Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Lichdom: Battlemage PC

Osadzone w realiach fantasy RPG akcji, zrealizowane w konwencji pierwszoosobowej. Za jego powstanie odpowiada debiutujące, niezależne amerykańskie studio Xaviant.

RPG, fantasy, FPP, indie, RPG akcji.

Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286042Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286041Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286040Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286039Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286038Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286037Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286036Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286035Lichdom: Battlemage - screen - 2014-07-09 - 286034

Xaviant | producent

Xaviant | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
EN napisy i dialogi

Data premiery gry Lichdom: Battlemage | PC

26sierpnia2014

PC Windows
Okładka Lichdom: Battlemage (PC)
Lichdom: Battlemage

Lichdom: Battlemage to wydana na platformie PC, PS4 i XONE pierwszoosobowa gra akcji wzbogacona o elementy cRPG. Jest to debiutancka produkcja niezależnego studia Xaviant. Przy jej tworzeniu zespół posiłkował się technologiami takich firm jak Crytek, Autodesk czy AudioKinetic. Produkcja oferuje wyłącznie rozgrywkę dla jednego gracza.

Fabuła

Lichdom, światem, w którym toczy się gra, rządzi Roth – potężny i nieśmiertelny mag, przez wieki usiłujący udoskonalić rasę ludzką. W tym celu – w myśl zasady „cel uświęca środki” – powoływał on do życia i niszczył całe cywilizacje. Pomimo tych starań świat wciąż nie jest wolny od zepsucia i zła.

Gracz wciela się w obdarzonego nadnaturalnymi mocami czempiona Rotha. W imię swego pana wyrusza on na krucjatę przeciw piekielnym siłom, dążącym do zdegradowania ludzkości.

Mechanika

Bohater jest śmiertelnikiem, ale dysponuje potężną magią żywiołów. Jest to jedyny oręż w posiadaniu gracza, choć na brak urozmaicenia nie ma co narzekać. Twórcy zadbali o przejrzysty system tworzenia własnych zaklęć. By rzucić czar, należy wybrać któryś spośród poznanych dotychczas żywiołów, rodzaj obrażeń oraz modyfikatory. Eksperymentowanie z różnymi formułami skutkuje wykreowaniem unikalnego arsenału zaklęć.

Podążając za celami gry, bohater odwiedza różnorodne lokacje, takie jak lodowe jaskinie, mroczne lasy, starożytne ruiny i lochy oraz miasteczka i wioski. W główny wątek fabularny wpleciono rozmaite misje poboczne. Rozwój postaci polega w dużej mierze na poznawaniu nowych efektów magicznych, co pozwala stworzyć coraz bardziej zabójcze czary. Okazji do bitki nie brakuje – twórcy postarali się, by gracz miał na kim wypróbowywać własne zaklęcia.

Walka w Lichdom: Battlemage jest czysto zręcznościowa. Gracz obserwuje akcję z oczu bohatera, a celowanie odbywa się półautomatycznie. W odróżnieniu od wielu innych gier fantasy, wydajność bojowa naszego maga nie jest ograniczona ilością many czy tzw. „cooldownami” (czasem oczekiwania na ponowne użycie umiejętności). Zamiast tego gracz powinien mieć na uwadze czas trwania animacji rzucania danego czaru, tak więc w walce ze zwinnym przeciwnikiem lepiej sprawdzi się słabsze, ale szybsze zaklęcie. W wypadku każdego czaru, dłuższe przytrzymanie przycisku odpowiedzialnego za atak zwiększa jego moc.

Kwestie techniczne

Oprawa audiowizualna Lichdom: Battlemage na platformie PC, PS4 i XONE stoi na bardzo wysokim poziomie. Szczegółowa grafika gry powstała na bazie technologii CryEngine 3, znanej m.in. z serii Crysis.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.6 / 10 na podstawie 205 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 62 głosów czytelników.

Gry podobne do Lichdom: Battlemage

Wymagania wiekowe Lichdom: Battlemage

18+

Wymagania sprzętowe Lichdom: Battlemage

Rekomendowane: Core i5 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 670 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows 7/8/8.1 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS FX503
ASUS TUF Gaming FX504
ASUS ROG Strix GL503
ASUS ROG Strix GL703
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 / 1060
  • Procesor: Intel® Core™ i5 8300H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSHDD 128GB/256GB/512GB/T1TB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
  • Karta graficzna: NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti
  • Procesor: Intel® Core™ i7-8750H
  • Ram: 8 GB DDR4 2400MHz SDRAM
  • Matryca: matowa klasy IPS 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080)
  • Dysk: SSD 128GB/256GB/512GB
Sprawdź ceny w:
Lichdom: Battlemage w Steam Early Access od 19 marca – znamy wstępne wymagania sprzętowe
Lichdom: Battlemage w Steam Early Access od 19 marca – znamy wstępne wymagania sprzętowe

wiadomość18 marca 2014

Gra Lichdom: Battlemage pojawiła się w sklepie cyfrowej dystrybucji firmy Valve i od jutra będzie dostępna dla zainteresowanych graczy w ramach wczesnego dostępu Steam. Poznaliśmy również daty wydania poszczególnych wersji, w tym finalnej, oraz wymagania sprzętowe tej obiecującej produkcji FPP.

Lichdom od strony technicznej
Lichdom od strony technicznej

wiadomość1 listopada 2013

Niezależne studio Xaviant podzieliło się istotnymi informacjami na temat technicznej strony swojego pierwszego projektu zatytułowanego Lichdom. Gra, która powstaje we współpracy np. z amerykańskim koncernem AMD, będzie wykorzystywać najnowsze technologie.

Lichdom – pierwszoosobowe RPG akcji z magią w roli głównej
Lichdom – pierwszoosobowe RPG akcji z magią w roli głównej

wiadomość26 września 2013

Studio Xaviant ogłosiło prace nad Lichdom – grą akcji FPP z elementami RPG. Jeśli chodzi o walkę, pierwsze skrzypce odegra magia z systemem tworzenia własnych zaklęć na czele. Korzystająca z technologii CryEngine 3 produkcja ukaże się wyłącznie na PC.

Komentarze Czytelników (45)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
29.08.2014 01:39
odpowiedz
AaronBlake
52
Centurion

@Anakonda24 Co do Souls to wszystkie mam zaliczone, (Demons Souls dzięki Plusowi daaawno temu), a chodziło mi nie o to że gra jest trudna tylko że jest nieuczciwie trudna, w Soulsach wszystkich przeciwników można dojrzeć nie wyskakują ci z ziemi za tobą i jednym ciosem zabierają trzy czwarte życia. W Lichdome czasami ciężko zobaczyć czy przypadkiem jakiś dupek nie zachodzi cię od tyłu. Lub od przodu bo cholerny czar zagradza ci widok. Soulsy po treningu i reaserchu są, hmm... nie napiszę proste ale zdecydowanie nie zasługujące na opinie jakie o nich krążą w internecie. Tutaj mam przeczucie że bez względu na to co bym robił i tak skończyłoby się paroma game over bo gra postanowiła że z tego kawałka śniegu za mną wylezie coś paskudnego. W Serious Sam First i Secon Encounter też był podobny motyw (wyskakujące z powietrza potwory) ale tam był quick save którego tu nie ma. Nie o poziom trudności mi chodzi raczej o poczucie "niezawinionej porażki" (jeśli ma to jakiś sens).

29.08.2014 11:11
odpowiedz
zanonimizowany881864
21
Generał
8.0

E tam tragiczna optymalizacja jak dla mnie z tego co widzę jest dobra w podłóg AC IV :)
Kumplowi na gtx 260 też się nie tnie problemu nie widzę . A co do samej gry grafika jest ładna i szczególowosć system tworzenia czarów może być ale szału nie ma :) Fabuła taka prostolinijna ale w miare fajna . Nwm jak z tymi wymaganiami bo kumplowi chodzi na bardzo wysokich a ma tylko 2x 2.8ghz 3gb ram i hd 6870 :) I jedynie co go raziło to długie ładowanie gry .

29.08.2014 13:11
odpowiedz
zanonimizowany1024836
0
Legionista

AaronBlake OK rozumiem Cię.

UP Powiem krótko WD na GTX 560 w high detalach stabilne 30 fpsów i spadek może do 28, lichdom spadki do 20 fpsów gdzie gra wygląda gorzej niż WD.

29.08.2014 15:54
odpowiedz
alien1121
19
Chorąży
8.5

Ludzie co z wami jest nie tak. Ja gram na najwyższych ustawieniach na laptopie i nie mam żadnych problemów. Gra nie jest aż tak trudna, a checkpointy wcale nie są jakoś strasznie daleko. Mi się gra bardzo dobrze. I jak można nie rozumieć craftingu. Ja po chwili już wiedziałem o co chodzi.

29.08.2014 20:43
odpowiedz
Katon78
29
Chorąży

--> alien1121 - to może byś coś pomógł, coś napisał jak to rozkminić........ale nie, bo Ty wolisz pochwalić się wszystkim jak to zaj...ście wiesz o co chodzi i że po 5 sekundach opanowałeś tworzenie czarów do perfekcji. A co do laptopa, to tak jakby powiedzieć, że się jeździ samochodem - nie ważne, że może to być maluch albo bugatti.

29.08.2014 20:58
odpowiedz
zanonimizowany1023036
4
Pretorianin

W czym kolego widzisz problem? Patrzysz na statystyki runy i katalizatora, łączysz takie, które Ci odpowiadają względem statystyk i tyle. W czym tu problem widzisz? Po angielsku statystyk nie rozumiesz? W tym pomóc się nie da.

29.08.2014 22:10
odpowiedz
Butryk89
90
Konsul
8.5

Krótko i treściwie: Grywalna, ładna (chociaż nie do końca wykorzystany potencjał CryEngine 3) gra dająca wiele frajdy z magiczną zabawą. Jest jak obiecano, magię czuć lepiej niż w Skyrimie/Oblivionie. Mimo wszystko grze brakuje do ideału dwóch rzeczy wg mnie. 1. Otwarty świat; 2. Wykorzystanie potencjału magii do maksimum - czuć magię, ale TYLKO w walce z przeciwnikami - brakuje chociaż najmniejszego źdźbła interakcji magii z otoczeniem. Tutaj nic nie wybucha, nie rozpada się (prócz niektórych rzeczy, które ukrywają Itemy, ale to za mało!). Miłe zaskoczenie po niezbyt trafiającej do mnie wczesnej wersji gry.

30.08.2014 01:55
odpowiedz
alien1121
19
Chorąży

@Katon78 To bardzo proste. Na początku wybierasz Sigil np. ogień albo lód. Później wybierasz jaki to ma być czar (są 3 zwykły atak [LPM] blok [PPM] i AOE [LPM i PPM]). Jeżeli chcesz np. stworzyć czar pod LPM to masz tam kilka rodzajów tego czaru missle,lob,ray. Na koniec wybierasz co ma robić ten czar. Może zadawać obrażenia (destruction) zadawać obrażenia przez jakiś czas np. podpalić (control) i dawać "debuff" (mastery). Jak chcesz wiedzieć dokładniej to wszystko masz napisane w dzienniku (domyślnie klawisz J).
A co do tego że gram na laptopie chodziło mi o to że to laptop który z reguły jest słabszy od komputera stacjonarnego i szybciej się grzeje.

