Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2020, 09:44

Rozwój Dead Cells trwa w najlepsze; sprzedano już 3 mln egzemplarzy gry

Studio Motion Twin pochwaliło się sprzedażą Dead Cells. Udana metroidvania trafiła już do milionów graczy, a dziś na Steamie otrzymała wielką aktualizację Update of Plenty.

Rozwój Dead Cells trwa w najlepsze; sprzedano już 3 mln egzemplarzy gry - ilustracja #1
Dead Cell to kolejny sukces współczesnych metroidvanii

Dead Cells wkrótce skończy dwa lata, ale twórcy gry już teraz mają powody do świętowania. Studio Motion Twin poinformowało o sprzedaniu 3 milionów sztuk swojej produkcji. Uwzględnia to wydania zarówno na komputery osobiste oraz konsole Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch, jak i na urządzenia mobilne. Zapewne sporo pomogła wersja na Androida, która zadebiutowała miesiąc temu.

Wydane 7 sierpnia 2018 roku Dead Cells to kolejna metroidvania, która w ostatnich latach odniosła wielki sukces. Gra spotkała się z ciepłym przyjęciem (średnia ocen z recenzji w serwisie Metacritic: powyżej 84/100 na wszystkich platformach) i najwyraźniej przemówiła także do graczy. Podobny sukces odniosło wcześniej australijskie Hollow Knight (które doczeka się kontynuacji). Dobrze poradzili sobie także nowsi przedstawiciele gatunku, tacy jak Bloodstained: Ritual of the Night oraz – choć tu nie mamy dokładnych danychOri and the Will of the Wisps.

Choć wysoka sprzedaż niewątpliwie cieszy twórców, ta informacja to jedynie dodatek do innego ogłoszenia. Studio Evil Empire (zespół wydzielony z firmy Motion Twin w celu rozwijania Dead Cells) udostępniło nową aktualizację gry. Update of Plenty trafił już na Steama i wprowadza sporo modyfikacji. Zmiany, choć nie rewolucyjne, są ogromne. Deweloperzy poprawili balans broni (część z nich została zupełnie odmieniona, np. kusze to od teraz bronie dwuręczne), ekonomii i poziomu trudności, wprowadzili rozmaite ulepszenia interfejsu, warstwy technicznej etc. Dochodzą do tego nowości pokroju możliwości przechowywania dodatkowej broni, opcja zmiany oferty kupców i wiele, wiele więcej. Lista modyfikacji jest długa, o czym możecie się przekonać odwiedzając oficjalną stronę gry lub oglądając materiał opublikowany przez twórców (zamieszczony poniżej). Patch trafi na konsole „w nadchodzących tygodniach”, a później także na urządzenia mobilne.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej