzi o poziom trudności. Ten wydaje się być idealnie wyważony dla każdego, tj jeden woli tylko historię, to włącza easy, ktoś woli wyważoną rozgrywkę, daje normal, a ktoś tam woli mega wyzwanie to daje hard. Ktoś wyżej napisał, że tylko hard dawał mu w pełni satysfakcję, a dwa niższe poziomy były za łatwe. Zgoda, ale dopóki walczymy ze zwykłymi przeciwnikami. Kiedy w grę wchodzą bossowie, poziom hard to bardziej frustracja niż wyzwanie. Nie chodzi tu wcale o trudność, ale o frustrację, że pasek zdrowia bossów na hardziej (a często i na normalu) zbyt wolno schodzi i to nawet, kiedy znajdziemy już najlepszy możliwy sposób na przeciwników. Choćby nie wiem, jak bylibyśmy dobrzy w grze, hard po prostu frustruje. Dlatego na czas bossów lepiej ustawić na normal, a podejrzewam, że w dalszej części gry nawet na easy. Problem jest jednak taki, że zmniejszając poziom trudności, zmniejszają się też nasze obrażenia od przeciwników. Najbardziej to frustruje, kiedy gramy na niskim poziomie trudności, bo wtedy nasze obrażenia znikają zbyt wolno, przez co gra wyraźnie jest za łatwa i aż chcemy przełączyć na wyższy poziom. Dlatego też lepiej dawać normal, bo jest to jeszcze jakoś zachowane, choć jak pisałem, w dalszej części może frustrować nawet i na nim, bo nasza energia na bossach może drastycznie mocniej schodzić niż na easy, przy znacznie mniejszych zejściach paska zdrowia bossa, a na zwykłych przeciwnikach może być za łatwo. Sytuację na szczęscie ratuje mega fan z pokonywania zarówno bossów, jak i zwykłych przeciwników. Podobny fan czerpiemy z kolejnego mocnego punktu tej gry - zagadek środowiskowych. Wiele osób nie lubi zagadek, a tacy jak ja je uwielbiają. Ta gra łączy pod tym względem obie grupy. Jeśli ktoś lubi zagadki, to tutaj wreszcie poczuje się jak w domu. W Uncharted Lost Legacy dwie zagadki, a pierwsza z nich to już w ogóle, polegały na bezsensownym przesuwaniu fragmentów układanki tak, by utworzyć odpowiedni rysunek na ścianie poprzez padających na niego cieni od fragmentów, które przesuwamy. Nie było tam nic trudnego, bo każdy szybko mógł się zorientować, jak co poprzesuwać. Frustrował tam sam sposób tego wszystkiego. Trzeba było latać w kółko z jednej dźwigni do drugiej często oddalonej od siebie o całą planszę i wręcz odechciewało się jej wykonywać. Z kolei inne zagadki miały coś takiego jak wskazówki w formie kompasu, gdzie mamy iść, przez co o ile były na prawdę ciekawe, tak przez to wydawały sięzbyt łatwe. W ostatnich dwóch "Tombach" z kolei mieliśmy instynkt przetrwania, po którego użyciu wręcz mieliśmy gotowe rozwiązanie zagadki. W GoW'ie niby przydałby się taki instynkt przetrwania, ale przez jego brak zagadki chociaż stanowią wyzwanie. Jak to ma pogodzić osoby, które nie lubią takich zagadek ? Proste - wszystkie zagadki (przynajmniej do momentu, w którym jestem) ograniczają się do miejsca, w którym ta zagadka jest. Dodatkowo otoczenie jest tak skonstruowane, że nie wkurza nas to, że trzeba chwilę pogłówkować. Osoby nie lubiące zagadek środowiskowych nie będą w ogóle zwracać na to uwagi, tylko skupią się na samym szukaniu dalszej drogi, a po chwili się zorientują, że ta zagadka wcale im nie przeszkadzała. A jeśli zagadka dotyczy się na prawdę pięknego graficznie środowiska, to już w ogóle.Dlatego mogę śmiało pogodzić tym obie strony. Dla mnie mega. Skoro jesteśmy przy grafice - jest to najpiękniejsza gra na konsole. gram u siebie na projektorze na przekątnej około 75 cali, ale niestety tylko w 1080p i bez HDR'u. Widziałem Gran Tourismo Sport i Far Cry'a 5 na TV z dobrym HDR'em 10. Nawet nie chcę myśleć, jak to musi wyglądać na Benq W1700 czy innym droższym projektorze, tudzież 65 calowym w górę dobrym oledowym TV z porzadnym HDR'em. Dla mnie jednak najważniejsza jest duża przekątna ekranu (to jedyny powód, dla którego tak lubię gry VR, bo jesteśmy w grze), ale wiem, jak wygląda porządny HDR, co też mi daje do zrozumienia, że na pewno wiele tracę grając bez niego. Poziom grafiki w grze jest jednak tak dobry, że gra zrównuje z najładniejszymi pecetowymi grami. Np taki Far Cry 5 jest jaki jest, ale grafiki mu nie można odmówić. GoW to mw poziom pecetowego Far Cry'a ustawionego na ULTRA dodatkowo z tress fxem i modami graficznymi razem wziętymi. Niestety, jestem też pecetowcem i ostatnie gry (po ukończeniu Uncharteda LL) grałem tylko na pececie. przez co bardzo odczuwałem w GoW'ie 30 klatek. Nawet w Unchartedach nie było to tak odczuwalne, jak tutaj, zwłaszcza w cutscenkach. Gdyby gra była dynamiczniejsza, nie byłoby tak tego czuć, ale z racji, że framerate jest stały przymknąłem na to oczy. Niestety dochodzi do tego jeszcze jedna kwestia - pad od PS4. Zarówno on, jak i pad od xboxa one/360 mają guzik X. Problem polega na tym, że na obu padach ten guzik jest w innym miejscu, przez co na początku bardzo mylił mi się A z X i X z kwadratem. Do tego na padzie od PS4 zanim nie poznałęm nieco większej ilości ruchów (czytaj, waliłem na ślepo i nie umiałem jeszcze walczyć) strasznie pociła mi się ręka. Pod tym względem pad xboxowy (oba pady) bije na głowę tego od PS4. Dodatkowo na PS4 (i 3 też) przy takich scenach zsuwał mi się kciuk z analogu, co na padzie o xboxa nie miało w gogóle miejsca, bo analog jest tam idealnie umiejscowiony. Podsumowując - God of War to na prawdę wspaniała gra i cieszy mnie, że tak na prawdę dopiero w pierwszej kwarcie gry i cholernie dużo przede mną, ale jestem też pewny, że to wszystko napisał bym i po 20 godzinach obcowania z grą. Jeśli to się nie zmieni (a wszystko wskazuje na to, że będzie tylko lepiej), wówczas będziemy mieli do czynienia z pierwszym godnym kandydatem do gry roku 2018. Na prawdę poleca tą grę każdemu i jest ona mocnym powodem do zakupu konsoli, podobnie jak Uncharted 4. To właśnie te dwie serie spowodowały, że zapominam przez chwilę, że jestem rasowym pecetowcem i dlatego obie gry to u mnie mocne 9/10, ale....bez plusa. Każda gra z innego powodu :)

