Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 czerwca 2012, 10:50

autor: Adrian Werner

Autorzy The Darkness II zapowiedzieli kooperacyjną grę akcji Warframe

Znane z takich tytułów jak w Unreal Championship, Dark Sector i The Darkness II studio Digital Extremes zapowiedziało grę Warframe. Będzie to kooperacyjna strzelanka oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Autorzy The Darkness II zapowiedzieli kooperacyjną grę akcji Warframe - ilustracja #1
Warframe skoncentruje się na trybie kooperacyjnym.

Gry oparte na modelu darmowym z mikropłatnościami stały się tak popularne, że coraz więcej deweloperów próbuje swoich sił w tym segmencie rynku. Najnowszym przykładem tego trendu jest zespół Digital Extremes, który zapowiedział właśnie kooperacyjną strzelankę Warframe.

Akcja toczyć się będzie w odległej przyszłości, a fabuła skoncentruje się na rasie Tenno, którą na skraj wymarcia doprowadziło imperium Grineer. Los słabszej ze stron tego konfliktu wydawał się przesądzony, ale wszystko uległo zmianie wraz z odkryciem tytułowych pancerzy bojowych. Te prastare artefakty dawno nieistniejącej już cywilizacji zapewniają swoim użytkownikom niezwykłe możliwości ofensywne i tylko Tenno są w stanie je obsługiwać. W rezultacie wojna nagle stała się znacznie bardziej wyrównana.

Warframe nastawione będzie na tryb kooperacyjny. Gracze połączą się w drużyny i wyruszą na misje przeciwko Grineerom. Istotnym elementem zabawy ma być rozwijanie oraz modyfikowanie możliwości pancerzy oraz uzbrojenia. Zdobycie najlepszych części i ekwipunku wymagać będzie wykonania niebezpiecznych zadań. Co ciekawe, misje generowane będą w sposób losowy, co powinno znacząco przedłużyć zabawę.

Digital Extremes planuje wypuszczenie Warframe pod koniec roku. Szykowana jest jedynie wersja pecetowa. Ruszyła już oficjalna strona projektu, na której można zarezerwować imię postaci i zgłosić chęć wzięcia udziału w nadchodzących beta testach.

Warto dodać, że zespół Digital Extremes przez ostatnią dekadę koncentrował się głównie na konsolach i Warframe jest powrotem do pecetowych korzeni firmy. Pracownicy studia stwierdzili, że system darmowy z mikropłatnościami jest w pewnym stopniu spadkobiercą modelu shareware. Gracze sami decydują za co chcą płacić, co wymusza na deweloperach słuchanie i spełnianie życzeń użytkowników.

Osobom pamiętającym historię studia Digital Extremes gra Warframe może wydawać się dziwnie znajoma. Nie bez powodu. Takie elementy jak futurystyczny klimat, specyficzne projekty pancerzy i muzyka stylizowana na plemienną są żywcem wyjęte z poprzedniego projektu studia zatytułowanego Dark Sector, a konkretnie z jednej z wczesnych jego wersji. Początkowo gra tworzona była bowiem jako skradanka osadzona w odległej przyszłości. Ostatecznie jednak kompletnie porzucono tę koncepcję i zaczęto praktycznie od zera, przenosząc akcję do współczesnej Rosji i kładąc nacisk na dynamiczną walkę.

Dla porównania warto przypomnieć jak prezentowała się wcześniejsza wersja Dark Sectora:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej