Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 sierpnia 2015, 14:57

The Surge - autorzy gry Lords of the Fallen tworzą Dark Souls w wydaniu science fiction - Strona 2

Zapowiedziane niedawno The Surge, dzieło współtwórców Lords of the Fallen, znajduje się jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji. Na targach gamescom udało nam się jednak porozmawiać z głównym projektantem gry na temat jej koncepcji.

Jak twierdzi Timo Treffer, w kwestii walki obejdzie się mimo to bez wielkiej rewolucji. „Mechanika, którą znamy z Dark Souls, jest bardzo dobra. Nie będziemy kombinować na siłę, żeby zmieniać coś, co działało w poprzednich pozycjach z tego gatunku” – mówi, zaznaczając jednocześnie, że sama stylistyka The Surge powinna uchronić grę przed nazywaniem jej klonem produkcji From Software. Deck 13 ma przy tym zamiar uczynić potyczki nieco bardziej dynamicznymi oraz przemyślanymi – każdy rodzaj przeciwnika będzie wymagać przyjęcia odpowiedniej taktyki. Ewoluuje również blokowanie, choć na razie niemiecki deweloper nie określa, na czym dokładnie owa ewolucja ma polegać.

The Surge - twórcy Lords of the Fallen wzięli się za Dark Souls w klimacie science fiction - ilustracja #1
The Surge - twórcy Lords of the Fallen wzięli się za Dark Souls w klimacie science fiction - ilustracja #2

Niemieckie studio Deck 13 powstało w 2001 roku, aktualnie jego członkowie pracują we Frankfurcie nad Menem. Firma znana jest obecnie przede wszystkim z gry Lords of the Fallen, ale nie należy zapominać, że w jej portfolio znajdują się także inne pozycje, m.in. ciepło niegdyś przyjęta seria przygodówek Ankh.

Co ciekawe, gra pomimo futurystycznej otoczki skupi się niemal wyłącznie na starciach w zwarciu – pojawi się co prawda broń dystansowa, ale raczej jako rodzaj „towaru luksusowego” o ograniczonej amunicji. Nie wspomniano również o możliwości stosowania magii. Te ograniczenia twórcy mają zamiar wynagrodzić poprzez udostępnienie sporej liczby broni o odrębnych klasach i wyjątkowych dla siebie stylach. O tych ostatnich Treffer mówi, że wybór nowej techniki wpłynie nie tylko na naszą skuteczność w starciach z poszczególnymi rodzajami przeciwników, ale i dostarczy całkowicie innych wrażeń.

Oczywiście wszystkie te informacje na razie trzeba traktować z dużą dozą ostrożności, bowiem właściwe prace nad grą tak naprawdę dopiero się rozpoczynają. Deck 13 ujawniło jednak swoje główne inspiracje – oprócz tych wspomnianych wcześniej znalazła się wśród nich także Venetica, czyli wydana w 2009 roku i raczej chłodno przyjęta poprzednia produkcja Niemców. Deweloperzy po raz kolejny skorzystają z własnej technologii – silnika Fledge, który napędzał Lords of the Fallen. To akurat nie do końca dobre wieści, bowiem – jak wiemy – grę tę trapił szereg mniejszych oraz większych błędów i niedoróbek. Jeśli jednak uda się je wyeliminować, w 2017 roku (twórcy dopuszczają możliwość wcześniejszej premiery, ale taki scenariusz jest raczej mało prawdopodobny) otrzymamy interesującą wariację na temat wyjątkowo popularnego ostatnimi czasy gatunku niełatwych RPG akcji. Jeśli więc nawet The Surge będzie „tylko” Dark Souls w klimatach science fiction, może stanowić ciekawą odskocznię od zalewu mrocznych fantasy.

Jakub Mirowski | GRYOnline.pl

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?