Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 czerwca 2020, 17:23

autor: Adrian Werner

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja]

Wyciekły informacje na temat Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, czyli remastera udanego RPG-a akcji z 2012 roku. Konkretom towarzyszyły pierwsze screeny.

Aktualizacja: Firma THQ Nordic oficjalnie potwierdziła, że Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning jest w produkcji. Komunikatowi towarzyszyło tylko zapewnienie, że remaster zaoferuje „oszałamiającą” grafikę, podrasowaną rozgrywkę i wszystkie DLC, które otrzymał oryginalny tytuł. Nie podano listy docelowych platform sprzętowych ani innych informacji.

Kingdoms of Amalur Re-Reckoning – jest data premiery remastera [Aktualizacja] - ilustracja #1
Remaster ma ukazać się w sierpniu.

Spekulacje o remasterze Kingdoms of Amalur: Reckoning krążą od dawna. Teraz wiemy już na pewno, że taki projekt znajduje się w produkcji. W sklepie Microsoft Store pojawiła się bowiem strona poświęcona Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning. Najpewniej ktoś się pospieszył i omyłkowo udostępnił profil produkcji, zanim została oficjalnie zapowiedziana.

Po tym wycieku informacji możemy spodziewać się, że remaster zostanie zapowiedziany wkrótce. Premiera gry ma odbyć się 11 sierpnia tego roku. W Microsoft Store wymieniana jest jedynie wersja na konsolę Xbox One, ale prawie na pewno projekt trafi również na pecety i PlayStation 4. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby w planach było również wydanie na Nintendo Switch.

Opis w sklepie jest dosyć skromny, jeśli chodzi o nowości, jakie produkcja zaoferuje w porównaniu z pierwowzorem. Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning ma posiadać ulepszoną oprawę graficzną oraz zawierać oba dodatki do oryginalnej gry, czyli The Legend of Dead Kel oraz Teeth of Naros. Za remastera odpowiada studio Kaiko. Zespół ten specjalizuje się w odświeżaniu starszych produkcji i wcześniej pracował przy Darksiders Warmastered Edition, Darksiders II: Deathinitive Edition oraz Legend of Kay Anniversary.

Warto wspomnieć, że dwa lata temu prawa do marki Kingdoms of Amalur nabyła firma THQ. Od razu rozpoczęły się spekulacje na temat remastera KoA: Reckoning, ale nadzieje te zostały szybko przygaszone informacją, że do opracowania takiego projektu potrzebna będzie zgoda firmy Electronic Arts, posiadającej prawa wydawnicze do pierwowzoru. Dobrze więc, że ostatecznie oba koncerny doszły do porozumienia.

Przypomnijmy, że Kingdoms of Amalur: Reckoning ukazało się w 2012 roku na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3. Grę wyprodukowały nieistniejące już zespoły 38 Studios i Big Huge Games. Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem i wersja pecetowa posiada średnią ocen na poziomie 81%. Tytuł przypadł również do gustu naszemu redaktorowi, który wystawił mu notę 8.5/10.

  1. Recenzja Kingdoms of Amalur: Reckoning - między Skyrim a Diablo
  2. Kingdoms of Amalur: Reckoning - poradnik do gry
  3. Oficjalna strona Kaiko Games

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej