Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 października 2015, 16:41

autor: Luc

Graliśmy w Tom Clancy’s The Division – co oferuje sieciowa gra Ubisoftu na kilka miesięcy przed premierą? - Strona 3

Na Warsaw Games Week pojawiło się sporo interesujących tytułów, ale to The Division należało do jednej z nielicznych, przedpremierowych produkcji, w które faktycznie można było pograć.

Na ulicach świąteczne ozdoby, ale na świętowanie nie ma czasu - musimy walczyć o życie.

Graliśmy w Tom Clancy’s The Division – co oferuje sieciowa gra Ubisoftu na kilka miesięcy przed premierą? - ilustracja #2

W The Divison z pewnością dobrze poczują się fani RPG. Elementów nawiązujących do tego gatunku jest całe mnóstwo – zbierając odpowiednie wyposażenie możemy poprawiać poszczególne statystyki oraz parametry, na przykład zwiększać ilość punktów życia, zmniejszać otrzymywane obrażenia lub skracać czas odnawiania umiejętności. Lista tego typu modyfikacji ma kilkadziesiąt unikalnych pozycji!

Gdy jednak przymkniemy oko na tę niedogodność i zaczniemy uwzględniać ją w swojej rozgrywce, zabawa jest naprawdę przednia. Miejsc do ukrywania się jest naprawdę sporo, wspólne flankowanie przeciwnika podczas gdy trzeci członek zespołu próbuje przykuć wrogi ostrzał sprawia nie tylko dużo zabawy, ale i przede wszystkim daje satysfakcję. Taktyki jest w tym sporo i bez niej na dobrą sprawę, nie mamy większych szans, aby odnieść sukces. Poziom współpracy momentami przyrównałbym wręcz do tego, jaki jest wymagany w rajdach z Destiny – mając na plecach kilka innych zespołów po prostu trzeba ze sobą nieustannie rozmawiać i przekazywać sobie to, co widzimy. Nie wszystkim przypadnie to do gustu, ale po prostu nie wyobrażam sobie gry w The Division milcząc i to chyba najistotniejszy przekaz jaki płynął z ogrywanego przeze mnie dema.

Na sam koniec jeszcze krótko o oprawie graficznej. Tu wielkiej niespodzianki nie ma – gra nie wygląda w akcji równie imponująco, co na zwiastunach i obrazkach, ale należy jednocześnie pamiętać, że udostępniono nam wersję na Xboksa One. W przypadku wydania pecetowego być może tekstury będą ostrzejsze, choć i tak pomimo widocznego downgrade’u w stosunku do materiałów promocyjnych, całość prezentowała się nieźle, ale co istotniejsze – wszystko działało po prostu bardzo płynnie. Mając do wyboru graficzne fajerwerki oraz nieskazitelnie płynne animacje, bez chwili zastanowienia wybiorę to drugie i zdaje się, że twórcy The Division słusznie poszli właśnie w tym kierunku.

Pokonywanie przeszkód odbywa się bardzo płynnie i naturalnie.

Ogólne wrażenia są więc jak najbardziej pozytywne. Straciłem w The Division wiarę już jakieś kilka miesięcy temu, ale grywalna wersja na Warsaw Games Week ponownie rozpaliła nadzieje na to, że będzie to produkcja ze wszechmiar udana. Pomimo kilku mniejszych lub większych braków, sam koncept nie stracił nic ze swojej unikalności, a wykonanie poszczególnych pomysłów także prezentowało się tak, jakbym tego oczekiwał po tytule z górnej półki. Na implementację poprawek tego, co kuleje jest szczęśliwie jeszcze trochę czasu, choć już teraz tytuł wygląda na jak najbardziej grywalny. Jeżeli sami nie mieliście okazji przetestować go podczas warszawskich targów, to polujcie na beta testy pod koniec grudnia. Warto!

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.