Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 marca 2015, 16:10

autor: Luc

6 powodów, dla których warto czekać na grę Mad Max od twórców Just Cause - Strona 6

Mad Max to kinowa legenda, która ma szansę przeżyć drugą młodość. Efektowna, szalona akcja oraz bardzo oryginalny świat zapewniły serii ogromny sukces 30 lat temu – teraz deweloperzy ze studia Avalanche próbują przenieść atuty filmu do świata gier wideo.

6 powodów, dla których warto czekać na grę Mad Max od twórców Just Cause - ilustracja #2

Zdradzono także co nieco na temat tego, jak wyglądać będzie walka poza samochodem. Od czasu do czasu przyjdzie nam zmierzyć się w bezpośrednich pojedynkach z różnymi oponentami – choć otrzymamy do dyspozycji broń palną, to z uwagi na niezwykle rzadką amunicję znacznie częściej będziemy wymierzać sprawiedliwość za pomocą pięści. System ma przypominać ten znany chociażby z serii o Batmanie, stworzonej przez studio Rocksteady. W Mad Maxie także będziemy wyprowadzać kombinacje ciosów dzięki odpowiednio skoordynowanym w czasie atakom, blokom oraz kontrom.

Rozgrywka została zaprojektowana z myślą o tym konkretnym uniwersum

Studio Avalanche zna się na robieniu sandboksów jak mało kto – seria Just Cause jest tego najlepszym przykładem, nie oznacza to jednak, że w przypadku Mad Maxa postanowiono po prostu wziąć sprawdzoną formułę i opakować ją w postapokaliptyczną otoczkę. Gra filmową trylogię ma przypominać nie tylko wyglądem, ale także sposobem zaprojektowania najistotniejszych mechanizmów rozgrywki. A te wbrew pozorom bardzo mocno będą rzutować na klimat tytułu. W czym to wszystko ma się przejawiać? Chociażby w tak trywialnym aspekcie jak regenerowanie życia. Z racji tego, że Max nie zamierza unikać walki, nie raz i nie dwa podupadnie na zdrowiu. Zamiast grzecznego wyczekiwania, aż to „odnowi się samo”, albo klikania na znajdujące się w ekwipunku miksturki, trzeba będzie odrobinę się namęczyć, aby zdobyć wodę oraz pożywienie stawiające nas z powrotem na nogi.

Świat będzie pełen smaczków, przypominających o tym, w jakiej rzeczywistości się znaleźliśmy.

Przykładowo, aby zdobyć pokarm, będziemy musieli uważnie obserwować niebo – widząc krążące w oddali stado sępów, zorientujemy się, że w tamtym rejonie znajduje się jakaś padlina. Z samego gnijącego truchła użytku jednak nie zrobimy, ale Max być może wygrzebie z niego jakoweś robaki – a te w końcu jak najbardziej należą do jadalnych. Podobnie jak pałętające się tu i ówdzie gryzonie, na które zapewne zapolujemy za pomocą prymitywnych narzędzi. Wszystko to oznacza, że pozyskanie jakichkolwiek surowców czy przedmiotów potrzebnych do przeżycia, będzie wymagać sporych nakładów pracy. Dokładnie tak, jak powinno to wyglądać w postapokaliptycznej rzeczywistości. Wyjątkiem ma być samo paliwo, do którego z oczywistych względów otrzymamy nieograniczony dostęp – gdyby faktycznie miało kończyć się po chwili, większość czasu spędzilibyśmy chodząc, zamiast pędzić przez Pustkowia w naszym Magnum Opus.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.