Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 marca 2018, 12:12

autor: Bartosz Świątek

169 tys. osób odwiedziło katowicki Spodek podczas ESL One i IEM

W czasie zorganizowanych na przestrzeni dwóch weekendów ESL One oraz IEM Katowice 2018, katowicki Spodek odwiedziło przeszło 169 tys. ludzi.

ESL i Intel mają powody do zadowolenia. Źródło: twitter.com/IEM. - 169 tys. osób odwiedziło katowicki Spodek podczas ESL One i IEM - wiadomość - 2018-03-28
ESL i Intel mają powody do zadowolenia. Źródło: twitter.com/IEM.

Polskie wydarzenia esportowe cieszą się coraz większą estymą. W ciągu dwóch weekendów (24-25 lutego oraz 2-4 marca), w czasie których w katowickim Spodku zorganizowano ESL One oraz IEM Katowice 2018, halę odwiedziło przeszło 169 tys. osób. Filmy i publikacje na Twitterze i Facebooku zostały wyświetlone 187 mln razy. Transmisję ze wspomnianych wydarzeń oglądano łącznie przez 3,4 miliarda (!) minut.

Popularność rośnie błyskawicznie

Większą popularnością cieszył się pierwszy z weekendów: w szczytowym momencie zmagania obserwowało równocześnie 2,2 mln ludzi – o 80% więcej niż rok wcześniej. W przypadku rozgrywek z początku marca było to 1,7 mln osób i również tutaj odnotowano wzrost, choć mniejszy – o 26%. Jak informują organizatorzy – ESL (największa na świecie firma zajmująca się e-sportem) oraz Intel (producent procesorów i innowator branży IT) – były to dwa największe wydarzenia esportowe tego roku.

Za nami kolejne dwuweekendowe wydarzenie w Katowicach. Rozwijamy nasze eventy i nieprzerwanie chcemy pokazywać fanom najbardziej legendarne zmagania esportowe oraz zapewniać im nieprawdopodobne doznania. Trudno było o bardziej emocjonujące zwieńczenie niesamowitych turniejów, które w tym roku rozegrano w Katowicach. Cieszymy się, że mogliśmy zapewnić niezapomniane chwile fanom zgromadzonym w Spodku i przed ekranami w domach – stwierdził Michał Blicharz, wiceprezes Pro Gaming w ESL.

ESL One Katowice - infografika

W Katowicach prowadzono prestiżowe rozgrywki Dota 2, CS: Global Offensive, Starcrafta 2, a także innych, popularnych tytułów (m.in. PUBG, League of Legends). W puli nagród znalazło się przeszło 7 mln złotych. Równolegle z wielkimi turniejami, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyły się targi IEM Expo, gdzie można było znaleźć cztery sceny esportowe, na których odbywały się inne rozgrywki – m.in. CS:GO dla kobiet. Udostępniono także Intel Experience Zone, gdzie goście mogli sprawdzić najnowsze technologie gamingowe (np. gogle do rzeczywistości wirtualnej). Z kolei analitycy, inwestorzy, marketingowcy oraz przedstawiciele mediów wzięli udział w prestiżowej, zamkniętej konferencji Global Esport Forum – ta odbyła się 1 marca, na dzień przed rozpoczęciem fazy pucharowej IEM Katowice 2018.

Pasja, jaką ma esportowa społeczność, w połączeniu z innowacyjnymi technologiami firmy Intel, czynią nasze wydarzenia niezapomnianymi. W 12. sezonie Intel Extreme Masters cały czas zapewnia niesamowite emocje i cieszymy się każdą chwilą, która pozwala nam osiągać kolejne kamienie milowe esportu – powiedział John Bonini, wiceprezes firmy Intel i główny menadżer należącej do korporacji grupy Gaming and Esports.

IEM Katowice - infografika

Zwycięzcy we wszystkich turniejach

  1. Dota 2 – Virtus.pro zwyciężyło w finale z Vici Gaming;
  2. Counter-Strike: Global Offensive – na najwyższym stopniu podium po raz pierwszy od 2016 roku stanął zespół Fnatic (drugie miejsce przypadło FaZe);
  3. StarCraft 2 – zwycięzcą został Rogue (w finale wygrał 4:0 z Classiciem);
  4. PUBG Invitational – pierwsze miejsce przypadło zespołowi Avangar;
  5. Intel Challenge Katowice 2018 – w żeńskich zmaganiach CS:GO triumfowały panie z Team Dignitas (w finale zwyciężyły Sq.Prospect);
  6. VR Challenger League – w rozgrywkach Echo Arena pierwsze miejsce przypadło zespołowi Team ec.LiP, zaś w The Unspoken najlepsi byli gracze z Charizard;
  7. HGC Western Clash – mistrzostwo Heroes of the Storm przypadło zespołowi Team Dignitas (w finale pokonali Zealots 4:3);
  8. CROSSFIRE IEM Expo Invitational 2018 – najlepsi byli Chińczycy z Super Valiant Gaming;
  9. Puchar Polski Cybersport – mistrzowskie tytuły przypadły graczom z Illuminar Gaming (League of Legends) oraz Team Kinguin (CS:GO).

Pozostaje tylko życzyć Intelowi i ESL podobnie imponujących wyników w przyszłym roku. Warto przypomnieć, że zgodnie z uchwałą katowickich radnych, IEM będzie się odbywało w Spodku co najmniej do 2019 r. – jednak biorąc pod uwagę olbrzymią i wciąż rosnącą popularność imprezy, wyrażenie przez władze woli organizowania jej także w kolejnych latach wydaje się być niemal pewne.

  1. Intel Extreme Masters – strona oficjalna
  2. IEM Katowice 2018 zakończony – znamy wszystkich zwycięzców