Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 5 grudnia 2019, 16:20

Najważniejsi są ludzie. Powstaje pierwsza gra na podstawie Stanisława Lema

Wybraliśmy się w kosmos, aby spotkać się z deweloperami ze Starward Industries i porozmawiać o ich grze science fiction opartej na powieści Stanisława Lema. Po trzech godzinach spędzonych w ich studiu wiem już, że na Projekt I warto czekać.

Najważniejsi są ludzie

Długo rozmawialiśmy o deweloperach z krakowskiego studia. Kompletowanie zespołu zajęło kilka miesięcy, ale w końcu zebrała się grupa naprawdę doświadczonych jednostek. Aż pięć osób pochodzi z CD Projektu RED, ale są też ludzie z Bloober Teamu (Layers of Fear), Techlandu (Dying Light) czy Platige Image. Posłuchajcie o nich, bo naprawdę warto!

Tych, którzy zastanawiają się, czy twórczość Lema trafiła w dobre ręce, mogę uspokoić. Szukałem ludzi, którzy mają już ogromny dorobek i doświadczenie, mają za sobą uznane i dobrze sprzedające się tytuły, ale też takich, którzy nie spoczęli na laurach i dzieło swego życia mają jeszcze przed sobą – zapewniał mnie Marek Markuszewski.

Wysokie morale. Po spotkaniu z krakowskim studiem jestem naprawdę dobrej myśli. Fot. Wojciech Ostrycharz. - Pierwsze starcie z Lemem. Polacy tworzą grę science-fiction - dokument - 2019-12-09
Wysokie morale. Po spotkaniu z krakowskim studiem jestem naprawdę dobrej myśli. Fot. Wojciech Ostrycharz.

Jedną z pierwszych osób, które dołączyły do zespołu, był Daniel Betke (lead programmer). Panowie poznali się w studiu Reality Pump, gdzie Daniel był głównym programistą silnika, który pozwolił wydać wiele różnych gier (m.in. Two Worlds, RPG z otwartym światem, które miało równoczesną premierę na PC oraz konsole).

– Daniel robi rzeczy, które zazwyczaj robią całe zespoły. Mówię tu o takich elementach jak systemy questowe, interakcji, animacji itd. To bardzo skomplikowane rzeczy, a Daniel ogarnia to zupełnie samodzielnie – opowiada Marek Markuszewski.

– To był zresztą klucz doboru kandydatów – dodaje Michał Gałek – tworzymy mały, efektywny zespół. Wszyscy muszą być doświadczeni i maksymalnie samodzielni.

Od prawej: Daniel Betke (lead programmer), Mariusz Antkiewicz i Michał Gałek. - Pierwsze starcie z Lemem. Polacy tworzą grę science-fiction - dokument - 2019-12-09
Od prawej: Daniel Betke (lead programmer), Mariusz Antkiewicz i Michał Gałek.

Mariusz Antkiewicz to gameplay designer. Z nim również część ekipy poznała się w CD Projekcie RED, gdzie pracował m.in. przy mechanikach Cyberpunka 2077. Sebastian Spłuszka natomiast to environment artist, człowiek od grafiki 3D, który „łączy często nowatorskie techniki z ogromną wrażliwością artystyczną”.

Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Niezwyciężony

Niezwyciężony