futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 23 września 2019, 09:33

autor: Bartosz Świątek

Czy mi pójdzie? - 10 gier, których wymagania sprzętowe dobiły komputer

Wymagania sprzętowe niektórych tytułów sprawiają, że gracze zmuszeni są do rozbudowy komputera. W historii nie brakowało gier, które pokazywały naszym pecetom, gdzie ich miejsce - oto dziesięć przykładów, które najbardziej zapadły nam w pamięć.

Spis treści

Crysis - kryzys roku 2007

CRYSIS:

  1. Producent: Crytek
  2. Wydawca: Electronic Arts
  3. Gatunek: RPG
  4. Premiera: 14 listopada 2007 roku

Tej gry nie mogło zabraknąć w zestawieniu - w końcu jej tytuł do dziś stanowi dla wielu osób synonim produkcji z wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Faktycznie, w 2007 roku Crysis był w stanie rozgrzać do niebezpiecznej temperatury niemal każdą kartę graficzną, a możliwość ustawienia w nim detali na Ultra była marzeniem wielu graczy (niejeden z zazdrością zerkał na monitor kolegi).

Faktem jest też, że dzieło studia Crytek naprawdę było przełomowe pod względem jakości oprawy graficznej. Wrażenie robił rewelacyjny, realistyczny system oświetlenia, szczegółowe tekstury i sylwetki postaci, a także model zniszczeń, który - jak na tamte czasy - pozwalał na naprawdę sporo. Co prawda nie dało się kruszyć ścian, ale stworzone z dykty lub blaszanych płyt komórki i domki rozpadały się wiarygodnie pod wpływem działań gracza. Mogliśmy też zniszczyć wiele obiektów i roślin.

Zresztą, najlepszym świadectwem przełomowości technologii graficznej opracowanej przez deweloperów omawianego tytułu jest fakt, że... niektóre sceny do dziś - 12 lat po premierze gry! - potrafią zaprzeć dech w piersiach.

Rekomendowana konfiguracja:

  1. Procesor: Core 2 Duo 2.2 GHz
  2. Pamięć RAM: 2 GB
  3. Karta grafiki: GeForce 8800 GTS lub lepsza
  4. Dysk twardy: 12 GB
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne
Konsole nie dały rady - 10 gier, które zabiły PS4, Xboxa i inne

Wydanie gry na konsoli często wymaga różnego rodzaju kompromisów w zakresie poziomu oprawy graficznej w porównaniu do PC. Czasem są one sensowne, a końcowy efekt pracy programistów sprawia dobre wrażenie. Bywa jednak zupełnie odwrotnie…