Tom Clancy's Splinter Cell - zapowiedź - Strona 3
Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie.
Przeczytaj recenzję Tom Clancy's Splinter Cell - recenzja gry
„Splinter Cell” na pierwszych screenach wygląda cudownie a to za sprawą engine’u. Gra mianowicie powstaje w oparciu o najnowszy Unreal Warfare Engine, który zostanie również wykorzystany do wyprodukowania „Unreala 2”! Nie powinny Was więc zdziwić przebogate w detale poziomy. To właśnie dzięki potężnemu engine’owi interaktywność ze światem może być tak wysoka. Autorzy obiecują również bardzo obszerne poziomy aczkolwiek sądząc po powiązaniach z wersjami konsolowymi obawiam się trochę o dość natrętne doczytywania co kilka pomieszczeń. Miejmy nadzieję, że wersja PeCetowa zostanie stworzona od podstaw tak aby w jak największym stopniu wykorzystała potencjał naszych maszyn. Ale wróćmy do opisu samego engine’u. „Splinter Cell” ma przede wszystkim porazić graczy fotorealistyczną grafiką, autorzy chcieli również odejść od komiksowo-mangowego stylu „Metal Gear Solid”, w moim przekonaniu jest to świetny pomysł (mówię to nawet pomimo ogromnego sentymentu do gier Konami). Na udostępnionych już screenach duże wrażenie robią przede wszystkim bardzo realistyczne cienie. Ciekawe w jakim stopniu zostanie dopracowana animacja całej postaci ale sądząc po potencjale zastosowanego silnika można być raczej spokojnym o jej jakość. Dość ładnie prezentują się również zastosowane tekstury chociaż z racji „skrytego” charakteru gry nie wszystkie będziemy mogli sobie dokładnie obejrzeć. I wreszcie zadbano również o tak drobne szczegóły jak chociażby firanki falujące na wietrze! Producenci „Splinter Cell” obiecują również wykorzystanie wszystkich najnowszych technologii co powoli staje się już na szczęście standardem wśród wydawców gier trójwymiarowych. W zapowiadanym produkcie prawdopodobnie nie pojawi się tryb multiplayer (powiązania z konsolami...) a jeśli nawet autorzy zmienią zdanie to będzie on stanowił tylko niewielkie uzupełnienie zabawy dla pojedynczego gracza. Znane są już natomiast przypuszczalne wymagania sprzętowe – okolice Pentium 700 i możliwie jak najlepszy model karty z rodziny GeForce.
„Tom Clancy’s Splinter Cell” zapowiada się na bardzo udany klon słynnego “Metal Gear Solid”. Nie będzie to jednak czysta zrzynka pomysłów Konami. „Splinter Cell” ma się jedynie wzorować na pomyśle „MGS”. Sama rozgrywka będzie natomiast znacznie bardziej urozmaicona. Ciekawe tylko w jaki sposób uda się jej autorom połączyć wysoki stopień realizmu z zachowaniem poziomu trudności na takim pułapie aby gra dotarła do jak największego grona graczy. Szkoda tylko, że do premiery „Splinter Cell” pozostało jeszcze sporo czasu bo wielu z nas zapewne już chciałoby w nią grać. Jeżeli nie będzie żadnych opóźnień to możemy jej wypatrywać w pierwszym kwartale 2003 roku.
Jacek „Stranger” Hałas