Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 stycznia 2015, 14:00

autor: Luc

Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu - Strona 2

Produkcji Blizzarda pewnie już nic nie przebije, ale nie znaczy to, że w gatunku sieciowych RPG-ów nie ma już miejsca na odrobinę innowacji. Skyforge wychodzi z tego założenia i już niedługo zaoferuje nam unikalny miks MMO oraz… elementów z gier MOBA.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Nic nie działa na obcych tak dobrze jak porządna seria z działa energetycznego. - 2015-01-07
Nic nie działa na obcych tak dobrze jak porządna seria z działa energetycznego.

Czy oznacza to konieczność rozpoczynania całej zabawy od początku? Oczywiście nie. Wraz z ulepszaniem umiejętności oraz talentów nasz heros będzie jednocześnie poprawiał swoje statystyki, które są na stałe do niego przypisane. Bez względu więc na to, czy machamy obecnie mieczem jako doświadczony paladyn czy też rzucamy mroźne czary jako debiutujący cryomancer, wciąż jesteśmy równie potężni. Mamy po prostu do swojej dyspozycji odpowiednio mniej specjalnych umiejętności. Kwestia zmieniania klas również zostanie rozwiązana w stosunkowo przystępny sposób – przypisując do odpowiednich klawiszy maksymalnie cztery różne profesje, w ciągu sekundy możemy zmienić zestaw naszych umiejętności. Oczywiście pulą tą gracz swobodnie manipuluje, uzupełniając zestaw specjalizacji w zależności od potrzeb. Twórcy tłumacząc dlaczego zdecydowali się na taki zabieg, przyznali, że potrzeba elastyczności dominowała pośród odpowiedzi osób wypytywanych o kondycję współczesnych MMORPG-ów. W systemie tym każdy będzie mógł odgrywać dowolną rolę w swojej grupie, powinien także zniknąć tu problem stworzenia odpowiedniego zespołu, potrzebnego do wykonania danej misji.

Drzewko umiejętności nie tylko wygląda interesująco, ale oferuje także pełną swobodę w rozwoju postaci.
Drzewko umiejętności nie tylko wygląda interesująco, ale oferuje także pełną swobodę w rozwoju postaci.

MMOBA?

Kolejne z mocno unikalnych rozwiązań, które tu znajdziemy wiąże się z umiejętnościami poszczególnych klas. W przeciwieństwie do pozostałych sieciowych RPG-ów nie będziemy tym razem dysponowali kilkoma paskami i setkami przycisków, których płynne opanowanie wymaga niekiedy tygodni praktyki. W Skyforge zdecydowano się na zaimplementowanie systemu podobnego do tego znanego z gier typu MOBA. Choć otrzymamy mnóstwo zróżnicowanych zdolności, jednocześnie używać będziemy jedynie czterech. Dwa podstawowe ataki zostaną przypisane do myszki (przy ich pomocy można także wykonywać kombosy), zaś wspomniane cztery dodatkowe umiejętności wykorzystamy za sprawą klawiatury. Jedna z nich nosi miano ultymatywnej i pozwoli nam przemienić się w potężnego boga – odblokujemy ją jednak dopiero po osiągnięciu mistrzostwa w danej klasie.

Bez boskiego pierwiastka nie sposób poradzić sobie z tak potężnym przeciwnikiem. - 2015-01-07
Bez boskiego pierwiastka nie sposób poradzić sobie z tak potężnym przeciwnikiem.

Przybranie tej niezwykle potężnej boskiej formy ma całkowicie odmieniać rozgrywkę. Twórcy przyrównują moment przemiany do wezwania Tytana w Titanfall – w Skyforge zmiana perspektywy oraz siła rażenia naszej postaci będzie niemal identyczna. W jednej chwili stajemy się kilkukrotnie więksi od pozostałych graczy i zaczynamy dysponować umiejętnościami zdolnymi do totalnego zdemolowania przeciwników w zaledwie kilka sekund. Całkiem ciekawą opcją, mającą zachęcić wysokopoziomowych graczy do współpracy z nowicjuszami, jest możliwość… przyzwania cudzej boskiej formy. Postacie dopiero zaczynające grę, nieposiadające jeszcze dostępu do przemiany, mogą co pewien czas wzywać zaprzyjaźnione bóstwa – wywołany w ten sposób doświadczony gracz, jeżeli postanowi pomóc, otrzyma specjalne nagrody oraz punkty prestiżu.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.