Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 grudnia 2018, 19:53

autor: Ender

The Game Awards 2018 – widownia gali podwoiła się względem ubiegłego roku

Organizatorzy gali rozdania nagród The Game Awards 2018 pochwalili się, że widownia wydarzenia podwoiła się względem ubiegłego roku. Transmisję eventu oglądało w kilkudziesięciu serwisach internetowych w sumie 26 milionów osób.

Tegoroczna gala rozdania nagród The Game Awards 2018 miała miejsce w ubiegłym tygodniu, była ona ostatnim dużym branżowym wydarzeniem roku i przyniosła szereg nowych zwiastunów oraz zapowiedzi gier. Wiele osób chwaliło również wydarzenie zauważając, że powoli znajduje ono własną unikalną formułę, która łączy w sobie wiele, często sprzecznych ze sobą, idei i interesów sponsorów oraz nagradzanych deweloperów i twórców. Główny pomysłodawca wydarzenia, kanadyjski dziennikarz Geoff Keighley, ogłosił na Twitterze imponujące wyniki oglądalności gali, które podwoiły się względem poprzedniego roku, wzrastając o 128 procent.

Pierwsza edycja imprezy odbyła się w 2014 roku - The Game Awards 2018 – widownia gali podwoiła się względem ubiegłego roku - wiadomość - 2018-12-12
Pierwsza edycja imprezy odbyła się w 2014 roku

Galę na żywo streamować miało w sumie 26,2 miliona osób, które korzystały z ponad czterdziestu różnych serwisów transmitujących event, takich jak YouTube, Twitch czy Facebook. Wydarzenie pobiło również rekord Twitcha i stało się najpopularniejszym streamem w jego historii, przyciągając jednocześnie 1,13 miliona widzów. Ogólnie, w najbardziej gorącym momencie imprezy, event na całym świecie oglądały równocześnie cztery miliony graczy. Zaznaczmy, że w 2017 roku The Game Awards zebrało przed ekranami „zaledwie” 11,5 miliona osób.

Dla porównania podajmy jeszcze wyniki oglądalności streamu The Game Awards z poprzednich edycji imprezy:

  1. rok 2018: 26.2 milionów widzów (wzrost o 128 procent)
  2. rok 2017: 11.5 milionów widzów (wzrost o 202 procent)
  3. rok 2016: 3.8 milionów widzów (wzrost o 65 procent)
  4. rok 2015: 2.3 miliona widzów (wzrost o 23 procent)
  5. rok 2014: 1.9 miliona widzów

Keighley dodaje także, że hasło „The Game Awards” zajęło pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych twitterowych hashtagów na świecie. Równie imponujące było zainteresowanie graczy głosowaniem na nominacje do nagród. W przeciągu kilku tygodni od ich ogłoszenia, organizatorzy naliczyli w sumie 10,5 miliona oddanych głosów, co było wynikiem o połowę lepszym od tego z poprzedniego roku.

  1. The Game Awards 2018 – podsumowanie imprezy
  2. Oficjalna strona The Game Awards 2018
The Game Awards 2018 – widownia gali podwoiła się względem ubiegłego roku - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.