Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
Top 10, Top 20? Dzisiaj czas na top 100! Zapraszamy do przeglądu największego zestawienia w dziejach gry-online.pl, opracowanego na bazie głosów naszych autorów, redakcyjnych debat i średniej ocen użytkowników serwisu.
Spis treści
- Top 100 gier RPG wszech czasów - najlepsze RPG-i, które trzeba znać
- 100. Wasteland 2
- 90. Dragon Age: Inkwizycja
- 80. Paper Mario: The Thousand-Year Door
- 70. Might & Magic X: Legacy
- 60. EarthBound
- 50. Star Wars: Knights of the Old Republic II
- 40. Neverwinter Nights
- 30. Might and Magic VI: The Mandate of Heaven
- 20. Gothic
- 19. System Shock 2
- 18. Divinity: Grzech Pierworodny
- 17. Mass Effect 3
- 16. Dragon Age: Początek
- 15. Chrono Trigger
- 14. Betrayal at Krondor
- 13. Wiedźmin
- 12. Gothic II
- 11. Fallout
- 10. Fallout: New Vegas
- 9. Vampire: The Masquerade – Bloodlines
- 8. Star Wars: Knights of the Old Republic
- 7. Baldur’s Gate
- 6. Mass Effect 2
- 5. Planescape: Torment
- 4. Fallout 2
- 3. The Elder Scrolls V: Skyrim
- 2. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
- 1. Baldur’s Gate II: Cienie Amn
20. Gothic
Pierwsza wizyta w Górniczej Dolinie – zwłaszcza jeśli odbyliście ją około 2001 roku, czyli niedługo po tym, jak Gothic zadebiutował – była jak cios kilofem przez czerep. Jestem przekonany, że pierwsze zagryzienie przez wilki czy pierwsze napytanie sobie biedy wśród bohaterów niezależnych przez zignorowanie ich gróźb i ostrzeżeń utkwiły Wam w pamięci tak samo jak mnie. Wrażenie musiało też robić samo przedstawienie życia owych postaci – podległe zmieniającym się porom doby i dzięki temu nad podziw realistyczne – jak również system frakcji, pozwalający podchodzić do tej samej opowieści kilkukrotnie, z niemal zupełnie odmiennymi doświadczeniami za każdym razem. Rzecz jasna, nie brakowało też rzeczy, które ciążyły na całości – jak chociażby mało intuicyjne sterowanie, przez pewien czas będące przyczyną zgonów w walkach na równi z ogólnie wysokim poziomem trudności gry. To jednak tylko rysa na diamencie. Choć został wyprodukowany przez naszych zachodnich sąsiadów z Piranha Bytes, Gothic zwykł być traktowany w naszym kraju lepiej niż niejeden rodzimy wyrób... I doprawdy, trudno się temu dziwić.
Wyciągnięte z forum
Gra jest toporna, zbugowana, system walki jest mega drewniany...ale cóż z tego? Gra pomimo swoich niezaprzeczalnych wad urzeka mnie do dzisiaj. Co rok regularnie wracam do dwóch pierwszych części serii i co roku bawię się wyśmienicie mimo iż obie gry znam na pamięć. Świetny klimat, świetny świat, charakterystyczne i charakterne postacie, interakcja, ach... jedne z najważniejszych dla mnie gier, gry w których zatracam się zupełnie, gry przez pryzmat których, oceniam dzisiaj inne tytuły, absolutne legendy i klasyki. - Mopet