Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 sierpnia 2011, 12:00

autor: Marek Oramus

Czat w Star Wars: The Old Republic umożliwi rozmowy między wrogimi frakcjami

Jak poinformował pracownik firmy BioWare, w Star Wars: The Old Republic przedstawiciele zwaśnionych frakcji będą mogli porozumiewać się za pośrednictwem lokalnego czatu.

W niedawno opublikowanej informacji o huttballu, nowym trybie rozgrywki PvP w grze Star Wars: The Old Republic, największe kontrowersje wzbudziła wizja wspólnej rozrywki obywateli wrogo do siebie nastawionej Republiki i Imperium Sithów. Okazuje się, że studio BioWare przygotowało jeszcze jedno rozwiązanie, które wpisuje się w ten trend, a mianowicie możliwość rozmowy za pomocą czatu między członkami zwaśnionych frakcji.

Czat w Star Wars: The Old Republic umożliwi rozmowy między wrogimi frakcjami - ilustracja #1

Georg "Observer" Zoeller, odpowiedzialny za system walki w Star Wars: The Old Republic, odniósł się do tej kwestii za pośrednictwem oficjalnego forum produkcji. „Zgodnie z ustaleniami omówionymi podczas konwentu komiksowego w San Diego, w grze wprowadziliśmy oddzielne kanały rozmowy dla poszczególnych frakcji. Rozwiązanie to dotyczy jednak tylko ogólnego czatu, wspólnego dla wszystkich przebywających na danej planecie”, stwierdził przedstawiciel firmy BioWare.

Czat w Star Wars: The Old Republic umożliwi rozmowy między wrogimi frakcjami - ilustracja #2

Oznacza to, że jeśli chcemy porozmawiać z innymi graczami znajdującymi się w najbliższym otoczeniu, to w tym wypadku przynależność do różnych stron konfliktu nie będzie stanowić żadnej przeszkody. Co ciekawe, jedynym ujawnionym powodem, dla którego wprowadzono takie ograniczenie w przypadku globalnego czatu, była duża liczba nadużyć, obelg i innych negatywnych zachowań graczy. Twórcy rozważali domyślne wyłączenie go, ale problem okazał się zbyt istotny. Dodatkowo pracownicy studia BioWare zastanawiają się nad filtrowaniem lokalnych kanałów rozmowy.

Przypomnijmy, że w większości gier z gatunku MMO wymiana zdań między członkami przeciwnych frakcji jest niemożliwa. Dla porównania, w przypadku World of Warcraft rozmowy wrogich nacji są nieczytelne. Dlatego rozwiązanie zaproponowane w Star Wars: The Old Republic wydaje się być dość kontrowersyjne.