Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość sprzęt i soft 2 października 2015, 20:44

autor: Ender

Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok

Spółka Microsoft ogłosiła właśnie, że nabyła prawa do silnika fizycznego oraz oprogramowania deweloperskiego z rodziny Havok. Używana przez nie technologia od kilkunastu lat wykorzystywana jest w niezliczonych grach, począwszy od produkcji mobilnych, a skończywszy na wysokobudżetowych pecetowych oraz konsolowych hitach.

Firma od 2007 roku należała do Intela - Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok - wiadomość - 2015-10-02
Firma od 2007 roku należała do Intela

Microsoft ogłosił właśnie, że nabył silnik fizyczny oraz oprogramowanie z rodziny Havok, należące do irlandzkiej firmy o tej samej nazwie. Jej poprzednim właścicielem był Intel, który kupił ją w 2007 roku za 110 milionów dolarów. Gigant z Redmond nie podał jednak ile musiał zapłacić za całą spółkę, która od czasu pierwszego przejęcia rozwinęła znacząco katalog oferowanego software'u i technologii, a także nawiązała współpracę z niezliczonymi partnerami. Przedstawiciele amerykańskiego giganta zapewniają, że nie zmienią polityki ani kierunku rozwoju Havoka i nie ograniczą wykorzystania opracowanych przez firmę rozwiązań jedynie do platform wspieranych przez Microsoft. Jednym z nowych aspektów, którymi mają zająć się inżynierowie Havoka, będzie jednak wykorzystanie serwerów w chmurze do obliczeń fizycznych w grach, takich jak Crackdown 3.

Firma Havok powstała w 1998 roku. Opracowana przez nią pierwsza komercyjna wersja narzędzi deweloperskich Havok ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Pozwalały one na zaawansowane jak na tamte czasy symulowanie fizyki obiektów i interakcji pomiędzy nimi w czasie rzeczywistym. Wraz z udoskonalaniem oprogramowania i wprowadzaniem nowych funkcji Havok stawał się coraz bardziej popularny wśród producentów gier. Jedną z pierwszych produkcji, która w widowiskowy sposób i na szeroką skalę używała oferowanych przez niego rozwiązań był wydany w 2004 roku Half-Life 2. Od tamtego czasu technologie fizyczne Irlandczyków stały się integralną częścią blisko 200 tytułów największych producentów i wydawców, takich jak Electronic Arts, Activision Blizzard, Square-Enix, Ubisoft, Nintendo, Microsoft czy Sony. Z czasem zaczęli korzystać z nich także mniejsi deweloperzy, w tym ci którzy wyspecjalizowali się w aplikacjach mobilnych. Co więcej, technologie Havok są również popularne na co dzień w przemyśle filmowym przy opracowywaniu efektów specjalnych w największych kinowych blockbusterach.

Drobna część z tytułów, które wykorzystują technologię Havoka  - Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok - wiadomość - 2015-10-02
Drobna część z tytułów, które wykorzystują technologię Havoka
  1. Oficjalna strona firmy Havok
  2. Oficjalna strona firmy Microsoft