Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 5 grudnia 2019, 16:20

Czym jest gra na podstawie książki Stanisława Lema?. Powstaje pierwsza gra na podstawie Stanisława Lema

Wybraliśmy się w kosmos, aby spotkać się z deweloperami ze Starward Industries i porozmawiać o ich grze science fiction opartej na powieści Stanisława Lema. Po trzech godzinach spędzonych w ich studiu wiem już, że na Projekt I warto czekać.

Czym jest gra na podstawie książki Stanisława Lema?

Michał Lorczak oraz Michał Gałek (narrative designer) planują, jak wystrzelić Was w kosmos. - Pierwsze starcie z Lemem. Polacy tworzą grę science-fiction - dokument - 2019-12-09
Michał Lorczak oraz Michał Gałek (narrative designer) planują, jak wystrzelić Was w kosmos.

Nie mogę za wiele opowiedzieć o tym, co widziałem w studiu. Ograniczę się więc do tego, że zaprezentowane mi dema robią całkiem dobre wrażenie: szczególnie ich oprawa graficzna, a gwiazdy i „słońca” na niebie wprowadzają w klimat kosmicznej przygody. Bardzo ciekawy jest design pojazdów i robotów. Wszystko to sprawia, że gra wyróżnia się i intryguje. W trakcie rozgrywki rzeczywiście nie ma żadnego wskaźnika, który wyświetlałby nam drogę, więc konieczne było używanie mapy i radiowy kontakt z bazą. Przemierzanie kolejnych lokacji ma wiązać się z odkrywaniem tajemnic czy wątków pobocznych – podczas drogi natkniemy się na pojazdy, roboty czy ślady innych ludzi. Lokacje – te same, o których czytaliśmy w książce – mają być tak zaprojektowane, abyśmy się nie nudzili i zawsze mieli coś do odkrycia. Tych parę chwil, które spędziłem z Projektem I, przypomniało mi, jak mocno czekam na kolejną, dobrą grę fabularną o eksploracji kosmosu i innych planet. Mam nadzieję, że zrobi ją właśnie Starward Industries.

Mariusz Antkiewicz (gameplay designer), w tle Michał Gałek. - Pierwsze starcie z Lemem. Polacy tworzą grę science-fiction - dokument - 2019-12-09
Mariusz Antkiewicz (gameplay designer), w tle Michał Gałek.

Gdy szukałem punktu odniesienia do tego, czym w ogóle Projekt I ma być, Marek Markuszewski wspomniał między innymi Firewatcha, w którym system dialogowy silnie angażował gracza w akcję na ekranie. Zaznaczył przy tym, że to tylko jedna z wielu inspiracji, a sama gra ma być znacznie bardziej rozbudowana i oryginalna niż Firewatch.

Zostało jeszcze 61% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Niezwyciężony

Niezwyciężony