Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2018, 08:48

Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Mała rewolucja czeka nas w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L. - ilustracja #1

System statystyk postaci S.P.E.C.I.A.L. to jeden ze znaków rozpoznawczych serii Fallout. Dlatego nikogo nie zdziwi informacja, że pojawi się on również w nadchodzącym Fallout 76. Na potrzeby trybu multiplayer będzie on jednak nieco zmodyfikowany. To samo czeka zresztą system perków.

Podobnie jak w Fallout 4, w miarę zdobywania kolejnych poziomów, gracze otrzymywać będą specjalne punkty (perk points). Gra przyznawać będzie jeden punkt na każdy poziom postaci, jednak sposób ich wykorzystywania będzie różnił się od tego, do czego mogliśmy się już przyzwyczaić. Punkty umiejętności (perków) wydawać będziemy w jednej z siedmiu kategorii S.P.E.C.I.A.L.

Gdy zdecydujemy się przypisać punkt do jednej z kategorii, nie zobaczymy okienka wyboru nowej umiejętności, tylko jedną z trzech kart perków. Każda z nich ma do zaoferowania coś innego. Karty perków będą miały trójstopniowy system rang – „moc” umiejętności będzie zależała od ilości gwiazdek na karcie perka. Prawdopodobnie rozwój kart będzie odbywał się przy zdobywaniu kolejnych poziomów, to znaczy zamiast wydawać punkt na nowe umiejętności, pojawi się możliwość dodania gwiazdek do już posiadanych.

W nowej odsłonie serii Fallout zmieniony zostanie nie tylko system zdobywania perków, ale także sposób ich używania. Do tej pory, odblokowując jakąś umiejętność, uzyskiwaliśmy do niej stały dostęp (wszystkie perki były aktywne cały czas). W Fallout 76 nasza postać będzie miała ograniczoną ilość slotów na perki. Oznacza to, że będziemy czerpać korzyści z posiadania perka dopiero w momencie umieszczenia jego karty w przeznaczonym do tego slocie.

Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L. - ilustracja #2

Nie będzie zatem możliwości aktywowania wszystkich posiadanych przez gracza perków. Zapowiadana jest jednak opcja podmiany kart perków „w locie”, aby móc dostosować umiejętności naszej postaci do sytuacji na ekranie.

Przypomnijmy jeszcze, że Fallout 76 zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Gra ukaże się 14 listopada tego roku. Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.

Michał Ostiak

Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

więcej