30.08.2014 17:55
odpowiedz
SmokeStyle
4
Junior
9.0

Gra się świetnie, crafting czarów jest trochę zamotany ale w końcu się dochodzi o co w tym wszystkim biega. Zdecydowanie polecam !

31.08.2014 11:23
odpowiedz
Katon78
29
Chorąży

-->alien1121 - dzięki za pomoc.
-->egon2beta - angielski nie jest tu problemem, znam go całkiem dobrze. Problem jest w nieczytelnej formule jaką nam tu zaserwowali twórcy. Można się w tym nieźle zamotać. Twórcy mogliby nad tym trochę bardziej popracować

31.08.2014 15:23
odpowiedz
Kotokopter
3
Junior

Nie wiem co z wami jest gra dla mnie łatwa

31.08.2014 17:59
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
49
aka Hegenox

Fajna gierka ;) Zabawa różnymi konfiguracjami czarów, daje sporo frajdy. Choć nie do końca jeszcze ogarniam crafting. Co daje critical effect multi. (zwiększa obr. od crita? a jeśli czar nie zadaje obr, a debuffy nakłada?) , co daje apocalipse (czy jakoś tak) - one są od sigili? i jeśli tak to apocaliptic effect zwiększa moc sigili czy co? I jeśli chodzi o cyferki 9/11/6 (przykładowo) - to wiadomo, że najwyższa określa efekt czaru, ale pytanie czy pozostałe 2 mają jakiekolwiek znaczenie? Przypuśćmy, że podane cyferki są zastosowane przy ognistym aoe - czar będzie zadawał DOT - ale czy dmg dota jest zgodny z controlą czy destrukcją - a może destrukcja powoduje jakieś jednorazowe obr początkowe? Kolejna sprawa Dajmy na to, że mam w jednej szkole magii (dajmy na to z corruption) podłączone 2 synchronizacje z innym czarem (1 na aoe - dajmy na to z ogniem(umiejętność Fire Golem z tego co pamiętam), a 2 na novie - dajmy na to z lodem (Ice Imp)) - czemu rośnie mi tylko jeden z nich (Fire Golem) - mimo, że używam obu umiejętności? I czy istnieję wszystkie możliwe kombinacje synchronizacji czy tylko kilka? I ostatnie - czym się różnią umiejętności nekromancji? Jest napisane, że dana szkoła tworzy odpowiedni typ sługi - czym się różnią poszczególne typy?

01.09.2014 18:28
odpowiedz
Inc44
18
Legionista

Podoba mi się, że w końcu jest gra, która skupia się na magii. Miła odmiana po skończeniu Risena 3, gdzie magia była tylko dodatkiem, ewentualnie można było zostać rozwiniętym magiem gdzieś w połowie gry. Ta perspektywa FPP strasznie przypomina mi Skyrima czy Dark Messiah. A przy rzucaniu kulami ognia to naprawdę może żreć zasoby. Optymalizacja chyba jest skopana - nie mam za nowego sprzętu, ale nawet na niskich ustawieniach mam skoki klatek. I taki smaczek dla fanów Mass Effecta - żeńską bohaterkę chyba dubbinguje Jennifer Hale, ta sama od komandor Shepard. Tak czy siak, szczerze mówiąc zapowiada się średniak. Jakoś historia w intrze mnie nie porwała a o samej grze usłyszałem w dniu premiery. Nie będę oceniał pochopnie, muszę pograć dłużej :)

01.09.2014 22:02
odpowiedz
tybet2
94
Generał

Bardzo fajna gra, nie licząc mało-intuicyjnego systemu tworzenia czarów oraz skopanej optymalizacji (C3 działa lepiej) i trzeba schodzić z ustawieniami, żeby mieć stabilne chociaż te 50 klatek (gra jest bardzo wolna i tyle w niej wystarcza). Jedna z milszych niespodzianek w tym roku jak dla mnie - myślałem, że będzie gorzej.

02.09.2014 14:17
odpowiedz
kowaxxx
2
Junior
7.5

Jedyne co mam do zarzucenie to koszmarną optymalizację.

03.09.2014 08:45
odpowiedz
BlackBird71
3
Junior

Już jest poradnik mojego autorstwa dotyczący craftingu:
youtube.com/watch?v=pkQgUGUapPI

Zapraszam do oglądania! :D

03.09.2014 17:56
odpowiedz
NewPhanton
18
Legionista

Ktoś wie jak się wykonuje ten ruch "blink". Chodzi mi o ten teleport tylko że zadaje on też obrażenia. W tutorialu jest pokazane żeby przytrzymać spacje i coś zrobić z myszką równocześnie, ale nie wiem co?

03.09.2014 23:22
odpowiedz
Automatic
23
Chorąży

NewPhanton zobacz poradnik na youtube BlackBird71-a. Tam jest to wytłumaczone jako zależne od tarczy. Polecam poradnik bo w zasadzie jest wytłumaczone to z czym miałem problem.

04.09.2014 19:18
odpowiedz
Alt3ir
79
PlayForFun

Sprawdziłem u znajomego - i bardzo dobrze bo ominęła mnie pomyłka. Niby pykanie fajne ale na dłuższą metę zanudziłbym się na śmierć. Zdecydowanie szczęk stali i bryzgi krwi to "moja robota" w grach z tych okresów. Czary wyglądają bardzo ładnie, pierwsze wrażenie świetne a po chwili czegoś mi tam brakuje.

Gry nie oceniam po tej godzince gry, tym bardziej że najwyraźniej magia dla mnie to raczej jako dodatek. Stal - to jest to ! :D

04.09.2014 19:50
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
49
aka Hegenox

Phantom - chodzi ci o charged blink - przytrzymujesz spacje i myszką nakierowywujesz jaka ma być lokalizacja docelowa - nie działa z tarczą strategiczną.

04.09.2014 20:43
odpowiedz
KORZYCH
35
Chorąży
9.0

Od razu mi przypomniał się Dark Messiah - ten klimat uwielbiam. U mnie też nie najlepiej chodzi, ale na razie wczuwam się w rytmy. Wydaje sie byc rozbudowana, jest troche pogmatwana i jednak bez super znajomosci angielskiego to raczej dowiemy się mało. Mimo to zapowiada sie zacna rozgrywka.

05.09.2014 10:49
odpowiedz
AlkoPc
46
Pretorianin

Wygląda kiepsko, a przy oglądaniu gameplay'a znudziłem się po kilkunastu minutach. Ocenię jak pogram, a pogram pewnie dopiero po nabyciu gry w jakiejś konkretnej przecenie.

20.09.2014 14:32
odpowiedz
legolas93
45
Konsul

Alt3ir* Dokładnie, mnie też jakoś nie kręci magia, wiem już teraz, że chociaż czekałem na tą grę i miałem nadzieję, że zmienią jednak podejście i dadzą białą broń, to niestety zawiodłem się. Nudzi strasznie. Ktoś kto lubi magię na pewno będzie wniebowzięty, ale reszta która lubi sobie pomachać mieczem, toporem będzie zniesmaczona.

26.09.2014 23:40
odpowiedz
Snake Solid
64
Pretorianin
0.0

tworca to jedynie co moglbym zrobic to nakurwic,bo nerwy mi juz pekaja ta gra nie jest warta kupna na poczatku super fajnie a teraz kurwa? mam bossa nie mialem nic w toturialach i upgradach i innych kurwa,bossowi wgl nie schodzi hp? niech ta gra sie kurwa pierdoli mam wyjebane w takie cos dziekuje

28.09.2014 09:15
odpowiedz
zanonimizowany205760
97
Pretorianin
9.0

Gra jest genialna,ale to gra dla osób myślących,trzeba dobrze poznać crafting żeby dalej przejść.Jak na debiut studia- super.Optymalizacja nie jest zła,mam raczej słabego kompa.

20.01.2015 12:36
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

Ba nie jest dla ludzi ulomnych czyli 3/4 świata :)
Tylko dla ludzi myslacych co potrafia znich kase wyciagac :)
Ale tak pozatym gra sie przyjemnie odemnie 9/10 .

19.04.2015 20:47
odpowiedz
Vlad Tepes
50
Pretorianin
6.5

Przejście gry na explorerze zajęło mi ponad 20h - jak dla mnie twórcy przesadzili z długością gry co najmniej dwukrotnie, co parę kroków walka i mało zmieniający się krajobraz. Gdyby nie crafting czarów, gra przypominałaby mi najbardziej Serious Sama BFG, a chyba o nie o to chodziło. Fajnie, że można grać na ng+ od dowolnego portalu. Co do craftingu, to ja się ograniczyłem do upgrade automatycznego, co w zupełności wystarczyło. Podsumowując, zagrać można, ale nie jest to raczej obowiązkowa pozycja gracza FFP/RPG...

21.07.2015 10:55
odpowiedz
Boruto
2
Junior
8.5

Grze wystawilem 10/10 żeby troszkę podnieść srednia. Realna ocena to 8.5 za świetny system walki na najtrudniejszym wymagajaca gra. Magia i jeszcze raz magia. Jezeli ktos lubi eksterminacje i zagrywal w diablo to się skusi.
Jezeli taki schemat walki wcisnąć w lepsza fabule może otwartego erpega powstalby bardzo ciekawy tytuł. Ogólnie warto sprawdzić i lepiej grać w oryginal z patchami gdzie jest ng+ niż ściągać z torrentow zachęcam do kupna nie jest droga i wspomoże niezależne studio!

08.02.2016 20:45
odpowiedz
drenz
50
Generał
7.5

Dobra gra. Walka i crafting czarów - tak można opisać powyższą produkcję. Choć gra z głównym wątkiem i NG+ to ponad 20 godzin, to nie czułem znużenia. Jeśli usprawniało się czary z automatu, to pewnie odczuwalne było znużenie. Ja dłubałem trochę przy czarach i szukałem czegoś odpowiedniego dla siebie. I chociaż spośród 3 dostępnych rodzajów czarów sprawdziłem wszystkie, to zawsze znalazło się miejsce dla nekromancji - nie ma to jak swoja własna mała armia :) Wtedy bossowie padali w ciągu dwóch minut. Szkoda tylko, że magia nie miała wpływu na otoczenie. Gdyby za pomocą magii można było zasypywać gruzem z budynków, skałami, topić etc. wrogów albo w inny sposób uprzykrzać im potyczki, to gra byłaby killerem. Gra zoptymalizowana świetnie. Czasami autosave był rozmieszczony za rzadko jak i fabuła zupełnie nie porwała, ale rozwałka jest przednia. Za pieniądze, za które można ją nabyć (do 5$) , warto brać. Polecam

23.02.2018 04:30
odpowiedz
FeRu
40
Centurion
6.0

Próbowałem wytrzymać przy tej grze łuzej niż 10 godzin ale nie dałem rady....
Heretic czy Hexen wraz z róznymi modyfikacjami do tej pory bawią mnie lepiej niż Lichdom Battlemage. Brakuje mi tu bardzo broni białej i przyjemnego widoku bryzgajacej krwi czy odciętych konczyn lub głów.....Dark Messiah jest o wiele lepszy w tej dziedzinie mimo że to juz nie młody tytuł.
Gra prezentuje się świetnie i chciałoby sie aby remake Heretica czy Hexena tak wyglądał, jednak mimo dobrych chęci i niezłego wykonania nie jest to gra "kompletna" wg mnie.....Wielka szkoda że Hellraid wciąż gdzieś spoczywa głęboko zakopany na dyskach developerów Techlandu bo to był kandydat do miana nowego Hexena.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze