Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 maja 2020, 09:05

autor: Adrian Werner

Demo technologiczne Unreal Engine 5 udźwignie mocny laptop

Chiński oddział firmy Epic Games ujawnił, że imponujące demo technologiczne Unreal Engine 5 da się uruchomić w 40 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1440p na mocnym laptopie.

Demo technologiczne Unreal Engine 5 udźwignie mocny laptop - ilustracja #1
Demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite robi duże wrażenie.

Kilka dni temu firma Epic Games ujawniła Unreal Engine 5. Do zademonstrowania możliwości tego silnika graficznego pokazano zapierające dech w piersiach demo technologiczne. Działało ono na konsoli PlayStation 5, więc szybko pojawiły się pytania o to, jaki pecet będzie potrzebny, aby wygenerować takie widoki. Okazuje się, że wystarczy potężny laptop.

Informacje te pochodzą z Epic Games China, czyli chińskiego oddziału firmy. Jej przedstawiciel stwierdził, że demo technologiczne Unreal Engine 5 da się uruchomić w rozdzielczości 1440p i 40 FPS na laptopie z kartą graficzną GeForce RTX 2080.

Jest to o tyle ciekawe, że demo działało w 30 klatkach na sekundę na PlayStation 5 w tej samej rozdzielczości. Oznacza to więc, że taki laptop jest w stanie dostarczyć grafikę, która przebija pokazane fragmenty. Oczywiście, przy dodatkowym czasie na optymalizację PS5 pewnie też mogłoby sięgnąć 40 FPS. Można jednak mieć nadzieję, że oznacza to, iż mocne współczesne pecety nie będą miały problemów z udźwignięciem gier korzystających z Unreal Engine 5.

Sporo poczekamy jednak, nim będziemy mogli się o tym przekonać osobiście. Silnik UE 5 ma bowiem zadebiutować dopiero w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że jedną z gier tworzonych na Unreal Engine 5 jest Hellblade 2. Ponadto w połowie 2021 r. na ten silnik ma zostać przestawione Fortnite. Możemy również spodziewać się, że z technologii korzystać będzie wielu deweloperów niezależnych, gdyż pierwszy milion dolarów przychodów z gier zbudowanych na UE 5 będzie zwolniony z opłat licencyjnych.

  1. Oficjalna strona technologii Unreal Engine

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej