Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2008, 06:07

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie!

W nocy z dnia 21 na 22 października na konferencji prasowej w San Francisco miała miejsce oficjalna odsłona najnowszego dzieła LucasArts i BioWare, mianowicie – MMO w klimacie Gwiezdnych Wojen – Star Wars: The Old Republic!

W nocy z dnia 21 na 22 października na konferencji prasowej w San Francisco miała miejsce oficjalna odsłona najnowszego dzieła LucasArts i BioWare, mianowicie – MMO w klimacie Gwiezdnych Wojen – Star Wars: The Old Republic!

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie! - ilustracja #1

Wszystkie podejrzenia oraz wcześniejsze informacje dotyczące tego wydarzenia okazały się jak najbardziej trafne. W dalszej części newsa znajdziecie relację z LiveBlogu udostępnionego na łamach serwisu Videogaming247.com, gdzie obecni na konferencji dziennikarze, na żywo, pisali o tym co dzieje się podczas prezentacji.

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie! - ilustracja #2

Jak zapowiadano – kurtyna tajemnicy miała opaść równo z godziną 23:00 (14:00 czasu PST), jednak już po kilku minutach od pierwszego wystąpienia twórców SW:TOR, serwisy IGN.com oraz Gamespot opublikowały materiały związane z projektem.

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie! - ilustracja #3

W sumie, niby nic nadzwyczajnego. Wiele serwisów zajmujących się tematyką gier, zaczęło rozpowszechniać pierwsze doniesienia oraz potwierdzać wszelkie wcześniejsze plotki. Jednak, podkreślam słowo jednak, żaden serwis nie przygotował tak obszernego artykułu jak dwa wymienione powyżej. Kilkustronicowy news na IGN, zawierający „wcześniej” opracowane teksty oraz kolejny „przydługawy” wpis na Gamespot, zawierający dodatkowo screenshoty z gry (której teoretycznie nikt jeszcze nie widział…) i filmik prezentacyjny z udziałem producentów, wypowiadających się o swoim MMO. Mimo, iż oficjalna premiera jest dopiero jutro, będąc ostatnio w studiu BioWare Austin, mieliśmy okazję na wyłączność, poznać kulisy produkcji. – pisze IGN.

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie! - ilustracja #4

Cała impreza związana z samą prezentacją trwała stosunkowo krótko – około godziny. Później ekipy prasowe przystąpiły do przeprowadzania wywiadów oraz zagłębiania się w szczegóły podczas rozmów z twórcami SW:TOR.

Więcej wiadomości na GOL’u – już wkrótce. Pierwsze wrażenia, screenshot’y, zapowiedzi oraz kolejne porcje newsów.

Zapraszam również na nowo otwartą, oficjalną stronę gry Star Wars: The Old Republic.

Star Wars: The Old Republic – nowe MMO LucasArts i BioWare oficjalnie! - ilustracja #5

Relacja z pierwszej części konferencji.

23:19

Pokazują filmik i właśnie zaprezentowali logo. Mówią o historii gier związanych ze światem Gwiezdnych Wojen. Kierownicy BioWare na ekranie.

23:20

Mówią o KotOR i KotOR 2

23:20

Prezentacja zmontowanego gameplay’a z w/w gier.

23:21

Mamy nadzieje powrócić do Knights of the Old Republik w wielkim stylu – mówi szef LucasArts, Daryl Rdriguez. Właśnie ochrzcił nowe MMO mianem najgorzej skrywanej tajemnicy w historii rynku gier.

23:21

Właśnie oficjalnie zapowiedział odsłonę nowego MMO. Mówi, że studio BioWare było jedynym oczywistym partnerem w kwestii podjęcia się tego projektu.

23:22

Scenopisarskie doświadczenie BioWare oraz umiejętności Electronic Arts w rozpowszechnianiu gier na wielką skalę były dla nas kluczowym elementem.

23:22

Ray Muzyka (dyrektor generalny) i Greg Zeschuk (prezes) firmy BioWare właśnie pojawili się na scenie.

23:23

Społeczność BioWare długo czekała na odsłonę tej gry.

Tak, to prawda.

23:24

W odpowiedzi na spekulacje dot. KotOR 3, mówią, iż ich nowe dzieło to o wiele więcej niż „3” – To 3, 4, 5, 6, …, 9 – Jest tak obszerne.

23:24

To cała galaktyka. Galaktyka Gwiezdnych Wojen.

23:25

Modyfikacje, walka, fabuła. Treść nadaje znaczenie naszym poczynaniom. To MMO przeniesie nas na wyższy poziom rozrywki multiplayer.

23:25

To był Ray, teraz Greg – mówi o tym by wskrzesić wielkie zjawisko jakim są GW.

23:25

Na razie nie zaserwują gameplay’a. Chcą wszystko zapiąć na ostatni guzik zanim go pokażą. Jest też RvR – właśnie dodał.

23:26

Mówi, że zamierzają stworzyć taką grę, gdzie każdy styl rozgrywki w MMO będzie miał swoje miejsce. (casual, hardcore itp.)

23:26

Teraz mówi o towarzyszach gracza występujących w SW:TOR

23:26

Wymienia: Chewbacca, Luke, R2D2 etc. Dodaje, iż właśnie kompani w TOR będą swoistym pryzmatem, przez który gracz będzie mógł podziwiać świat GW.

23:27

Można ich kontrolować, wymieniać i okażą się niezwykle pomocni.

23:27

KotOR 2 jest , można by rzec przytłaczany przez nasze nowe MMO. To mały karzełek w porównaniu do tego kolosa.

23:27

Kolejny filmik na pobudzenie apetytu.

23:28

Tysiące lat przed narodzinami Darth Vader’a…

23:30

Potężny statek krążący nad jakąś planetą. Kryształ unoszący się przed kobietą. Niesamowity port kosmiczny, gdzieś na pustyni. Sith miażdży strażnikowi – droidowi szyję i dostaje się do portu. W dłoni dzierży połyskujący na czerwono miecz świetlny. Kobieta – Jedi, którą stronę mocy wybierze… Muzyka z Gwiezdnych Wojen.

23:30

Mam gęsią skórkę – wyglądało bosko.

23:30

Na scenie James Ohlen – creative direktor z BioWare.

23:31

Ta gra to najbardziej fascynujący i wymagający projekt, przy którym miał okazję pracować. Dochodzi do wniosku, że to jest pierwsze MMO napędzane tak naprawdę fabułą. Setki lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w filmie. Daje to możliwość kreowania własnej historii w galaktyce.

23:32

Akcja ma się rozgrywać 300 lat po wydarzeniach znanych z KotOR. Powstaje nowe Imperium Sithów .

23:32

Będziemy mieli do dyspozycji dwie frakcje – Republika oraz Imperium Sithów, każda z własnym głownym wątkiem fabularnym.

23:33

Wszystkie rzeczy pokazywane teraz na ekranie można już znaleźć na oficjalnej stronie SW:TOR

23:33

Gracze będą musieli dokonywać wielu trudnych wyborów – dobro, zło, czasem również takich nieprzewidywalnych.

23:34

Towarzysze będą odgrywali istotną rolę w rozgrywce.

23:34

Wydaje się, iż nowa gra będzie oferować wręcz niepowtarzalne przeżycia.

23:34

Jeff Dobson – dyrektor artystyczny, na scenie.

23:35

To najbardziej ambitny projekt w mojej karierze – mówi.

23:36

Chcą aby nowe dzieło było czymś zupełnie wyjątkowym, w odniesieniu do stylu, kreacji artystycznej i wizualizacji. Pokazują screenshot’y.

23:36

Ogólniki na temat koncepcji świata GW i roli Sithów.

23:37

Wszystko co związane z grą zaczyna swoją egzystencję jako concept art. – krzesła etc.

23:37

Chcą, żeby wizualnie wyglądało to tak jakby po prostu ożywiono same concept arty.

23:38

Nikt nie chce być tylko postacią w grze. Jeżeli jesteś silny – masz szerokie ramiona i mocno zarysowaną szczękę . Chcą stworzyć wizerunek swoistej egzystencji w świecie SW:TOR

23:39

Mówi, iż gra ma trafić do szerokiej gamy graczy o zróżnicowanych konfiguracjach sprzętowych.

23:39

Od średniej klasy komputery, po sprzęt High-End’owy.

23:39

Jeszcze daleka droga przed nami, jednak wszystkie prezentowane screen’y są bezpośrednio z gry.

23:39

Wreszcie gameplay.

23:40

Wow…

23:42

Trzy lub cztery różne miasta i bazy, postacie z mieczami świetlnymi, walczące potwory, ruch „uliczny” w powietrzu, wspaniałe lokacje, walka przy użyciu mocy, elementy sztuk walki, mężczyźni i kobiety, Jedi oraz Sith’owie. Będąc szczerym to wygląda świetnie.

23:42

System PvP oraz raidy – potwierdzone.

23:43

Greg: Wierzymy, iż ta gra będzie naprawdę czymś wyjątkowym. Nie chcą podać daty wydania.

23:43

Szef LucasArts mówi o tym jak bardzo cieszą się ze współpracy z EA oraz BioWare.

23:43

Przyszedł czas na pytania i odpowiedzi.

23:44

Pytanie: Czy to co widzieliśmy to wersja Pre-Alpha?

Odp.: Tak, jeszcze gorąca, specjalnie dla prasy – jeszcze jest wiele do zrobienia.

23:44

Ray nie chce powiedzieć jak długo trwają prace nad grą. Chcemy mieć pewność, że dostarczymy graczom wspaniałe i niezapomniane wrażenia.

23:45

Na pytanie dotyczące wersji na konsole odpowiedź brzmiała: Dzisiaj rozpatrujemy tylko wersję na PC.

23:46

Na razie jesteśmy mniej zainteresowani datą wydania, bardziej zależy nam na zrobieniu naprawdę dobrej gry.

23:46

Greg powiedział, iż w grze będą dostępne klasy do wyboru.

23:46

Ktoś wspomniał o Star War Galaxies. Na razie koncentrujemy się tylko i wyłącznie na SW:TOR MMO.

23:47

P: Czy będzie beta?

O: Tak, na jakimś etapie – na pewno.

23:48

Wypowiedź Ray’a dotycząca klas postaci: Jeżeli coś dało się zrobić w filmie, będzie to również możliwe w grze.

23:48

Pokazują znów trailer z gameplay’em.

23:50

Nazwany – przedprodukcyjnym materiałem filmowym prezentującym rozgrywkę. Bardzo kreskówkowy styl. Wiele efektów, połyskujące miecze świetlne i inne atrakcyjne elementy dynamicznego oświetlenia. Dużo różnych skilli, Sith władający płomieniami, zdolności rażenia piorunami etc.

23:51

To tyle, teraz czas na wywiady i całą resztę. Dziękuję za uwagę.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej