Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

2015Najciekawsze zapowiedzi gier RPG

Materiały przedpremierowe dotyczące gier RPG opublikowane w 2015 roku.

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria?

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria?

zapowiedź gry20 czerwca 2015

Choć Dark Souls III nie zapowiada się na rewolucyjną odsłonę, to From Software rozwija sprawdzoną formułę o rozwiązania wprowadzone w Bloodborne.

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria?
Widzieliśmy Kingdom Come: Deliverance – ambitny i realistyczny RPG doczekał się modułu walki

Widzieliśmy Kingdom Come: Deliverance – ambitny i realistyczny RPG doczekał się modułu walki

zapowiedź gry21 czerwca 2015

Produkcja Kingdom Come: Deliverance posuwa się dość powoli, ale systematycznie. Na E3 po raz pierwszy zaprezentowano walkę, do której twórcy podeszli równie ambitnie jak do pozostałych elementów swojego dzieła.

Widzieliśmy Kingdom Come: Deliverance – ambitny i realistyczny RPG doczekał się modułu walki
Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity

zapowiedź gry28 czerwca 2015

Obsidian Entertainment nie zwalnia tempa i już na jesień bieżącego roku obiecuje wydanie pierwszego dużego rozszerzenia do gry Pillars of Eternity. White March, bo taki będzie nosić tytuł ów dodatek, przypomni fanom klimat panujący w Icewind Dale.

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity
Testujemy nowe cechy gry Kingdom Come: Deliverance - walkę na miecze i jazdę konną

Testujemy nowe cechy gry Kingdom Come: Deliverance - walkę na miecze i jazdę konną

zapowiedź gry8 lipca 2015

Po raz kolejny przyglądamy się jednemu z ciekawszych przyszłorocznych projektów. To rarytas dla wszystkich, którzy w dzieciństwie chcieli zostać Zbyszkami z Bogdańca.

Testujemy nowe cechy gry Kingdom Come: Deliverance - walkę na miecze i jazdę konną
Testujemy Albion Online – swoboda i hardkorowość w ultymatywnym wydaniu

Testujemy Albion Online – swoboda i hardkorowość w ultymatywnym wydaniu

zapowiedź gry19 lipca 2015

W chwili, w której większość MMORPG-ów wygląda identycznie, Albion Online stawia na rzadko spotykane rozwiązania. Zaskakująco duża swoboda, uzupełniona mnóstwem grindu daje bardzo interesujące rezultaty.

Testujemy Albion Online – swoboda i hardkorowość w ultymatywnym wydaniu
Galaktyczny exodus w grze Mass Effect: Andromeda, czyli Teoria Arki

Galaktyczny exodus w grze Mass Effect: Andromeda, czyli Teoria Arki

zapowiedź gry29 lipca 2015

O nowej grze z serii Mass Effect nie wiadomo na razie zbyt wiele, ale fanom nie przeszkadza to snuć teorii na temat tego, co w kontynuacji trylogii Sheparda zobaczymy. Jedną z ciekawszych hipotez dotyczy tzw. Arki.

Galaktyczny exodus w grze Mass Effect: Andromeda, czyli Teoria Arki
Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica

Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica

zapowiedź gry5 sierpnia 2015

Narracja, otoczenie, eksploracja i symulacja to najważniejsze elementy nowej gry studia Piranha Bytes. Pierwsze konkrety z gamescomu 2015 pokazują, dlaczego Elex ma szansę stać się najlepszym tytułem w dorobku niemieckiego studia.

Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica
Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie

zapowiedź gry5 sierpnia 2015

Podczas tegorocznych targów gamescom mieliśmy okazję zobaczyć niewielki skrawek czwartej części Fallouta przed listopadową premierą. Bethesda co prawda ograniczyła się w Kolonii do kilkunastominutowej prezentacji, ale i tak było na co popatrzeć.

Fallout 4 w akcji, czyli kurz, krew i eksplozje. Wrażenia z pokazu na gamescomie
Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?

Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?

zapowiedź gry7 sierpnia 2015

Twórcy powstającego od pięciu lat Mount & Blade II: Bannerlord pokazali w końcu niewielkie fragmenty gry w akcji. Całość zdecydowanie wypiękniała, a największe wrażenie robią oblężenia zamków oraz niesłychanie łatwy w użyciu kreator terenu.

Widzieliśmy Mount & Blade II: Bannerlord – wymarzona kontynuacja?
Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach?

Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach?

zapowiedź gry8 sierpnia 2015

From Software narzuciło sobie ogromne tempo wypuszczając jedną grę rocznie. Już na początku 2016 zagramy w Dark Souls III, na gamescomie sprawdziliśmy, czy nowa gra Hidetakiego Miyazakiego wierna jest tradycjom serii.

Dark Souls III – ile jest Bloodborne’a w nowych Soulsach?
The Surge - autorzy gry Lords of the Fallen tworzą Dark Souls w wydaniu science fiction

The Surge - autorzy gry Lords of the Fallen tworzą Dark Souls w wydaniu science fiction

zapowiedź gry10 sierpnia 2015

Zapowiedziane niedawno The Surge, dzieło współtwórców Lords of the Fallen, znajduje się jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji. Na targach gamescom udało nam się jednak porozmawiać z głównym projektantem gry na temat jej koncepcji.

The Surge - autorzy gry Lords of the Fallen tworzą Dark Souls w wydaniu science fiction
Pillars of Eternity: White March - co przyniesie duże rozszerzenie do rewelacyjnego klasycznego RPG?

Pillars of Eternity: White March - co przyniesie duże rozszerzenie do rewelacyjnego klasycznego RPG?

zapowiedź gry14 sierpnia 2015

Jedno z najlepszych RPG tego roku – Pillars of Eternity – ukazało się raptem pod koniec marca, a tu już nadchodzi spory dodatek – The White March. Targi gamescom były dobrą okazją, by przed premierą poznać kolejne szczegóły na temat rozszerzenia.

Pillars of Eternity: White March - co przyniesie duże rozszerzenie do rewelacyjnego klasycznego RPG?
Graliśmy w Sword Coast Legends - RPG z potężnymi możliwościami edycyjnymi

Graliśmy w Sword Coast Legends - RPG z potężnymi możliwościami edycyjnymi

zapowiedź gry17 sierpnia 2015

Jeśli jesteście fanami klasycznych tytułów RPG, rozgrywanych z kartką i ołówkiem w ręku, a popularne RPG do Was nie przemawiają – Sword Coast Legends może zmienić to nastawienie. Nie tylko zagramy w nie z przyjaciółmi, ale też wcielimy się w mistrza gry!

Graliśmy w Sword Coast Legends - RPG z potężnymi możliwościami edycyjnymi

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes

zapowiedź gry19 sierpnia 2015

Firma Piranha Bytes ujawniła pierwsze szczegóły na temat swojej nowej gry Elex. To pierwsza produkcja niemieckiego studia od 2009 roku, która skorzysta z zupełnie nowej marki. Czym będzie tytuł z gatunku science fantasy? Zapytaliśmy o to jego twórcę.

"Elex będzie mieć więcej z Gothica niż Risen" - wywiad z Björnem Pankratzem z Piranha Bytes
Graliśmy w Divinity: Original Sin 2 - sequel bez uproszczeń

Graliśmy w Divinity: Original Sin 2 - sequel bez uproszczeń

zapowiedź gry26 sierpnia 2015

Odwiedziliśmy siedzibę belgijskiego studia Larian, aby przekonać się, w jakiej formie jest gra Divinity: Original Sin 2 przed rozpoczęciem kampanii kickstarterowej. Sequel jednego z najlepszych RPG ostatnich lat zapowiada się bardzo obiecująco.

Graliśmy w Divinity: Original Sin 2 - sequel bez uproszczeń
Dark Souls III wchodzi na ostatnią prostą - co wiemy o symulatorze umierania?

Dark Souls III wchodzi na ostatnią prostą - co wiemy o symulatorze umierania?

zapowiedź gry17 września 2015

W związku ze zbliżającym się wielkimi krokami Dark Souls III nadal mnóstwo pytań pozostaje bez odpowiedzi. Gra tworzona przez studio From Software ma korzystać z najlepszych rozwiązań wprowadzonych w pierwszej i drugiej odsłonie Soulsów.

Dark Souls III wchodzi na ostatnią prostą - co wiemy o symulatorze umierania?
Graliśmy w Serca z Kamienia - pierwszy duży dodatek do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Graliśmy w Serca z Kamienia - pierwszy duży dodatek do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

zapowiedź gry28 września 2015

Spędziliśmy kilka godzin przy pierwszym pełnoprawnym dodatku do Wiedźmina 3, czyli Sercach z Kamienia. Czy październikowa premiera będzie wystarczającym powodem, żeby znów wejść w buty Geralta?

Graliśmy w Serca z Kamienia - pierwszy duży dodatek do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon
Deus Ex: Rozłam Ludzkości – co nowego u Adama Jensena?

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – co nowego u Adama Jensena?

zapowiedź gry24 października 2015

Pokaz Deus Ex: Rozłam Ludzkości na targach Warsaw Games Week 2015 to dobra okazja, by raz jeszcze przyjrzeć się tej grze RPG studia Eidos Montreal. Czego nowego dowiedzieliśmy się o tej cyberpunkowej przygodzie?

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – co nowego u Adama Jensena?
Testujemy Torment: Tides of Numenera – hardcore’owy RPG o ogromnym potencjale

Testujemy Torment: Tides of Numenera – hardcore’owy RPG o ogromnym potencjale

zapowiedź gry30 października 2015

Tides of Numenera, czyli duchowy następca kultowego Planescape’a, zapowiada się zaskakująco dobrze. Wypróbowaliśmy wczesną wersję gry zawierającą podstawowe elementy rozgrywki i możemy podzielić się z Wami pierwszymi wrażeniami.

Testujemy Torment: Tides of Numenera – hardcore’owy RPG o ogromnym potencjale
Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu

Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu

zapowiedź gry7 stycznia 2015

Produkcji Blizzarda pewnie już nic nie przebije, ale nie znaczy to, że w gatunku sieciowych RPG-ów nie ma już miejsca na odrobinę innowacji. Skyforge wychodzi z tego założenia i już niedługo zaoferuje nam unikalny miks MMO oraz… elementów z gier MOBA.

Zapowiedź Skyforge – hybryda World of Warcraft i Smite w darmowym wydaniu
Testujemy Serpent in the Staglands - RPG tak hardkorowe, że aż boli

Testujemy Serpent in the Staglands - RPG tak hardkorowe, że aż boli

zapowiedź gry21 stycznia 2015

Aby stworzyć coś intrygującego wcale nie potrzeba zawrotnych środków. Przyglądamy się bliżej niewielkiej produkcji, która próbuje zdobyć serca graczy tym, co porzucono w gatunku dobrych kilkadziesiąt lat temu.

Testujemy Serpent in the Staglands - RPG tak hardkorowe, że aż boli
Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca

zapowiedź gry26 stycznia 2015

Trzy godziny to może niewiele czasu na ogranie trzeciego Wiedźmina, ale wystarczyło, żeby przekonać się, co dla twórców jest najważniejsze. W Dzikim Gonie prym wiedzie fabuła. Tak mocno nasyconego historią otwartego RPG-a jeszcze wcześniej nie widziałem.

Testujemy grę Wiedźmin 3: Dziki Gon - najlepsze polskie RPG wraca
Testujemy grę Darkest Dungeon - wyzwanie na miarę Dark Souls

Testujemy grę Darkest Dungeon - wyzwanie na miarę Dark Souls

zapowiedź gry8 lutego 2015

Rogaliki, dungeon crawlery, komnatówki… Jak zwał tak zwał. Oto Darkest Dungeon, staroszkolna gra, w której poziom trudności odmierza się „darksoulsami”.

Testujemy grę Darkest Dungeon - wyzwanie na miarę Dark Souls
Testujemy grę Magicka 2 - kooperacyjna demolka czaruje po raz drugi

Testujemy grę Magicka 2 - kooperacyjna demolka czaruje po raz drugi

zapowiedź gry20 lutego 2015

Magicka od studia Paradox pokazała, jak bawić może pomysłowy, choć nieco chaotyczny tryb kooperacji. W Magicka 2 wróci znany system czarów i humor, ale możemy spodziewać się też kilku nowości.

Testujemy grę Magicka 2 - kooperacyjna demolka czaruje po raz drugi
30 minut z Pillars of Eternity - czy to będzie Baldur's Gate XXI wieku?

30 minut z Pillars of Eternity - czy to będzie Baldur's Gate XXI wieku?

zapowiedź gry23 lutego 2015

Do premiery Pillars of Eternity pozostał jedynie miesiąc. Mieliśmy okazję oglądać 30 minut gry - czy szykuje się tytuł, spełniający wszystkie wymagania fanów gatunku?

30 minut z Pillars of Eternity - czy to będzie Baldur's Gate XXI wieku?
Sword Coast Legends – zaginiony spadkobierca Baldur’s Gate i konkurent Divinity: Original Sin

Sword Coast Legends – zaginiony spadkobierca Baldur’s Gate i konkurent Divinity: Original Sin

zapowiedź gry5 marca 2015

Po blisko dekadzie przerwy Dungeons & Dragons wraca do klasycznych RPG za sprawą gry Sword Coast Legends. Wprawdzie jest to dzieło mało doświadczonych w tym gatunku studiów n-Space i Digital Extremes, ale i tak warto czekać.

Sword Coast Legends – zaginiony spadkobierca Baldur’s Gate i konkurent Divinity: Original Sin
Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem

Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem

zapowiedź gry21 marca 2015

Choć w MMORPG widzieliśmy niemal wszystko, wciąż pojawiają się gry, które potrafią zaskoczyć tematyką. Skyforge, tworzone przez Allods Team, pozwoli na bycie bogiem, choć to nie jedyne, co ów tytuł ma do zaoferowania.

Testujemy grę Skyforge – sieciowe RPG z boskim potencjałem
Zapowiedź Guild Wars 2: Heart of Thorns – nowe życie popularnej gry MMO

Zapowiedź Guild Wars 2: Heart of Thorns – nowe życie popularnej gry MMO

zapowiedź gry28 marca 2015

Od premiery Guild Wars 2 niedługo miną równe trzy lat. Deweloperzy z ArenaNet na początku tego roku zapowiedzieli Heart of Thorns i wszystko wskazuje na to, że jedno z najlepszych MMO na rynku doczeka się niedługo przynajmniej kilku sporych zmian.

Zapowiedź Guild Wars 2: Heart of Thorns – nowe życie popularnej gry MMO
Nadchodzi gra Bedlam, turowe RPG dla fanów Borderlands, Fallouta i XCOM

Nadchodzi gra Bedlam, turowe RPG dla fanów Borderlands, Fallouta i XCOM

zapowiedź gry6 kwietnia 2015

Postapokaliptycznych klimatów nigdy za wiele. Z podobnego założenia wyszli ludzie z niewielkiego studia Skyshines Games, gdy planowali Bedlam – turowe RPG, w którym przenosimy się na wyniszczone pustkowia.

Nadchodzi gra Bedlam, turowe RPG dla fanów Borderlands, Fallouta i XCOM
Graliśmy w Black Desert – ostatnia nadzieja gier sieciowych wygląda zabójczo

Graliśmy w Black Desert – ostatnia nadzieja gier sieciowych wygląda zabójczo

zapowiedź gry13 listopada 2015

Debiutancka produkcja studia Pearl Abyss już od przeszło roku intryguje wszystkich fanów gier MMO. Przetestowaliśmy wczesną wersję zachodniej odsłony gry i już wiemy – warto czekać!

Graliśmy w Black Desert – ostatnia nadzieja gier sieciowych wygląda zabójczo