post wyedytowany przez Hydro2 2018-04-23 15:40:35
23.04.2018 19:07
odpowiedz
12dura
39
Generał

Na początku gra sprawiała na mnie złe wrażenie, ale im dalej w las tym lepiej, jest trochę epickich momentów, jednak trochę zbyt mało, walka jest bardzo dobra, aż zaskakująco dobra jak na dzisiejsze europejskie standardy. Późniejsze combosy są satysfakcjonujace jak piernik.

Nie mogę przy okazji tej gry obyć się bez porównania do Darksiders II bo są łudząco podobne pod względem rozgrywki, jednak sercem bliżej mi do DS2, obie gry są podobne, ale w GoWie niestety nie ma AŻ TYLU epickich momentów i lokacji i w ogóle wszystkiego jest mniej, rodzajów wrogów, zagadek, bossów i dobrych muzyczek- cały soundtrack to tylko główny motyw, inne utwory mi przelatują przez uszy, nie to co majstersztyk z DS2 gdzie w każdej lokacji grał jakiś wpadający w ucho kawalek, nie mówiąc już o bossowych "stains of heresy", " the corruption" czy "the crowfather", same walki nie były może jakieś wybitne, ale przez mega dobry soundtrack zapadły mi w pamięć bardziej niż większość walk z GoWa.

