Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 czerwca 2016, 21:00

Graliśmy w Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - Just Cause 3 na poważnie - Strona 3

Na targi E3 francuska firma Ubisoft przywiozła grywalny build Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands. Mieliśmy okazję pobawić się grą przez dłuższą chwilę.

Czekając na więcej

Skradanie pełni ważną rolę w trakcie infiltracji wrażych baz. - 2016-06-14
Skradanie pełni ważną rolę w trakcie infiltracji wrażych baz.

Model strzelania w nowym Ghost Reconie nie budzi większych zastrzeżeń – Ubisoft ostatnio mocno koncentruje się na tworzeniu trzecioosobowych shooterów (Watch Dogs, The Division), więc doświadczenia wyniesione z tych produkcji procentują w Wildlands. Nie wiem, jak będą wyglądać środki zagłady w pełnej wersji gry, ale to, co zobaczyliśmy, pozwala przypuszczać, że deweloperzy przygotowują potężny arsenał. Poza pukawkami udostępnionymi naszym wojakom na początku misji mogliśmy w dowolnym momencie skorzystać z innych karabinów i pistoletów, zdobytych na wrogach, rzecz jasna.

Południowoamerykańska dżungla kryje wiele mrocznych tajemnic. - 2016-06-14
Południowoamerykańska dżungla kryje wiele mrocznych tajemnic.

W całym tym demie najbardziej negatywne wrażenie robiły liczne błędy. Część przeciwników zastygała w bezruchu, mimo że powinna paść na ziemię po celnie oddanym strzale, zdarzały się też glitche w animacjach postaci. Absolutnie nie jest to nic złego – gra wciąż nie przeszła procesu odrobaczania, a do premiery pozostało jeszcze mnóstwo czasu. Mam wręcz wrażenie, że Ubisoft celowo nie silił się na udowadnianie, że tytuł jest już odpowiednio doszlifowany. Po ogromnej dawce hejtu w związku z pierwszym Watch Dogs Francuzi przywożą teraz na targi gry w takiej formie, w jakiej one naprawdę są, a jakby tego było mało, pozwalają je jeszcze nagrywać, czego dowód znajdziecie na początku tekstu.

Brakuje jeszcze wingsuita. - 2016-06-14
Brakuje jeszcze wingsuita.

Czy Wildlands ma szansę zawojować rynek? W tym momencie trudno pokusić się o takie stwierdzenie. Po półgodzinnej sesji z demem nie powiedziałbym, że mamy do czynienia z produkcją, w której taktyka odgrywa ogromne znaczenie – gdybyśmy uderzyli frontalnie, prawdopodobnie pozbylibyśmy się rywali równie szybko i sprawnie. Pamiętajcie jednak, że walczyliśmy przesadnie dopakowanymi postaciami, a nie mam zielonego pojęcia, jaki poziom trudności oferować będzie pełniak. Wiem jednak już teraz, że jest to produkt robiony dla miłośników kooperacji. Zgrana drużyna wyciągnie z Ghost Recona pokłady dobra, a jeśli jej członkowie odpowiednio wczują się w wyznaczone role, kolejne przygody Duchów mogą zapaść im na długo w pamięć. Pod warunkiem oczywiście, że gra zaoferuje świetne misje fabularne, bardziej rozbudowane niż proste napady na wrogie posterunki, których doświadczyliśmy na targach E3. O tym aspekcie tytułu wciąż jednak wiemy bardzo niewiele, żeby nie powiedzieć – nic.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.