Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Recenzja gry 2 października 2013, 10:54

autor: eJay

Wyznawca #cebuladeals za 1$ i tytułów, w które nikt nie gra. Chory na kinomanię.

Recenzja gry PayDay 2 - pierwszorzędny skok na kasę

Jak okradać banki, to tylko legalnie – z kolegami w sieci. Po prawie 2 latach oczekiwania otrzymaliśmy wreszcie drugą część Payday i trzeba przyznać, że na tle tegorocznych strzelanek prezentuje się ona całkiem dobrze!

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

PLUSY:
  • soczysta mechanika strzelania;
  • elementy skradankowe;
  • przejrzysty rozwój postaci;
  • nastawiona na kooperację rozgrywka;
  • dynamiczne mapy;
  • urozmaicone i przyprawione humorem zadania.
MINUSY:
  • błędy w zachowaniu sztucznej inteligencji;
  • nie do końca sprawiedliwa ekonomia;
  • mała liczba misji kilkudniowych.

Pierwsza część Wypłaty pomimo skromnej reklamy zyskała spore grono zwolenników. Nic więc dziwnego, że prace nad drugą odsłoną ruszyły niemal od razu. Specyficzna, przeniesiona żywcem z kinowej sensacji atmosfera kupiła również i mnie. Gra miała miejscami irytujące błędy, ale jednocześnie spory ładunek świeżości, no i przede wszystkim pozwalała rabować do oporu razem z kolegami. W międzyczasie studio Overkill zostało wykupione przez renomowane Starbreeze. Jeśli ktoś wątpił w ten mariaż, dzisiaj z pewnością to odszczekuje. PayDay 2 jest modelowym przykładem, jak powinno się wdrażać usprawnienia, nie psując przy okazji fundamentów rozgrywki.

Starcie z policją na ulicy czas zacząć. - 2013-10-02
Starcie z policją na ulicy czas zacząć.

Jeżeli jakimś cudem nie śledziliście losów PayDay 2 i nie wiecie, o co w nim chodzi, śpieszę z wyjaśnieniem. Jest to FPS stawiający na kooperację czterech graczy, którzy biorą udział w misjach z konkretnymi zadaniami zlecanymi przez szefów gangu. Scenariusze są różnorodne, zarówno pod względem skali, jak i potencjalnego zarobku. Kradzież naszyjnika w sklepie jubilerskim jest wszak łatwiejsza niż spektakularny napad na dobrze strzeżoną galerię sztuki lub lotnisko bossa wrogiej mafii. Spore utrudnienie stanowi fakt, że w momencie wykrycia (początkowo poruszamy się w trybie cywila, rozglądając po okolicy) na głowę zwalają się nam kolejne oddziały policji. Wszystko tak naprawdę zależy od umiejętności i zgrania. Nie zawsze trzeba walczyć do ostatniego naboju, czasem wskazana jest zwykła ucieczka do punktu ewakuacji.

Serial internetowy PayDay 2

Recenzja gry PayDay 2 - pierwszorzędny skok na kasę - ilustracja #2

Na bazie gry powstał również serial internetowy PayDay, prezentujący losy wszystkich bohaterów z tytułu studia Overkill. Aktualnie ukończono prace nad pięcioma odcinkami, a zaplanowane są jeszcze dwa. Produkcją i reżyserią serii zajął się Demian Lichtenstein, autor filmu 3000 mil do Graceland z Kurtem Russelem. Udział w projekcie wzięli m.in. legenda kina akcji klasy C Gary Daniels oraz znany z nowej wersji Pamięci absolutnej Bookem Woodbine.

  1. Serial internetowy PayDay 2 – odcinek #1
  2. Serial internetowy PayDay 2 – odcinek #2
  3. Serial internetowy PayDay 2 – odcinek #3
  4. Serial internetowy PayDay 2 – odcinek #4
  5. Serial internetowy PayDay 2 – odcinek #5

W menu głównym znajdziemy także tryb solo, ale o nim trzeba po prostu zapomnieć. Przede wszystkim z powodu zaprojektowania rozgrywki oraz map pod sesje wieloosobowe. Po drugie – sterowanie botami jest bardzo mocno ograniczone, co daje się we znaki na wyższym stopniu trudności w teoretycznie najłatwiejszej misji. Najlepiej tryb jednoosobowy traktować jako benchmark lub okazję do przetestowania ustawień graficznych, aczkolwiek nowa odsłona nie powinna sprawiać większych problemów posiadaczom starszych konfiguracji sprzętowych. Autorski silnik twórców pod względem wizualnym przypomina produkcje sprzed 4–5 lat. Poziom graficzny jest jednak zdecydowanie do przełknięcia, jeśli weźmiemy pod uwagę tonę zabawy czekającą przy skokach.

Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - dziewiąta generacja zaczyna się teraz
Recenzja Ratchet & Clank: Rift Apart - dziewiąta generacja zaczyna się teraz

Recenzja gry

„Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność”, napisał kiedyś Stan Lee, wkładając te słowa w usta wujka Bena. Dziś to samo można powiedzieć o PS5 i pierwszym prawdziwie nextgenowym tytule, który wychodzi spod ręki prawie niezawodnego Insomniac Games.

Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka
Recenzja gry Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - dobra „snajperka”, jeszcze lepsza skradanka

Recenzja gry

Druga część snajperskich kontraktów to generalnie pakiet nowych misji i mała ewolucja serii Sniper Ghost Warrior Contracts. A oprócz nowości w postaci strzałów na kilometr, jeszcze lepiej udały się etapy skradankowe.

Recenzja Resident Evil Village - nie tylko randka z Lady Dimitrescu
Recenzja Resident Evil Village - nie tylko randka z Lady Dimitrescu

Recenzja gry

Resident Evil Village łączy ze sobą dwie mocno lubiane odsłony kultowej serii, dorzucając sporo od siebie – znacznie więcej niż tylko Lady Dimitrescu, na punkcie której oszalał internet.