Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 lipca 2012, 13:30

autor: Szymon Liebert

Jak nagrywać filmy z PS3 i Xboksa 360? Test AverMedia Game Capture HD

AverMedia Game Capture HD to proste w obsłudze urządzenie do nagrywania filmów i łapania screenów z konsol Playstation 3, Xbox 360 czy Nintendo Wii. W teście sprawdzamy, czy spełni oczekiwania gracza, który chce zabłysnąć swoimi gameplayami na YouTube.

Spis treści

Nośnik do zapisu wideo

W zestawie Game Capture HD do szczęścia brakuje jednej rzeczy: nośnika, na którym będziemy zapisywać filmy. Producent sprzętu zachęca do wykorzystania wewnętrznego dysku twardego (w formacie NTFS) o wymiarach 2,5” i grubości 9,5 mm lub 12,5 mm. Montując odpowiednio obszerny dysk, zyskujemy komfort grania bez martwienia się, czy przypadkiem nie zabraknie nam cennych megabajtów. Nie trzeba jednak kupować drogiego i dużego dysku (nawet mimo faktu, że Game Capture obsługuje do 2TB), bo produkt kompresuje obraz w locie. Mój wygrzebany z szafy nośnik o pojemności 80 GB umożliwił nagranie aż 14 godzin rozgrywki w najwyższych ustawieniach jakości. 500 GB wystarczy więc w zupełności.

Instalacja wewnętrznego dysku twardego wygląda następująco:

1. Odłączamy urządzenie od zasilania i zdejmujemy dolną pokrywę.

2. Za pomocą dołączonej tekturki pomiarowej sprawdzamy, jaką grubość ma nasz dysk (9,5 mm lub 12,5 mm).

3. Ustawiamy gumowy bolec w slocie na dysk na właściwej pozycji (w zależności od grubości dysku).

4. Wkładamy dysk tak, aby pasował do slotu (naklejki powinny być u góry).

5. Zamykamy pokrywę i podłączamy zasilanie. Przy wyjmowaniu dysku należy pamiętać, że nawet po krótkim czasie używania będzie dość gorący.

Alternatywą jest wykorzystanie pamięci USB lub zewnętrznego dysku (USB 2.0). O ile drugie rozwiązanie nie sprawia kłopotów, tak pierwsze sprawdza się różnie. Producent sprzętu podaje, że Game Capture HD obsługuje dowolne urządzenia tego typu, sformatowane w systemie plików NTFS. Pendrive o pojemności 32 GB nie jest już dzisiaj aż tak wielkim wydatkiem, a mógłby pomieścić kilka godzin rozgrywki. Niestety, dwie mniejsze pamięci, które wypróbowałem, nie sprawdziły się. Jednej z nich urządzenie nie wykrywało, druga przydała się tylko do aktualizacji oprogramowania. Prawdopodobnie sprzęt AverMedia działa lepiej z nowszymi penami – te, które testowałem, były dość leciwe.

Konfiguracja i nagrywanie

Game Capture HD nie musi być włączony, aby na ekranie pojawił się obraz z konsoli – wystarczy, że jest podpięty do prądu. Zanim przejdziemy do samego nagrywania, trzeba poświęcić jeszcze kilka minut na konfigurację. Poszczególne etapy są bardzo proste – za pomocą pilota ustawiamy język oraz datę i godzinę. Następny krok to wybranie nośnika do zapisu plików. W razie potrzeby można sformatować podłączony dysk. Warto rzucić okiem na ustawienia i wybrać najwyższą jakość obrazu oraz wideo. Zaleca się zainstalowanie aktualizacji, która znajduje się na stronie producenta – wystarczy rozpakować pliki na pamięć USB, podłączyć ją do pudełka i wejść w odpowiednie opcje menu. Wgranie oprogramowania trwa kilka minut.

Czas zapisu w 1080i (według danych producenta):

  • dysk 1 TB – od 125 do 200 godzin (w zależności od ustawień jakości);
  • dysk 2 TB – od 250 do 400 godzin (w zależności od ustawień jakości).

Po połączeniu ze sobą wszystkich kabelków i skonfigurowaniu sprzętu oraz konsoli przechodzimy do sedna: nagrywania obrazu z gier. Produkt AverMedia może działać w dwóch zasadniczych trybach: normalnym i pozbawionym interfejsu. Na początku lepiej używać pierwszego z nich, bo możemy monitorować czas nagrania i korzystać z dodatkowych funkcji (np. podglądu stanu dysku twardego). Podstawowe opcje urządzenia da się odpalić przyciskami na przedniej ścianie jego obudowy, ale wygodniej używa się dołączonego pilota. Żeby nagrać obraz, wystarczy wcisnąć klawisz z odpowiednim symbolem. Zwykle przechwytywaanie rozpoczyna się po ułamku sekundy z zauważalnym „mignięciem” obrazu. Sesję kończymy, wciskając ponownie ten sam przycisk. Game Capture HD pokazuje wtedy krótkie podsumowanie swojej pracy i pozwala podejrzeć zapisane dzieło lub kontynuować zabawę.