Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 października 2002, 10:32

autor: Jacek Hałas

Tom Clancy's Splinter Cell - zapowiedź - Strona 3

Tom Clancy's Splinter Cell to gra akcji inspirowana twórczością Toma Clancyego oraz książkami z serii NetForce opowiadającymi o cyberterroryzmie, tajnych agencjach rządowych i zadaniach wykonywanych na ich zlecenie.

„Splinter Cell” na pierwszych screenach wygląda cudownie a to za sprawą engine’u. Gra mianowicie powstaje w oparciu o najnowszy Unreal Warfare Engine, który zostanie również wykorzystany do wyprodukowania „Unreala 2”! Nie powinny Was więc zdziwić przebogate w detale poziomy. To właśnie dzięki potężnemu engine’owi interaktywność ze światem może być tak wysoka. Autorzy obiecują również bardzo obszerne poziomy aczkolwiek sądząc po powiązaniach z wersjami konsolowymi obawiam się trochę o dość natrętne doczytywania co kilka pomieszczeń. Miejmy nadzieję, że wersja PeCetowa zostanie stworzona od podstaw tak aby w jak największym stopniu wykorzystała potencjał naszych maszyn. Ale wróćmy do opisu samego engine’u. „Splinter Cell” ma przede wszystkim porazić graczy fotorealistyczną grafiką, autorzy chcieli również odejść od komiksowo-mangowego stylu „Metal Gear Solid”, w moim przekonaniu jest to świetny pomysł (mówię to nawet pomimo ogromnego sentymentu do gier Konami). Na udostępnionych już screenach duże wrażenie robią przede wszystkim bardzo realistyczne cienie. Ciekawe w jakim stopniu zostanie dopracowana animacja całej postaci ale sądząc po potencjale zastosowanego silnika można być raczej spokojnym o jej jakość. Dość ładnie prezentują się również zastosowane tekstury chociaż z racji „skrytego” charakteru gry nie wszystkie będziemy mogli sobie dokładnie obejrzeć. I wreszcie zadbano również o tak drobne szczegóły jak chociażby firanki falujące na wietrze! Producenci „Splinter Cell” obiecują również wykorzystanie wszystkich najnowszych technologii co powoli staje się już na szczęście standardem wśród wydawców gier trójwymiarowych. W zapowiadanym produkcie prawdopodobnie nie pojawi się tryb multiplayer (powiązania z konsolami...) a jeśli nawet autorzy zmienią zdanie to będzie on stanowił tylko niewielkie uzupełnienie zabawy dla pojedynczego gracza. Znane są już natomiast przypuszczalne wymagania sprzętowe – okolice Pentium 700 i możliwie jak najlepszy model karty z rodziny GeForce.

„Tom Clancy’s Splinter Cell” zapowiada się na bardzo udany klon słynnego “Metal Gear Solid”. Nie będzie to jednak czysta zrzynka pomysłów Konami. „Splinter Cell” ma się jedynie wzorować na pomyśle „MGS”. Sama rozgrywka będzie natomiast znacznie bardziej urozmaicona. Ciekawe tylko w jaki sposób uda się jej autorom połączyć wysoki stopień realizmu z zachowaniem poziomu trudności na takim pułapie aby gra dotarła do jak największego grona graczy. Szkoda tylko, że do premiery „Splinter Cell” pozostało jeszcze sporo czasu bo wielu z nas zapewne już chciałoby w nią grać. Jeżeli nie będzie żadnych opóźnień to możemy jej wypatrywać w pierwszym kwartale 2003 roku.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.