Gdyby GoW miał więcej i lepsze bossy i bardziej wyraźny soundtrack to dałbym 10, ale chyba więcej niż 8.5 nie wystawię, zobaczę jak przejdę.

post wyedytowany przez 12dura 2018-04-23 19:12:33
23.04.2018 21:08
😂
odpowiedz
1 odpowiedź
PanWaras
22
Generał

God of War uruchomiony na PC!

23.04.2018 21:45
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ogame_fan
91
Senator

Skończyłem Główny Wątek. Nawet nie wiem co napisać bo zakończenie a właściwie ostatnie 40 minut wgniotlo mnie w kanape. Chce już kolejna część!
Pozostało do zrobienia masa pobocznych rzeczy i 2 światy do zbadania.

Wszystko w tej grze zagrało idealnie. Dla mnie gra roku na ten moment i jedna z najlepszych gier w jakie grałem.

10/10

Dla tych co piszą że gra mniej epicka, że mniej akcji że wolna - nie ośmieszajcie się tylko zagrajcie. Bo gra w kilku epickich scenach rozkłada na łopatki poprzednie części.
Gameplayu i systemów oraz zawartości jest więcej niż we wszystkich poprzednich częściach raz3m wziętych.
Dziękuję SSM za jedna z najlepszych przygod jakie zaserwowala mi gra wideo.

post wyedytowany przez Ogame_fan 2018-04-23 21:49:05
24.04.2018 01:55
odpowiedz
1 odpowiedź
Snake Solid
61
Pretorianin

Jedna z najlepszych gier w jakie gralem wlasnie.skonczylem I powiem.jedno zakonczenie.otwiera mnie rozwalilo

spoiler start

Jak wrocilem do domu I stanal.thor.NIe moge sie doczekac.nastepnej czesci I epickiej walki to,bedzie cos

spoiler stop


Gra ma dyszke a I.jezeli koledzy piszecie,o tym ze gra jak.film.to zagrajcie a nie sie serio.osmieszacie bo to jakies glupotu wiecej walki zagadek I wspinaczek w tej grze.niz "filmu".pff na youtube to moze taka wygladac
Sorry za bledy pisze.na tele

24.04.2018 04:09
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kamilowy
69
Generał

Dzisiaj zaczynam zabawę.
Czy działa to tak że jeśli przejdzie się wątek główny to jest mapa ze znacznikami jak we wiedźminie czy far cry ?
Czy koniec poprostu ?

24.04.2018 07:33
odpowiedz
1 odpowiedź
grztat
2
Legionista

A co powiecie o rozwoju postaci

24.04.2018 15:06
odpowiedz
12dura
39
Generał
8.5

Po przejściu wystawiam grze 8.5, więcej nie dam bo niedomaga w kwestii walk z bossami i ogólnie nie wywarła na mnie aż tak dużego wrażenia, a te wysokie oceny uważam za mocno przesadzone. Resztę bolączek napisałem wyżej

24.04.2018 15:08
👍
odpowiedz
NewGravedigger
115
spokooj grabarza

Ja dopiero dostałem, jaram się

24.04.2018 15:52
odpowiedz
puci3104
111
Generał
10

Gra pozamiatała. Murowany kandydat do gry roku mimo tylu świetnych premier jeszcze przed nami. Dawno nie spotkałem się z tak dopracowaną grą w każdym szczególe. Gra trzymała mnie bez choćby najmniejszego momentu znudzenia w trakcie długich wielogodzinnych sesji. Mimo wielu moich obaw przed premierą co do zmiany stylu gry, to cofam wszystko i uważam za najlepszą odsłonę serii i obok Wiedźmina 3 najlepszą grę tej generacji. Gra jest tym czym Darksiders mógłby być gdyby miał kolosalny budżet.

Plusy:
- Właściwie wszystko!
- Świetnie prowadzona fabuła (jest to dalszy ciąg przygód Kratosa, a nie coś oderwanego od serii).
- Mistrzowsko wykreowany świat.
- Genialny feeling systemu walki, w którym czuć moc ataków.
- Praca kamery na najwyższym poziomie i płynne przejścia pomiędzy cutscenami a gameplayem (brak ekranów loadingu poza śmiercią).
- Masa aktywności pobocznych, z których żadna nie jest wepchana na siłę.
- Cudowna grafika.
- Rewelacyjne animacje.
- Kapitalne udźwiękowienie.
- Czuć, że to wciąż jest God of War tyle, że ze zmienionym balansem pomiędzy walką a fabuła/eksploracją (szczególnie podczas misji na statku odczułem starego dobrego GoWa).
- Świetnie wykonane zagadki środowiskowe.
- Moment otrzymania drugiej broni! (człowiek czuje się jak te kilkanaście lat temu).
- Dużo endgame'u bez konieczności grindowania.
- Mega satysfakcjonujący poziom trudności (mowa o "wyzwanie", bo na niższych jest zdecydowanie za łatwo).
- Zróżnicowanie przeciwników, ale...

Minusy:
- ... nie w kwestii bossów. Tutaj widać, że gra jest początkiem "nowej" serii i twórcy nie chcą rzucać wszystkiego od razu.

Gra jest początkiem "nowej" serii God of War i jeśli ta część jest tak genialna to nie wiem co się będzie działo w kolejnych częściach, gdy w końcu wejdą do gry Ci najwięksi. Ode mnie ocena 10/10 i gra ląduje w moim top5 gier wszechczasów.

post wyedytowany przez puci3104 2018-04-24 16:55:32
24.04.2018 16:52
odpowiedz
Yarpen z Morii
19
missing gamer

<3

24.04.2018 19:16
odpowiedz
3 odpowiedzi
Kamilowy
69
Generał

Jestem na początku, około 2h gry.
I narazie to bardziej jak tomb raider niż far cry, znaczy w sensie otwartego świata, czy te misje poboczne będą na mapie, znaczniki żeby to robić ?

24.04.2018 19:17
odpowiedz
Gh_H4h
18
Pretorianin
10

Nigdy bym się nie spodziewał, że wystawię taką notę konsolowej grze, ale jest w pełni zasłużona. Jedyne wady jakie znam:
1. Ciągłe, irytujące krzyki dzieciaka (przynajmniej w polskiej wersji)
2. Średnio rozbudowany crafting
Reszta stoi na najwyższym poziomie.

24.04.2018 20:52
odpowiedz
12dura
39
Generał

Wpadłem tylko dopisać, że jedyne walki z bossami które stoją na wysokim poziomie pod względem mechaniki to te z valkiriami, tylko co poszło nie tak z tymi zgłównego wątku ;(

24.04.2018 20:59
odpowiedz
sadler
60
Pretorianin
9.0

Gra wgniata w fotel. Niesamowita grafika na ps4pro, bardzo dobra fabuła, ciężko odejść od konsoli. Twórcy w niektórych momentach dają do zrozumienia, że Kratos albo Atreus wybierze się do Egiptu szlachtować bogów egipskich:). Ale to pewnie odległa przyszłość, bo teraz wałkują mitologię nordycką.

24.04.2018 22:26
odpowiedz
Yarpen z Morii
19
missing gamer

Po 2 godzinach. W żadnej grze nie widziałem tak satysfakcjonującego systemu walki, soczysty, czuć moc każdego ciosu, plynny, widowiskowy. Pierwsza walka z bossem:

spoiler start

Nieznajomy

spoiler stop

Dżizys, zgniotło mi jaja, co się tam działo. Płynne przejścia z cutscenek do gry potęguje dynamikę pojedynków.

Gra jest przepiękna, na zwykłym PS4 nawet, fabuła jest bardzo interesująca i intrygująca, klimat i wykonanie lokacji - świetne. Nie mam się do czego przyczepić. Coś pięknego.

24.04.2018 22:51
odpowiedz
2 odpowiedzi
NewGravedigger
115
spokooj grabarza

jakbdonjasnej cholery wlaczyc tryb bez hudu?

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze