Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 sierpnia 2015, 09:20

autor: Krzysztof Nieradko

World of Warcraft – gra straciła kolejnych subskrybentów

Firma Blizzard Entertainment zdradziła za pośrednictwem ostatniego sprawozdania finansowego holdingu Activision Blizzard, że liczba subskrybentów gry World of Warcraft pod koniec drugiego kwartału bieżącego roku wyniosła 5,6 milionów osób. Jest to wynik o 1,5 miliona gorszy w stosunku do marca 2015 roku.

Liczba subskrybentów WoW-a spada. Czy nowy dodatek to naprawi? - World of Warcraft – gra straciła kolejnych subskrybentów - wiadomość - 2015-08-05
Liczba subskrybentów WoW-a spada. Czy nowy dodatek to naprawi?

Pod koniec 2014 roku gra World of Warcraft mogła pochwalić się ponad 10 milionami subskrybentów, natomiast w marcu tego roku okazało się, że liczba ta wyniosła już 7,1 miliona osób. Niestety, ale w drugim kwartale bieżącego roku (czyli do końca czerwca) również dostrzec możemy niemałą tendencję spadkową. Firma Blizzard ujawniła za pośrednictwem najnowszego sprawozdania finansowego, że graczy regularnie opłacających abonament zostało już tylko 5,6 milionów. Szybka matematyka i okazuje się, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy (w stosunku do marca tego roku, rzecz jasna) liczba ta zmniejszyła się o 1,5 miliona.

Mike Morhaime, dyrektor generalny Blizzard Entertainment, stwierdził, że największy spadek w liczbie subskrypcji odnotowano na Wschodzie. Firma Blizzard przyznała jednak, że premiera aktualizacji Furia Piekielnego Ognia (Fury of Hellfire) pozwoliła ustabilizować liczbę subskrybentów, a omawiane World of Warcraft pod względem popularności nadal pozostaje najlepszym tytułem MMORPG z obowiązkowymi płatnościami.

Mimo wszystko okazuje się, że przedstawiciele amerykańskiego holdingu Activision Blizzard mają sporo powodów do zadowolenia. O ile bohater niniejszej nowinki radzi sobie umiarkowanie dobrze (sytuacja ta być może ulegnie zmianie za sprawą nowego dodatku, który zostanie ujawniony jutro podczas tegorocznego gamescomu), o tyle inne tytuły firmy, jak Diablo III, Hearthstone: Heroes of Warcraft czy Destiny, mogą pochwalić się naprawdę bardzo dobrymi rezultatami.