Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2013, 21:43

autor: Adrian Werner

Relacja z konferencji Sony na targach gamescom 2013

Konferencja Sony na targach gamescom okazała się wyjątkowo udana. Zapowiedziano zatrzęsienie nowych tytułów, w tym kontynuację legendarnego cyklu Shadow of the Beast. Ponadto ogłoszono datę premiery PlayStation 4 oraz obniżki cen PlayStation 3 i PlayStation Vita.

PlayStation 3

Sony rozpoczęło konferencję z wykopem – od nowego zwiastuna Gran Turismo 6. Co by nie mówić o studiu Polyphony, jego pracownicy wiedzą, jak robić efektowne filmiki. Gra zawita na półki sklepów 6 grudnia tego roku.

Oczy wszystkich zwrócone są obecnie na nadchodzącą nową generację konsol, ale Sony nie zamierza porzucać PlayStation 3. Dowodem na to jest zapowiedź LittleBigPlanet Hub. Gra oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Ma to zapewnić liczną grupę użytkowników, co powinno zagwarantować regularny strumień nowych poziomów tworzonych przez samych fanów.

Ponadto zapowiedziano obniżkę ceny PlayStation 3. Wersję konsoli z dyskiem twardym o pojemności 12 GB nabędziemy za 199 euro. Warto również wspomnieć, że Sony ogłosiło, iż do sklepów trafi specjalna edycja PlayStation 3 z dołączoną pełną wersją Grand Theft Auto V. Ponadto osoby, które złożoną zamówienie przedpremierowe na tę grę będą mogły nabyć wcześniejsze produkcje studia Rockstar w cyfrowej dystrybucji w cenie obniżonej o 75%.

PlayStation Vita

Nie zapomniano również o PlayStation Vita. Sony sprawiło sporą niespodziankę zapowiadając, że na platformę zawitają Football Manager Classic 2014, Lego Marvel, Borderlands 2, Starbound oraz Fez. Cena samej konsoli zostanie obniżona do 199 euro. Stanieją również karty pamięci.

Sony pracuje także nad własnymi produkcjami na PlayStation Vita. Wśród nich znalazło się Murasaki Baby, w który za pomocą ekranu dotykowego trzymając postać za rękę przeprowadzimy ją przez świat koszmarów sennych.

Natomiast Big Fest pozwoli na wcielenie się w organizatora festiwalu muzycznego. Naszym zadaniem będzie planowanie atrakcji i odkrywanie nowych obiecujących zespołów. Funkcje społecznościowe pozwolą konkurować z kolegami lub nawiązać z nimi współpracę.

Gry niezależne

Sony kładzie duży nacisk na gry niezależne i samo zwraca się z propozycją współpracy do najlepszych zespołów Indie. Dzięki temu na konsole firmy przeniesionych zostanie wiele pecetowych projektów, w tym:

  1. Rogue Legacy – ukaże się w 2014 r. na PlayStation 4 i PlayStation Vita.
  2. The Binding of Isaac Rebirth – 2014 r w wersjach na PlayStation 4 I PlayStation Vita.
  3. N++ - zima 2013 r. na PlayStation 4.
  4. Volume– na PlayStation 4 i PlayStation Vita w 2014 r.
  5. Guns of Icarus Online – na PlayStation 4.
  6. Wasteland Kings - na PlayStation 4 i PlayStation Vita w 2014.
  7. Hotline Miami 2: Wrong Number – na PlayStation 4 i PlayStation Vita w 2014 r.

Kolejnym indykiem, który zawita na PlayStation 4 jest Everybody’s Gone to the Rapture studia The Chinese Room, czyli zespołu znanego z Dear Esther. Zademonstrowano pierwszy zwiastun projektu i prezentował się on bardzo intrygująco.

Natomiast hiszpańskie studio Tequilla Works pracuje nad projektem Rime. Wyświetlono zwiastun wczesnej wersji, na którym mogliśmy zobaczyć przepiękny kreskówkowy styl graficzny. Zdecydowanie była to jedna z najciekawszych produkcji pokazanych na konferencji Sony.

Z kolei znane z gry Magicka studio Arrowhead pracuje nad Helldivers, czyli strzelanką science-fiction z widokiem z lotu ptaka, która pozwoli na wspólną zabawę posiadaczom PlayStation 3, PlayStation 4 i PlayStation Vita.

Dla fanów automatowych strzelanek skierowane jest Resogun. Produkcja jest o tyle nietypowa, że każdy poziom ma postać kręgu i zamiast lecieć cały czas w prawą stronę ekranu możemy do woli zmieniać kierunek ruchu. Za projektem stoją twórcy Super Stardust HD, czyli ludzie ze studia Housemarque.

PlayStation 4

Olbrzymie emocje wywołało ogłoszenie, że na PlayStation 4 zmierza nowa odsłona legendarnej amigowej serii Shadow of the Beast. Pokazano krótki zwiastun, który prezentował się bardzo atrakcyjnie pod względem graficznym, ale nie zawierał niestety fragmentów rozrywki. Ponadto dowiedzieliśmy się, że studia Naughty Dog, Santa Monica i Media Molecule pracują nad nowymi, nieujawnionymi jeszcze projektami.

Po wysypie zapowiedzi nowych projektów Sony zaserwowało świeże zwiastuny inFamous: Second Son i The Playroom. Przy okazji ujawniono, że drugi z tych tytułów będzie zainstalowany na każdym egzemplarzy PlayStation 4. Tę część konferencję zakończył filmik pokazujący tryb wieloosobowy w Killzone: Shadow Fall.

Pochwalono się również, że PlayStation 4 zmierza ponad 20 usług video, w tym Twitch. Na konsoli pojawi się także ulepszona wersja serwisu Music Unlimited. Dzięki niemu podczas grania będziemy mogli słuchać wybranych przez siebie utworów.

Co ciekawe, firma nawiązała współpracę z dostawcami Internetu, dzięki czemu zaoferują oni specjalne oferty dopasowane do potrzeb graczy. Ponadto każdy posiadacz PlayStation 4 otrzyma za darmo 14-dniowy pełny dostęp do usługi PlayStation Plus, wliczając w to możliwość zagrania w pełne wersje gier dostępnych na tym serwisie.

Pokazano również gry, jakie na premierę PlayStation 4 szykuje firma Ubisoft. Wśród nich znalazło się Assassin’s Creed IV: Black Flag. Produkcja otrzyma na konsoli Sony ekskluzywne misje, w których wcielimy się w Aveline, czyli główną bohaterkę Assassin's Creed III: Liberation. Również Watch Dogs zaoferuje na PlayStation 3 i PlayStation 4 dodatkowe materiały, w tym cztery misje, które starczą na około 60 minut zabawy. Ponadto filmowy oddział Sony pracuje nad przeniesieniem Watch Dogs na srebrny ekran.

Na koniec pochwalono się, że gracze złożyli już milion preorderów na PlayStation 4. Konsola zadebiutuje w Europie (w tym także w Polsce) 29 listopada tego roku. Wśród tytułów startowych znajdą się dwa pecetowe przeboje – Minecraft i War Thunder.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej