Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lipca 2012, 11:38

autor: Adrian Werner

Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta

Magrunner to gra logiczna FPP inspirowana twórczością H.P. Lovecrafta, której autorzy proszą fanów o wsparcie finansowe. Potrzebne środki chcą zgromadzić za pomocą przypominającego Kickstartera nowego serwisu Gameplanet Lab.

Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta - ilustracja #1
Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta - ilustracja #2

Wkrótce na Gameplanet Lab wystartuje zbiórka na grę Day One. Nad tą przygodówką pracuje studio Pendulo, czyli autorzy The Next Big Thing, Yesterday oraz serii Runaway.

Serwis Kickstarter umożliwia twórcom zbieranie od samych graczy środków na produkcję. Sukces tej usługi jest tak duży, że kwestią czasu było pojawienie się licznych naśladowców. Od dawna działa już kilka konkurencjach stron, takich jak Indiegogo czy 8-bit Funding. Teraz do tej listy postanowił dołączyć zajmujący się sprzedażą gier sieciowy sklep Gameplanet. Pomysł firmy na biznes jest jednak trochę inny. Na Gameplanet Lab (bo taką nazwę nadano całemu przedsięwzięciu) pojawiać się będą jedynie specjalnie wybrane i najbardziej obiecujące projekty. Ponadto korzystający z serwisu deweloperzy mają być związani umową, na mocy której będą zobowiązani do dostarczenia użytkownikom obiecanych nagród, w tym pełnych wersji gier. Warto dodać, że takiego obowiązku nie mają twórcy na Kickstarterze.

Pierwszym tytułem, który chce za pośrednictwem Gameplanet Lab zebrać fundusze potrzebne na produkcję jest Magrunner: Dark Pulse, czyli czerpiąca pełnymi garściami z twórczości H.P. Lovecrafta pierwszoosobowa gra logiczna. Projekt opracowuje zespół 3AM Games, utworzony jako nowe studio firmy Frogwares, znanej z serii przygodówek z Sherlockiem Holmesem w roli głównej.

Akcja Magrunner osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości. Fabuła opowie o losach młodzieńca imieniem Yoshi oraz jego mechanicznego psa Newtona. Duet ten weźmie udział w organizowanym przez korporację Gruckezber konkursie, w którym nagrodą jest 1 milion kredytów. Szybko jednak okaże się, że z pozoru niewinny turniej ma posłużyć znacznie mroczniejszym celom. Autorzy chcą połączyć stylistykę science-fiction z bestiariuszem kosmicznych koszmarów znanym z powieści H.P. Lovecrafta, tworząc mieszankę powszechnie określaną mianem Cthulhupunk. Pozwoli to na ukazanie zarówno klasycznych Wielkich Przedwiecznych oraz ich sług, jak i ich futurystycznych wersji.

Rozgrywka przypominać będzie serię Portal, choć sama mechanika zabawy ma być mocno odmienna. W Magrunner do rozwiązywania zagadek wykorzystamy bowiem moc manipulowania siłami magnetycznymi. Na naszej drodze stanie masa śmiercionośnych pułapek i przeżycie wymagać ma sporej dozy sprytu. Nie zabraknie też fragmentów, w których będziemy musieli wykazać się dobrym refleksem. Poza trybem dla pojedynczego gracza pojawi się również multiplayer.

Początkowe fragmenty kampanii toczyć się będą w naszpikowanej nowoczesną technologią siedzibie korporacji Gruckezber. Z czasem miejsce to zacznie jednak ulegać transformacji w coś koszmarnego. Graficzną stronę gry napędzać będzie silnik Unreal Engine 3.

Autorom udało się już na własną rękę zdobyć większość potrzebnych środków. Do pełni szczęścia brakuje im jeszcze 100 tysięcy dolarów i o tę sumę proszą graczy. Wspomagając studio 3AM Games 15 dolarami otrzymacie pełną wersję gry po jej premierze. Obecnie licznik na stronie pokazuje 24 tysiące dolarów, a do końca zbiórki zostały jeszcze 43 dni.

Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta - ilustracja #3
Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta - ilustracja #4
Wystartowała zbiórka na Magrunner - grę logiczną inspirowaną Portalem i twórczością H.P. Lovecrafta - ilustracja #5

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej