Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 3 czerwca 2016, 13:31

autor: Jakub Mirowski

Miłośnik gier dla jednego gracza – niby przez lepszy klimat, ale tak naprawdę jest słaby w multi.

Graliśmy w Ruinera – owoc miłości Hotline Miami i mrocznego cyberpunku

Podczas pobytu w Warszawie mieliśmy okazję zobaczyć w akcji Ruinera, debiutancki projekt studia Reikon Games. Dzieło tego zespołu na tę chwilę zachwyca zarówno stylistyką, jak i uzależniającą, szybką i trudną rozgrywką. Fani Hotline Miami będą zachwyceni.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

RUINER TO:
  1. bardzo szybki, taktyczny top-down shooter;
  2. rozgrywka oparta na specjalnych umiejętności bohatera;
  3. możliwość rozwijania talentów protagonisty;
  4. całkiem wysoki poziom trudności;
  5. ładna oprawa wizualna, stworzona na silniku Unreal Engine 4, ze stylistyką rodem z Łowcy androidów.

Ruiner – debiutanckie dzieło polskiego studia Reikon Games – na początku kwietnia powalił mnie na łopatki rewelacyjnym, klimatycznym zwiastunem, robiąc wrażenie zdecydowanie ładniejszego Hotline Miami ze stylistyką rodem z filmowego Łowcy androidów. Fragment rozgrywki pokazany podczas PAX East nie wywołał jednak tego samego efektu i mówiąc szczerze – bałem się trochę tego, że odwiedziny w warszawskiej siedzibie firmy zakończę rozczarowany. Nic bardziej mylnego. Po pierwszych paru minutach strzelania, cięcia i rozbijania głów Ruiner z ciekawostki, na którą warto zwrócić uwagę, zmienił się w najbardziej wyczekiwany tegoroczny tytuł polskiej produkcji.

Graliśmy w Ruinera – owoc miłości Hotline Miami i mrocznego cyberpunku - ilustracja #2
Hełm z wyświetlającymi się napisami i obrazkami tworzy podobnie psychodeliczny klimat, co zwierzęce maski w źródle inspiracji Ruinera.

Od razu uprzedzę – porównań do Hotline Miami, gry, którą darzę wielką sympatią, będzie tu mnóstwo. Zresztą sami deweloperzy nie ukrywają, że dzieło Dennaton Games było dla nich jedną z głównych inspiracji. O ile jednak Szwedzi w kwestii oprawy graficznej poszli w skrajny wręcz minimalizm, Reikon Games zdecydowanie bardziej się postarało. Wizualnie Ruiner prezentuje się naprawdę dobrze, co w mniejszym stopniu powodowane jest jakością grafiki, stworzonej przy użyciu silnika Unreal Engine 4, a w znacznie większym świetną stylistyką. W komentarzach pod wspomnianym wcześniej zwiastunem ktoś napisał, że gra wygląda jak Drive, Oldboy oraz Łowca androidów wymieszane w równych proporcjach. I poza tym, że zamieniłbym Drive’a na anime – które sami twórcy wymieniają jako źródło inspiracji – opis ten pasuje do Ruinera jak ulał. Zalane deszczem, brudne ulice, pełne typów spod ciemnej gwiazdy, wszechobecne neony, oświetlające wejścia do sklepów (rzadziej) i mordowni (zdecydowanie częściej) – klimat futurystycznej, cyberpunkowej antyutopii czuć tu na każdym kroku.

Graliśmy w Ruinera – owoc miłości Hotline Miami i mrocznego cyberpunku - ilustracja #3
Graliśmy w Ruinera – owoc miłości Hotline Miami i mrocznego cyberpunku - ilustracja #4

Cegiełkę do wspomnianej atmosfery dołoży fabuła, o której jednak na razie twórcy nie mówią zbyt wiele. Wiemy jedynie, że akcja toczyć się będzie w 2091 roku w Rengkoku, futurystycznej metropolii, będącej główną siedzibą korporacji Heaven. Wcielimy się w przedstawiciela biedniejszej części społeczeństwa, który z pomocą tajemniczej dziewczyny wyruszy na ratunek swojemu porwanemu bratu. Historia w Ruinerze nie będzie więc raczej materiałem na literackiego Nobla, ale zważywszy na fakt, jak uzależniająca jest rozgrywka, trudno mieć o to większe pretensje.

Choć daniem głównym w produkcji Reikon Games ma być rozstrzeliwanie, cięcie, tłuczenie stalową rurką oraz wysadzanie w powietrze wszelkiego rodzaju przeciwników, deweloperzy pokusili się o niewielką, otwartą lokację. Walczyć w niej raczej nie będziemy – odwiedzimy za to mechanika, zajrzymy do baru i porozmawiamy z paroma NPC. To nieduża część gry, bardziej preludium przed właściwą rozgrywką, ale zdecydowanie cieszy. Po pierwsze dlatego, że przechadzka po ulicach Rengkoku stanowi wyjątkowo klimatyczne przeżycie, po drugie zaś z tej przyczyny, że w przeciwieństwie do wspomnianego już Hotline Miami mamy okazję otrzymać bardziej szczegółowe informacje dotyczące misji, na którą się wybieramy, i solidnie się przygotować.

Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls
Graliśmy w Star Wars Jedi: Fallen Order – kosmiczne Dark Souls

Przed premierą

EA w końcu, po latach, pokazało pierwszy gameplay z Fallen Order, swojej pierwszej single-player w świecie Gwiezdnych Wojen. Nie wszystkich zachwyciło to, co zobaczyliśmy na konferencji, ale mieliśmy okazję chwycić pada i zobaczyć, jak to naprawdę działa.

Widzieliśmy Dying Light 2 i bardzo nam się spodobało!
Widzieliśmy Dying Light 2 i bardzo nam się spodobało!

Przed premierą

Dying Light 2 już po raz drugi pojawiło się na targach E3 w Los Angeles. Tym razem poznaliśmy datę premiery polskiej superprodukcji, a przy okazji mogliśmy bliżej się jej przyjrzeć i porozmawiać z ekipą z Wrocławia.

5 powodów, dla których Borderlands 3 zachwyci fanów
5 powodów, dla których Borderlands 3 zachwyci fanów

Przed premierą

Kilka planet do odwiedzenia, ponad miliard giwer, drony, mechy i biegające spluwy – Borderlands 3 zapowiada się na największą, a zarazem najbardziej odjechaną część serii.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.06.2016 16:25
👍
1
UglyDon
35
Centurion

ekstra, uwielbiam hot line miami :D nie zapomnijcie o hipnotyzującej muzyce! :) i więcej krwiiii!! ;)

04.06.2016 13:52
odpowiedz
1 odpowiedź
burza82
52
Pretorianin

Przejście gry ma zająć około 6 godzin? WHAT!?
Mam nadzieje, że w tym wypadku będzie to coś podobnego do Diablo, wiele poziomów trudności....ale z drugiej dtrony sprzęt kupujemy w sklepach a nie mamy tutaj lootu. hmmm

04.06.2016 15:50
UglyDon
35
Centurion

to normalny czas na taką grę, żeby nie znudziła, tak samo jest w Hotline Miami. Gra pewnie też będzie kosztować poniżej 100zł więc wydaje mi to uczciwe podejście. Poczekamy zobaczymy ;)

04.06.2016 15:20
czapal
odpowiedz
czapal
58
Pretorianin

Zapowiada się wybornie!

06.06.2016 13:51
Skiss96
odpowiedz
Skiss96
5
Legionista

Wygląda ciekawie. Klimatem raczej Hotline Miami nie przebije, ale zapowiada się nieźle no i do tego to kolejna polska produkcja.

07.06.2016 23:11
yomitsukuni
odpowiedz
yomitsukuni
102
Pretorianin

Panie creative director, powinien się pan nauczyć kilkunastu synonimów słowa „zajebisty”, bo go waszmość do przesady nadużywa.

11.06.2016 22:52
maadziak
😃
odpowiedz
maadziak
9
Legionista

Chętnie sobie w tą gierkę zagram! Cieszy fakt, że w najbliższym czasie zapowiada się sporo ciekawych, polskich produkcji.

17.06.2016 11:52
Nolifer
odpowiedz
Nolifer
118
The Highest

Dla fanów hotline miami zapowiada się wyborna produkcja! :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze