Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2022, 13:05

Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt

Inni deweloperzy i branżowi dziennikarze dostrzegają koszmar, jaki przeżywa Rockstar w związku z atakiem hakerskim i ogromnym wyciekiem GTA 6. Gracze nie są jednak tak łaskawi dla twórców – ironizują i tworzą na ich temat memy.

Źródło grafiki: Screen Rant.

Atak hakerski, którego ofiarą padł Rockstar – pochodziły z niego m.in. wykradzione filmiki z GTA VI, o których pisaliśmy wczoraj – jawi się jako istny cierń w boku firmy. Tak przynajmniej zasugerował youtuber prowadzący popularny kanał LegacyKillaHD, jakoby po rozmowie z kilkoma „zdruzgotanymi” pracownikami koncernu. Jason Schreier z serwisu Bloomberg poparł jego słowa, zapewniając, że dla „gwiazd Rocka” musi to być prawdziwy koszmar – i to z kilku powodów.

Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #1
Źródło grafiki: Twitter / Michael.
Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #2
Źródło grafiki: Twitter / Jason Schreier.

Przede wszystkim dlatego, iż w takich sytuacjach zawsze zostaje zakłócona praca nad grą. Tak było choćby w przypadku ataku ransomware na serwery CD Projektu, po którym prace nad Cyberpunkiem 2077 stanęły ponoć na dwa tygodnie. Inną konsekwencją mogą być znaczące ograniczenia elastyczności pracy z domu w najbliższej przyszłości. Ponadto dziennikarz dostrzega możliwość wystąpienia wielu mniej oczywistych następstw, z którymi Rockstar może borykać się przez dłuższy czas.

Inni twórcy rozumieją

Poparcie dla pracowników firmy wyrazili inni twórcy gier, w tym Paweł Sasko ze studia CD Projekt Red oraz Neil Druckmann z Naughty Dog:

Strach pomyśleć, przez co przechodzi teraz zespół Rockstara. Lata jego pracy są rozrywane na kawałki, analizowane, błędnie rozumiane, wyrywane z kontekstu i „memowane”. Destrukcyjny przemysł gier wideo zna to o wiele za dobrze. Pomóż to zmienić i nie angażuj się w przecieki.

Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #3
Źródło grafiki: Twitter / Paweł Sasko.

Do moich kolegów deweloperów, których dotknął ten przeciek: wiedzcie, że chociaż w tej chwili wydaje się to przytłaczające, wszystko minie. Pewnego dnia będziemy grać w waszą grę, doceniając rzemiosło, a przecieki zostaną umieszczone w przypisie na stronie w Wikipedii. Nie przestawajcie. Kontynuujcie tworzenie sztuki.

Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #4
Źródło grafiki: Twitter / Neil Druckmann.

Reakcje graczy

Duża część graczy rzeczywiście nie jest zbyt litościwa dla twórców GTA 6. Wielu ironicznie sugeruje – na forum serii oraz na Reddicie – że Rockstar przejmuje się atakiem nie dlatego, iż wykradziono kod źródłowy gry, ale z powodu tego, że może się to przyczynić do obejścia zabezpieczeń i nielimitowanego generowania darmowych Shark Cash Card, czyli kosztujących prawdziwą gotówkę pakietów wirtualnych pieniędzy do GTA Online. Inni są gotowi wesprzeć „gwiazdy Rocka” swoimi oszczędnościami z owej gry sieciowej.

Pojawiło się również wiele mniej lub bardziej złośliwych memów. Kilka przykładowych zamieszczam poniżej (tak, ten ostatni to również mem – żeby nikt nie pomyślał, że to oficjalny komunikat Rockstara).

Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #5
Źródło grafiki: https://twitter.com/Mkrz29/status/1571437482599919617.
Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #6
Źródło grafiki: https://www.reddit.com/r/GTA/comments/xhj7po/i_feel_bad_for_the_hard_working_developers_but_it.
Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #7
Źródło grafiki: https://www.reddit.com/r/GTA/comments/xhl68a/gta_community_a_day_after_gta_6_becomes_the.
Pracownicy Rockstara zdruzgotani wyciekiem GTA 6, gracze już niezbyt - ilustracja #8
Źródło grafiki: https://www.reddit.com/r/GTA/comments/xhco9s/it_was_fun_while_it_lasted.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej